201

Re: Zoekactie Lessines

Of hiermee » www.conrad.nl

Re: Zoekactie Lessines

Dat artikel komt uit 1987, dus niet recent.

203

Re: Zoekactie Lessines

Ik weet dat ik in herhaling val maar voor het minste gaan ze ergens gaan duiken en de steengroeve van Lessines wordt doodgezwegen.

De speurders hadden een tip gekregen (mogelijk van Pilarski) dat o.a. de Golf in de steengroeve van Lessines was gedumpt. Ineens komt er een melding dat er een olievlek drijft in de put Cosyns en vinden ze een deurpaneel Golf GTI. Na een tijdje duiken vinden ze niets. Vraag: waarom die olievlek? En toevallig een deurpaneel van een Golf GTI. Dit was volgens mij om de speurders te misleiden.

Volgens mij ligt de Golf in de put daartegen aan de pomp op ongeveer 20 meter in de hoek op meer dan 30 meter diep. Het probleem is dat het aan een heel steile richel is van 25 a 30 meter. Het probleem is dat een dregmagneet 160kg trekt, m.a.w. je hebt een touw nodig van 80 meter nodig (wij zijn zo onze magneet kwijtgeraakt nadat ze bleef kleven).

Mijn vraag is : soms gebruikt de Cel Vermiste Personen een pijlbootje van de politie van Rotterdam dat perfect in de steengroeve kan gedropt worden en geeft tot meer dan 60 meter diepte een perfecte simulatie van de bodem. Waarom kan dat niet in de steengroeve? En als het niets is dan kan de steengroeve afgevinkt worden en ben ik een grote ezel.

Re: Zoekactie Lessines

Van waar het vermoeden dat tip van Pilarski kwam? Een ezel ben je dan niet, iedere neppiste die afgevinkt kan worden is een stuk dichter bij de waarheid. Er is wel mogelijkheid dat veel personen die bekend waren bij gerecht, hun Golf GTI liever kwijt waren uit angst om voor daden van de Bende van Nijvel op te draaien.

205

Re: Zoekactie Lessines

Pilarski zou de persoon geweest zijn dat tegen een celgenoot zou gezegd hebben dat hij voor de Bende van Nijvel de wagens dumpte en de wapens liet verdwijnen. Ook is er in Lessines een persoon gesignaleerd die gewapend was die aan de beschrijving van Pilarski voldeed. Daarom ben ik voorzichtig en zeg ik mogelijk Pilarski.

Wel heel raar dat ze nog steeds niet de steengroeve van Lessines overhoop hebben gehaald. Na zoveel jaar is het toch al wel eens ideaal weer geweest om te duiken.

En hoe weet een gangster de steengroeve van Lessines zijn? Waarom is de zoekactie daar stopgezet? Waarom die bewuste olievlek en deurpaneel en geen wagen? Afleiding van de andere putten! Waarom zijn de speurders zo overtuigd dat er een Bende van Nijvel-wagen op de bodem ligt? Waarom mag het project Snowgames niet doorgaan in de steengroeve van Lessines (bang dat ze iets gaan vinden)?

Re: Zoekactie Lessines

Ik dacht dat snowgames nu toch mocht doorgaan? Waarom tegengehouden? Waarschijnlijk gebrek aan geld, onaangepaste infrastructuur, tegenkanting van natuurorganisaties en dan vooral de vlaamse natuurorganisaties. smile

De politiek in Lessen ligt niet wakker van de natuur, ieder wandelpad ligt bezaaid met uitwerpselen van honden, cara pils blikjes en lege cannabis-zakjes. Dergelijk project opstarten met een laks stadsbestuur is niet vanzelfsprekend. Lessen is zo'n typisch PS-bolwerk. Stadscentrum veel werkloosheid, alcoholisme en drugs. Een vicieuze cirkel die ze in stand houden om hun kiespubliek te behouden. De 'mooiere' deelgemeenten compleet ingepalmd door Vlamingen.

Als een bedrijf de boel komt leegmaken gaan die zich geen vragen stellen. Er zal één en ander bovenkomen en recht naar het stort gaan. Om de werkloosheid in Lessen aan te pakken? Denk het niet. Men zal hoofdzakelijk tweetalig personeel aanwerven, en die ga je bij beroepsdoppers in Lessines-stad niet vinden.

Heb niets tegen Wallonië in het algemeen, veel mooie plekken, vriendelijker dan in vlaanderen... en op veel plaatsen ook zelfde levensstandaard. Maar het wanbeleid in de oude industriesteden... dat is echt de mensen opzettelijk in een vicieuze cirkel houden.

207

Re: Zoekactie Lessines

Waarom gaan de duikers van de club niets eens urbex duiken in de andere putten in Lessines? Het verhaal van Hippa dat er een duiker ging duiken in de andere putten en dat het werd afgeblazen wegens een kapotte luchtleiding. Bestaat er maar één duikles? Ook de getuigenis bij Hippa van de duiker dat er een wagen aan de richel hing dat volgens een lesgever van de Bende van Nijvel was. Als de wagens daar effectief liggen dan klopt de getuigenis van de informant en weten ze waar ze moeten zoeken. Ligt er niets dan mag men het afvinken en nogmaals in Ronquières gaan pootjebaden.

Re: Zoekactie Lessines

Is het nu van niet willen of niet kunnen?

Ze zijn al voor minder op andere plaatsen gaan zoeken.

209

Re: Zoekactie Lessines

Laat je niet op je kop zitten door kenza! Dit is een foto van de deur die ze in de put van Lessines gevonden hebben:

https://imgur.com/fxgUa3u.jpg

210

Re: Zoekactie Lessines

J&B heel erg bedankt voor de foto’s. Dit bewijst weer eens dat ze beter de andere putjes eens moesten ingesprongen zijn. De speurders zijn volgens mij op het verkeerde been gezet. De tip was juist maar ze hebben er alles aan gedaan om de speurders op het verkeerde been te zetten.