641

Re: Philippe De Staerke

P-51 wrote:

Mijn advies voor de CWB: cherchez la femme, pak Denise Tyack op, leg haar op de pijnbank en minstens een deel van de waarheid zal bovenkomen.

Ik ben van mening dat men dat beter zou kunnen doen met: Daniel Dekaise.

Re: Philippe De Staerke

Philippe De Staerke zegt dat hij niet op zaterdag 9/11 maar op vrijdag 8/11 naar Aalst ging om Yvette's dochter op te halen na het verlaten van de kostschool. Het probleem is dat het lijkt alsof ze niet in Aalst maar in Halle is opgeleid. Dat zegt ze in ieder geval op haar Facebookpagina.

643

Re: Philippe De Staerke

Komaan zeg. Lees de reconstructie die men deed met de ex vriendin en haar dochter.Dan weet je hoe precies dat kind was. En dat kon onmogelijk zijn omdat de moeder haar gezegd had wat ze moest zeggen.

644

Re: Philippe De Staerke

Daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld:

De Staerke werd buiten vervolging gesteld. "Geen wonder”, aldus de nieuwe Bende-speurders. “Er zijn geen materiële aanwijzingen gevonden dat De Staerke betrokken was bij de overval. De verhoren van zijn vriendin en haar dochter bulken van de ingefluisterde antwoorden. De Staerke had alleen het ideale profiel om een verdachte te zijn. In werkelijkheid werd hij ingeschakeld als lokaas om het onderzoek op een dwaalspoor te zetten. De cel-Delta is daar ingetrapt. Bewust of niet”, klinkt het

645

Re: Philippe De Staerke

En wie waren die nieuwe bende speurders? De speurders die het allemaal opgelost hebben?

Re: Philippe De Staerke

cascade wrote:

Wordt de vermeende 'verkenning' in Aalst door Philippe De Staerke inmiddels als bewezen beschouwd? Voor zover ik weet is er maar een persoon die hierover verklaard heeft, en dat is een ex-partner van Philippe De Staerke. Is er ook maar iets dat deze verklaring ondersteunt?

Ja door het eenvoudige feit dat zijn dochtertje feilloos daarna de hoek met Suskes en Wiskes wist aan te wijzen, is ene heel erg belangrijk bewijzend detail dat deze verkenning wel degelijk heeft plaatsgevonden.

647

Re: Philippe De Staerke

Nog een detail. J en de dochter waren zelfs niet op de hoogte dat er een wedersamenstelling zou plaatsvinden. Zij werden gewoon ten burele uitgenodigd. Beiden werden om begrijpelijke redenen ook afzonderlijk vervoerd naar de plaats van de wedersamenstelling. En welke taal is er op de parking van de Delhaize te Aalst waargenomen tijdens de modus operandi?

Re: Philippe De Staerke

Ik heb lang vastgehouden aan het idee dat de massamoorden van de tweede golf terroristische aanslagen zijn vermomd als een overval, bedoeld om de publieke opinie te beïnvloeden: de Belgische staat is niet eens in staat om mensen veilig te laten winkelen. Wie inbraken zegt, zegt inbrekers. Het was dus nodig. Maar kunnen we ons voorstellen dat iemand als Philippe De Staerke, ook al had hij een indrukwekkend bandieten-cv, voor een paar duizend euro zonder reden vrouwen en kinderen zou kunnen afslachten? Niet ik. Het is maar een vermoeden, en ik heb geen sympathie voor hem.

649

Re: Philippe De Staerke

Het is al eerder aangehaald maar het is boeiend om eens na te lezen wat Hilde Geens over De Staerke heeft geschreven. De Staerke is tijdens de overval herkend door iemand die hem van vroeger kende. Hij schreeuwde hem een zigeunerbelediging toe waarop hij zijn wapen liet zakken. De getuige herkende De Staerke aan zijn typische loop. Dit feit staat uitvoerig beschreven verder in dit topic.

Re: Philippe De Staerke

Bossi wrote:

Nog een detail. J en de dochter waren zelfs niet op de hoogte dat er een wedersamenstelling zou plaatsvinden. Zij werden gewoon ten burele uitgenodigd. Beiden werden om begrijpelijke redenen ook afzonderlijk vervoerd naar de plaats van de wedersamenstelling. En welke taal is er op de parking van de Delhaize te Aalst waargenomen tijdens de modus operandi?

Bedoelt u niet Y en dochter S?