221

Re: Zoekactie Lessines

Als ze de Golf GTI vinden dan kan dat het onderzoek met bokkensprongen vooruit helpen. Dan klopt de tip van de tipgever en hoe kan de tipgever nu weten dat er een Golf GTI in de putten van Lessines liggen. Dan weten ze direct in welk milieu ze moeten gaan zoeken (wat ze wel al zullen weten maar niet mogen).

222

Re: Zoekactie Lessines

Afgezien van het feit dat ze misschien nog voorwerpen en/of sporen vinden in het wrak.

223

Re: Zoekactie Lessines

Of meerdere wagens.

224

Re: Zoekactie Lessines

Ik vind Lessines veel belangrijker dan de dwaalsporen naar Bois de la Houssieres of de zwaaikom van Ronquières dat enkel diende om het onderzoek naar Charleroi te kunnen halen. En haal er af en toe nog eens De Stearke bij als afleiding dan ben je zeker dat we ter plaatse blijven trappelen en de boel stil blijft.

225

Re: Zoekactie Lessines

Na het stil leggen van de productie is de steengroeve helemaal vol gelopen met grondwater. De maximale diepte kan variëren naargelang de stand van het grondwater en kan meer dan 60 meter bedragen met een maximale lengte van 330 meter en een breedte van 200 meter. Waar ik denk dat de Golf ligt is het meer dan 60 meter diep en troebel je ziet geen steek voor de ogen. Als je met een magneet wil gaan dreggen van op de kliffen heb je een touw nodig van meer dan 100 meter.

226

Re: Zoekactie Lessines

Kenza, met alle respect wat denk je dan te kunnen bereiken? Praatjes vullen geen gaatjes en ook geen steengroeves. Ik doe je een voorstel om met een groep amateurduikers onderzoek te doen. Zestig meter is geen enorme diepte en voor het troebele zicht hebben we middelen. En laten we wel wezen. Een Golf is niet bepaald een speld in de hooiberg.

227

Re: Zoekactie Lessines

Heel graag vetter maar waar ga je de duikers vinden. Je krijgt geen toestemming om daar te duiken en je mag in België bij wet zo diep niet duiken laat staan amateurduiken. Anders was het al gefikst.

228

Re: Zoekactie Lessines

Wie wil proberen met een magneet, mag de mijne lenen. Heb een beast, en een terror, en die hebben nog nooit in het water geweest (tijd te kort). Kan er ook paar klimtouwen bij lenen. Als er bomen in de buurt zijn, kan je met een katrol systeem werken. Is maar een voorstel, maar wil het gerust uitlenen.

229

Re: Zoekactie Lessines

Beste geronimo, het probleem is dat als de Golf daar ligt hij meer dan 60 meter diep ligt en de klif ook 30 meter hoog is. Dus als je wat zwiert je rap 150 meter touw nodig hebt en je magneet overal blijft inhangen. Ik ben zo mijn magneet kwijt geraakt. Maar volgens recente info zou er in de grote put ook minstens één auto liggen. Hij zou aan een richel hangen.

230

Re: Zoekactie Lessines

Misschien eens proberen met aan onderwater drone. Iets zoals dit » www.bol.com