1

Topic: Nicolas Karafilis

Nicolas Karafilis probeerde zelfmoord te plegen toen de Deltacel hem wou ondervragen over de wapenvondst bij Alain Moussa. Hij bevestigde de aanwezigheid van Philippe De Staerke in Aalst. Die zou een donkergrijze gespikkelde overjas hebben gedragen en die begin 1986 samen met andere kledij gedumpt hebben in het kanaal Brussel-Charleroi ter hoogte van het slachthuis van Anderlecht.

Deze bekentenis was sensationeel. Karafilis kwam meteen op vrije voeten. Nicolas Karafilis wordt omschreven als één van de beste vrienden van Philippe De Staerke.

Over de wapenvondst bij Moussa:

Bij Moussa werden een grijze jas en een patroongordel gevonden. Een paar getuigen in Aalst zagen een van de daders met eendezelfde uitrusting. Bij Moussa vond men nog springstoffen, militaire kledij en riotguns die hij was gaan halen in een garagebox van De Staerke in de buurt van de Barrière in Sint-Gillies. Toen men Johnny hiermee confronteerde, riep hij uit: "Je suis perdu, j'ai été choisi sur base de mon dossier."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Nicolas Karafilis

Misschien niet belangrijk, misschien juist wel: Karafilis is een griek (zie opmerking Nederlandse premiejager).

Re: Nicolas Karafilis

Ben: "Je suis perdu, j'ai été choisi sur base de mon dossier." Wat is dat in het Nederlands?

4

Re: Nicolas Karafilis

"Ik ben de pineut, ze hebben me gekozen omwille van mijn dossier." Wat dat ook moge betekenen: hebben ze hem willen flikken of net gebruik willen maken van zijn diensten omdat hij een mooi "ganster-CV" had?

Re: Nicolas Karafilis

Dank u!

6 (edited by club_le-happy-few 03-07-2010 00:05)

Re: Nicolas Karafilis

In de fabrieken van Vorst e.d. werkten destijds ook veel Grieken. Moeten meer geweten hebben. De buurt van Boulevard Abatoir is een "comfortzone" van de De Staerkes. Die loopt uit tot aan het Zuidstation (rue Bara, rue Eloy,...), maar ook tot in Beersel (hun geboorteplaats). En alles wat er tussen ligt. Kortom de Zuidkant van Brussel en de nabije rand.

Hoe goed ze vertrouwd zijn met het Noordkwartier en het prostitutiemilieu, weet ik niet.

7

Re: Nicolas Karafilis

club_le-happy-few wrote:

De buurt van Boulevard Abatoir is een "comfortzone" van de De Staerkes. Die loopt uit tot aan het Zuidstation (rue Bara, rue Eloy,...), maar ook tot in Beersel (hun geboorteplaats). En alles wat er tussen ligt. Kortom de Zuidkant van Brussel en de nabije rand.

Dat is ook de regio waar de Libanezen goed thuis waren. Daar waren verschillende garages waar de Libanese Connectie hun drugs verhandelden. In die buurt had Angelou contacten met de Libanezen. Zouden er misschien aanwijzingen zijn dat Angelou contact had met de familie De Staerke?

club_le-happy-few wrote:

In de fabrieken van Vorst e.d. werkten destijds ook veel Grieken. Moeten meer geweten hebben.

Waarom heb je dat vermoeden? Zijn daar bepaalde aanwijzingen of bewijzen voor?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nicolas Karafilis

Een contact van me werkte er. Ik heb het verhaal al elders op het forum gepost, moet dit gaan opzoeken.

Speelde zich wel af voor de Bende, maar veel dingen zouden er kunnen op wijzen: eigenaar bordelen prostitutie Noordkwartier, "zwarte markt" aan het Zuid, kregen aanbod om iemand met wie ze ruzie hadden te laten vermoorden op discrete manier, invitaties voor chique bars en resto's in het Brusselse, ...

Re: Nicolas Karafilis

Waren er destijds ook non-prostitutie panden in handen van de grote bazen van Delhaize in Brussel? Want ik las ergens (moet bron even terug halen) dat ze veel panden bezaten en dat die na de Bende-aanslagen rap werden verkocht, o.a. aan Belgacom en andere grote (overheids instellingen).

10

Re: Nicolas Karafilis

De Griekse medeplichtige Nicolas Karafilis, die samen met Philippe De Staerke in de gevangenis van Doornik had gezeten en er zijn postje als aardappelschiller aan Johnny te danken had, sloeg bij zijn arrestatie in de doorgangsgevangenis van Anderlecht zijn horloge stuk en probeerde met een glasscherf zijn polsen door te snijden, op de verkeerde manier, horizontaal. Toen hij gevonden werd in een enorme plas bloed, was hij al bewusteloos, maar hij kon nog gereanimeerd worden.

Ook hij begon te zingen. In februari en maart 1986 had hij een bedrag van omgerekend meer dan 12.000 euro witgewassen voor Johnny. En hij had boxen voor hem gehuurd. Johnny had er vijf besteld, maar hij had er maar twee in gebruik genomen, waarvan De Staerke de sleutel had. Johnny had aan zijn vriendin gevraagd om, als hij zou worden opgepakt, samen met Karafilis een Nissan en een Golf uit de boxen te halen.

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube