11

Re: Wollen mantel

Blijkbaar Reckie's son zou het een burberry zijn, aangezien MDanielUK hier zo een foto plaatst en ook op het Franse forum word dit gezegd, dus toch iets van waar?

Re: Wollen mantel

De foto die hier werd geplaatst door MDanielsUK kan niet het identieke model zijn waarover gesproken word, dit model heeft twee knoopsgaten op de linkerrever, het model door de bende gebruikt heeft een enkel knoopsgat op beide revers. Nog een verschil is dat de jas gebruikt door de bende ook twee steekzakken heeft op de zijkant, de getoonde Burberry heeft er geen.

Niet dat het daarom geen Burberry kan geweest zijn natuurlijk, het zijn enkel zaken die me opvielen en waardoor me duidelijk werd dat het getoonde model niet overeen kwam met dat van de bende. Ik las ergens in een artikel (kan het helaas niet meer vinden) dat het met zekerheid over een Burberry zou gaan idd, die in een Brusselse boetiek werd verkocht. Een opmerkelijk feit toch vind ik persoonlijk.

13

Re: Wollen mantel

Zijn er bewijzen dat zulke jas gedragen werd bij de overvallen. Het feit dat hij in het kanaal werd gevonden bewijst op zich niets. Zulke jas kan ideaal zijn om een langer wapen onder te verstoppen als je zich te voet beweegt. Zulke jas is een echte belemmering als je vlug wil in- of uitstappen uit een voertuig.

Hierbij een vraagje: Waren de buitenzakken van de gevonden "Burberry" doorgesneden naar de binnenkant zodat je een lang wapen (shotgun?) kan vasthouden met je handen in de buitenzakken en het wapen verdekt onder de jas. Het is een beproefde maffia methode. Waren er nog reklamelabels aanwezig in de gevonden jas? Zo niet heeft de gevonden "Burberry" niets te maken met het ganse verhaal. Ik hou me voorlopig aan mijn eerste optie. Een oude militaire overjas uit de kitbag van een militair. Tot verdere gegevens.

Re: Wollen mantel

Beste LEO, de jas was zeker en vast voorzien van doorsteekzakken om een geweer te kunnen hanteren met de handen in de zakken. Ook werden alle labels eruit verwijderd. Ooggetuigen signaleerden een van de daders in zulk een jas. In hoeverre men zeker is dat deze jas werd gebruikt bij een van de overvallen, daar heb ik helaas geen weet over. Mijn dossierkennis is veel beperkter dan dat van sommige mensen hier op 't forum, misschien kunnen zij verdere info geven?

15 (edited by K& 12-01-2010 14:21)

Re: Wollen mantel

Als je de grote maat bekijkt en het feit dat de mouwen zijn verwijderd, denk ik dat deze jas diende om de kogelvrije vesten te camoufleren. Tevens kunnen delen van jas aan deze lange jas zijn gemonteerd (sluitspelden erbij? Zodat een tot laag hangend harnas word gecreëerd). Ik herinner mij op national geographic een reuze ECHTE schietpartij gezien te hebben in de VS tussen Tientallen politiemensen en twee met kogelvrije vesten uitgeruste gangsters met kalasnikovs.

Het gevecht eindigde pas toen een wapen geblokkeerd geraakte door een schot in de grendel en daarna werd na nog een lichter vuurgevecht de laatste dader verborgen achter de auto, onder de auto in de voeten geschoten. Ze hebben hem rustig laten leeglopen en eerst de tientallen andere slachtoffers verzorgd. Heeft iemand kogelvrije vesten met zekerheid gezien in Aalst, braine of Overijse?

16

Re: Wollen mantel

K& wrote:

Heeft iemand kogelvrije vesten met zekerheid gezien in Aalst, braine of Overijse?

Zichtbaar zullen die vesten nooit geweest zijn, die worden boven of onder een T-shirt gedragen dus daar nog een pull over en een jas,dus totaal niet zichtbaar. Droeg de Bende Haemers eigenlijk kogelvrije vesten bij hun opdrachten bij geldtransporten?

17

Re: Wollen mantel

Neen. Ze maakten zich onkwetsbaar met drugs. Trouwens wat stond er tegenover hun bewapening bij een overval op een geldtransport? Een verouderd wapen met inferieure munitie in de handen van één (1) ongeoefende bijrijder. De chauffeur mag (en kan) zijn voertuig niet verlaten. Daarom de explosieven op de achterdeuren van het geldtransport in Groot-Bijgaarden!

18

Re: Wollen mantel

K& wrote:

Ik herinner mij op national geographic een reuze ECHTE schietpartij gezien te hebben in de VS  tussen tientallen politie- mensen en twee met kogelvrije vesten uitgeruste gangsters met kalasnikovs.

De bewuste North Hollywood Shootout.

Er kan wat verwarring ontstaan want de moordenaars hebben in hun haast in Aux Trois Canards een mantel vergeten van het merk Burberry. De corrupte GP'er heeft de jas een tijdlang opgeborgen in zijn kast in zijn bureau. De naam Burberry komt ook voor in de agenda van Bouhouche.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

19

Re: Wollen mantel

Als je er van uitgaat dat de killer in Aalst effectief werd doodgeschoten, dan is het niet onlogisch dat zowel zijn kogelvrije vest als zijn zwarte jas in het kanaal belandden. Hem ermee begraven was riskant (als politie hem zou vinden, wist ze meteen dat ze de killer hadden).

20

Re: Wollen mantel

Dan moet de killer al in zijn hoofd zijn geschoten.