261

gloacaster

4. complottheorieen

dat woord neem jij in de mond

wat begrijp je niet aan het feit dat die zakken MOESTEN gevonden worden?
wat is daar moeilijk aan te begrijpen?

en omgekeerd, wat heeft die vondst bijgedragen aan dé doorbraak in het onderzoek naar de Bende Van Nijvel?
je weet het alweer niet?
ik zal het je zeggen!

deze en vele van zo een zinloze discussies
en morgen volgt er nog zo 1
maar jij noemt het complotheoriëen
gemakkelijkheidshalve omdat de waarheid nu eenmaal minder makkelijk te dragen valt en je die last niet kan of wil torsen

262

gloacaster

5. leugens

behalve complottheorieën hou je ook van leugens
er zijn er zoveel in dit wansmakelijk schouwtoneel waar ook jij met plezier of vooral naïviteit aan bij draagt
dit duurt al veel te lang en het duurt zo lang door alle leugens en manipulatie, niet omdat er geen bewijzen van de misdaden gevonden werden, niet omdat het toenmalige gerecht het vertikte om naar de slachtoffers te luisteren, niet omdat het gerecht vond dat de robotfoto's niet dringend hoefden verspreid te worden etc...

hier heb je nog een leugen:
de zoektocht in 1985 in het kanaal van Ronquieres is niet gestopt omdat ze niks vonden
ze is gestopt op bevel van het parket van Nijvel

en ja, de 'Deltapolitie' heeft hierin GOED werk geleverd want bovenstaande bevestigd
ze hebben niet goed gezocht (omdat ze dus niet verder mochten zoeken)
dat heeft speurder V. ook altijd letterlijk gezegd

en als je claimt dat je 'bronnen' hebt, vraag hen dan maar eens wie speurder V in JUNI 1986 gaan opzoeken in Brussel
VOOR de zoektocht in Ronquieres
en nee, het was NIET zijn collega A. die hem dat vermeende pv bezorgde
het federale parket heeft OOK de naam van die bijzondere persoon

jij mag het geloven en misschien kan je makkelijk gaan slapen met dat verhaaltje
maar denk je nu echt dat het Federaal Parket daar licht over gaat om een of meerdere speurders van manipulatie te beschuldigen?
denk je dat werkelijk?
ben je zo naïef?

sommigen hier draaien mee in de mallemolen en de waanzin en geloven ook dat speurder V. manipuleerde
ik geloof dat niet
V. heeft zich laten gebruiken
net zoals De Staerke, hij die dacht slimmer te zijn dan alle anderen, zich heeft laten gebruiken

of denk je werkelijk dat dit allemaal door kruimeldieven of 'zware bandieten' gepleegd is, die niet goed wisten hoe ze een supermarkt moesten beroven en daarmee dan maar op voorhand al slachtoffers maken?

hoe kan je nu zo naïef zijn?

263

Nog een reden waarom ik als ik alle toevalligheden analyseer

De golf GTI van de overval in Aalst was de meest gezochte wagen ter wereld op die moment
Zo’n wagen moet onmiddellijk kunnen verdwijnen daarmee ga je niet naar de schroothandelaar om hem te laten pressen zoals in de film
Of je demonteert hem niet voor onderdelen
De schroothandelaar kan beginnen zingen voor de premie van 250000€
En als er celstraffen van levenslang plus het belang van de organisatie boven uw hoofd hangen dan moet de golf GTI verdwijnen zonder spoor en dan is de steengroeve van lessines ideaal
Als ze 2X in ronquires gaan duiken en direct achter wat hulzen van magneetvissers met de datum van september 1996 op de box waarom kammen ze de putjes van lessines dan niet uit   Trek desnoods de putten leeg

Kijk kenza… dit schreef HIPA, weet niet meer exact wanneer maar dat maakt zelfs niet uit want zijn post blijft altijd actueel

“Toevallig ben ik nog eens op het forum. Ik heb een jutte zak gezien met zwart post teken erop. Deze stond op 1 meter van mij op de grond. Hierin zag ik sigaretten zitten omdat bovenzijde open viel. Haemers is door 6 personen in Aalst herkend, alle verhalen werden afgedaan als verzinsels. Daar sta je dan als leugenaar, meesten hebben het opgegeven of zijn al dood.”

daar-sta-je-dan-als-leugenaar

Herkenbaar ook voor jou kenza?
als alles wat aantoonbaar relevant is maar niet mocht onderzocht worden
als iedereen die deze richting wil opzoeken wordt belachelijk gemaakt, gepest wordt of zelfs erger
als sporen daartoe toevallig verdwijnen (bewijsstukken, pv’s, dossiers, foto’s, patronen, …)
als prominente verdachten daarover aantoonbaar liegen
als onderzoek naar het onderzoek (zoals de banden van de rijkswacht met Wittock Temse VOOR de aanslagen van de bende, zoals de mislukte/gelukte infiltratie van staatsveiligheid in WNP, zoals het mislukte onderzoek naar de diefstal van de wapens bij Diane etc etc) aantoonbaar belabberd slecht uitgevoerd werden…

…dan zit daar de weg naar de waarheid.

Ik denk dat ik weet wat die Xavica bedoelt, maar ik ben niet zeker…

Wie heeft het bevel gegeven tot het ophouden met zoeken in het kanaal te Ronquieres aan de zwaaikom in 1985? Wie was dat?
Heeft er dan niemand geopperd om in die andere putten te Lessines een op zijn minst globale zoekactie te starten? In Adinkerke hebben ze wél alle vijvers doorzocht!  Waarom niet zo in Lessines? 

Mincky acht het aandeel van De Staerke in de aanslagen van de Bende Van Nijvel heel laag…
Net als de geroemde speurder Acke bij de Delta-cel.
Toch zette Troch van diezelfde Delta-cel al zijn kaarten in op de Staerke, uiteraard omdat hij medewerking kreeg van de andere ‘spelers’ van justitie… dat is al zo vaak gezegd.  Maar wie aan tafel bij Delta overtuigde Troch om dan maar alles op alles te zetten om De Staerke te pakken?  Ik denk onmiddellijk aan de Borains…. Het moesten wel de Borains zijn.  En als die stelling onweerlegbaar fout was, dan moest het wel De Staerke zijn.  Dat is dan ook weer mislukt.  Dan zullen het wel de Sudisten met Alain Vincx geweest zijn! 

Zelfs hier op het forum happen de meesten van die bitterkoek.
Allicht omdat wij uiteraard nooit die juiste vragen kunnen stellen die tot concrete namen leiden.
Hopelijk de federale justitie wél…

265

kenza wrote:

Nog een reden waarom ik als ik alle toevalligheden analyseer

De golf GTI van de overval in Aalst was de meest gezochte wagen ter wereld op die moment
Zo’n wagen moet onmiddellijk kunnen verdwijnen daarmee ga je niet naar de schroothandelaar om hem te laten pressen zoals in de film
Of je demonteert hem niet voor onderdelen
De schroothandelaar kan beginnen zingen voor de premie van 250000€
En als er celstraffen van levenslang plus het belang van de organisatie boven uw hoofd hangen dan moet de golf GTI verdwijnen zonder spoor en dan is de steengroeve van lessines ideaal
Als ze 2X in ronquires gaan duiken en direct achter wat hulzen van magneetvissers met de datum van september 1996 op de box waarom kammen ze de putjes van lessines dan niet uit   Trek desnoods de putten leeg

Oké kenza, stel men vindt daar wel een Golf GTI Van De Bende van Nijvel. Wat kan men daar nog mee? Wat zal het verder helpen in het onderzoek?

266

Als ze de golf GTI vinden dan kan dat het onderzoek met bokkensprongen vooruit helpen
Dan klopt de tip van de tipgever en hoe kan de tipgever nu weten dat er een golf GTI in de putten van Lessines liggen
Dan weten ze direct in welk milieu ze moeten gaan zoeken (wat ze wel al zullen weten maar niet mogen)

267

afgezien van het feit dat ze misschien nog voorwerpen en/of sporen vinden in het wrak

268

Of meerdere wagens

269

Een tijdje terug stond er in lessines een pand te koop die mijn insziens op een oude schietstand lijkt die deels gerenoveerd is.
Deze ligt midden tussen de velden, niet zichtbaar vanop straat. vlakbij de oude spoorlijn, en vlakbij de steengroeves. Dus de plekken waar hier al veel over geschreven valt.
Op zolder van dit pand stonden houten silhouten van mensen met de handen omhoog om schietoefeningen op te houden, en rond deze schietatributen lagen verpakkingsmateriaal van outspan uit de jaren 80 ( de appelsientjes uit zuid afrika!). 

50°43'04.1"N 3°49'10.9"E coordinaten naar het pand op google maps.

https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/204926

De link van de verkoop, die dat oude webpaginas kunnen opzoeken, kunnen ook de fotos zien van de zolder met de figuren met handen in de lucht en de outspan verpakkingsmaterialen die uit de jaren 80 dateren. Wat kan wijzen dat de atributen voor schietoefeningen ook uit de jaren 80 zou kunnen dateren.

270

Beste WT , de link werkt niet   De pagina is vervallen