151

Re: Apostolos Papadopoulos

Oké en weet jij of iemand anders misschien wanneer - op welke datum - Apostolos Papadopoulos voor het laatst in levende lijve gezien is en door wie? Ik vraag dit ook omdat ik graag zou willen weten of Apostolos Papadopoulos na 9 november 1985 nog in levende lijve is gezien en zo ja, of het zeker is dat die persoon inderdaad Apostolos Papadopoulos was.

Re: Apostolos Papadopoulos

Volgens mij staat hij gewoon in het telefoonboek, vlakbij Zuidstation. Ik kwam ook wel eens in die buurt, maar nooit een Griekse reus tegengekomen. Misschien ligt hij op één of ander Grieks strand, of kan hij door de leeftijd niet meer uit zijn bed.

153

Re: Apostolos Papadopoulos

Uit de posts hiervoor leid ik af dat er op zijn minst enige onduidelijkheid bestaat rondom Apostolos Papadopoulos. Laat ik het er voor nu dan maar op houden dat Apostolos Papadopoulos in ieder geval in1987 daadwerkelijk is gezien en gekend als een van de veroordeelde leden van de Bende van Baasrode.

154

Re: Apostolos Papadopoulos

Darty wrote:

En?

Wel ik heb het nagekeken er is van de Papadopoulos broers enkel van Sautirius Papadopoulos bloed en haar monsters afgenomen in der tijd toen Delta het onderzoek deed. Apostolos was geen verdachte i.v.m. Aalst.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

155

Re: Apostolos Papadopoulos

Dank u wel. Wat is uw bron?

156

Re: Apostolos Papadopoulos

Er is ooit een listing gemaakt van de pv's van Aalst doc 33028/85/19.

Voor de Tweede Bendecommissie op 28 april 1997 verklaart Sack dat in het concept van de bende en De Staerke Apostolos de reus is maar dit niet voor Aalst kan zijn omdat hij op 6 november was aangehouden. Apostolos is wel onderzocht geweest voor de overval in Overijse, daar zullen ze wel haar en bloedstalen afgenomen hebben vermoed ik.

Apostolos is op 6 nov. aangehouden door onderzoeksrechter Decoux omdat hij verdacht werd van de overval te Wilsele in maart 1985 Er was op 4 november een overval gepleegd die gelinkt is aan deze in maart. Apostolos werd dus van veel verdacht ook van de aanslag in Overijse hij is dus onderzocht geweest in verschillende onderzoeken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

157

Re: Apostolos Papadopoulos

Darty wrote:

Dank u wel. Wat is uw bron?

Er zijn verschillende bronnen, nu Apostolos als grote blonde (bende Aalst) dader mag je gewoon schrappen. Hij is namelijk gearresteerd na de overval in Verviers die gelinkt is met deze van Wilsele. De ooggetuigen van de overval in Verviers beschrijven een grote dader met zwart of donker haar, het is op basis van deze getuigen onder andere dat hij opgepakt was.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

158

Re: Apostolos Papadopoulos

Ben wrote:

Foto van Apostolos:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/aposto11.jpg

Kijk amateur, de grote blonde Griek die toch niet zo blond bleek te zijn. Lid van De Bende Van Baasrode.

Re: Apostolos Papadopoulos

Ik heb nooit beweerd dat 'de reus' blond zou zijn, dat was jijzelf, met de bedoeling om mijn zigeunerhypothese onderuit te halen. Kijk maar

Mincky wrote:

Een blonde reus van bijna twee meter met blauwe ogen, is natuurlijk wel een typische zigeuner look ....

Zelf denk ik dat het misschien Robert Decker was, wel degelijk een zigeuner, maar ben daaraan gaan twijfelen omdat ik ergens las dat 'de reus' enigszins mank zou hebben gelopen. Daarom denk ik nu dat het ook Christian Amory geweest kan zijn, die een versleten knie had, zo las ik. Maar wellicht hebben ze allebei deze rol vervult en liep hij dus de ene keer mank en de andere keer niet.

1 + 1 = 2

160

Re: Apostolos Papadopoulos

Wie zegt dat ik het over hem had? Er zijn meer hondjes die Fikkie heten.