Re: Philippe De Staerke

Je kunt wraak nemen door de waarheid te vertellen.
De vraaj is of dit inderdaad het geval is.

On peut se venger en disant la vérité.
Il s'agit de savoir si c'est le cas.

Re: Philippe De Staerke

On peut aussi se venger en mentant.

Je kunt ook wraak nemen door te liegen.

703

Re: Philippe De Staerke

Iemand van het POSA team ( die DS oppakte op 6/3/86 in een parkeergarage in BXL )  :

" DS liet zich makkelijk overmeesteren, hij was niet gewapend.  Hij zei onmiddellijk dat we hem niks konden maken. Op de vraag van ons hoe het voelde om 27 mensen te vermoorden , lachte hij en zei dat het er 28 waren."

704

Re: Philippe De Staerke

gloacoster wrote:

Sorry maar deze dame is niet geloofwaardig, ze handelde alleen uit wraak

Dit lijkt niet uit de verhoren met betrekking tot DE STAERKE.

De persberichten zijn blijkbaar heilig en die moet men zeker geloven. Ik in ieder geval niet.

705

Re: Philippe De Staerke

@ Bossi:

Werd PDS op de dag van de feiten te Aalst (voordat de feiten te Aalst plaatsvonden) afgezet te Halle?

706

Re: Philippe De Staerke

Whynot? wrote:

@ Bossi:

Werd PDS op de dag van de feiten te Aalst (voordat de feiten te Aalst plaatsvonden) afgezet te Halle?

Zie mijn post n° 804 in deze topic.

707

Re: Philippe De Staerke

@HIPA

Al op voorhand sorry voor deze misschien kwetsend overkomende en directe vraag, je hoeft ze ook niet te beantwoorden als je daar geen zin in hebt.

Denk jij, of heb je aanwijzingen dat uw ouders en zus dit lot moesten ondergaan omdat (de gangsters dachten dat) ze iets gezien hadden of wisten wat ze niet hadden mogen weten ? 

In dat geval zou toch nog wat dieper moeten gegraven worden naar de handel en wandel van de (bezoekers van) de toenmalige buren

Re: Philippe De Staerke

Bedankt Bossi,
ik zal over je antwoorden nadenken.

709

Re: Philippe De Staerke

Omdat dit gedeelte van het onderzoek nauwelijks of niet gevoerd was heb ik zelf wat onderzoek gedaan .
Net als mijn grootvader ben ik overtuigd dat men ons moest liquideren.
De manier waarop blijkt uit de autopsie , deze tart alle verbeelding .
Als Beyer Bouhouche de man van de moto’s en Mendez allemaal in je achtertuin lopen kan je nog moeilijk anders denken .
De details blijven ongeweten , er was daar een grote wapenhandel naar buitenland  , plus atelier waar menig rijkswachter en politieman kwam prutsen .
Dan had je nog de Nederlandse criminelen die 300 m van ons woonden . 
Toen er een artikel verscheen over Podevijn in de krant kwam hij briesend en kwaad bij ons binnengestormd .
Ik stond naast mijn grootvader toen hij dreigde de zaak in brand te steken . Mijn grootvader had hem verdacht gemaakt in de krant zei hij . Mijn grootvader had nooit een interview gegeven aan die krant .

710

Re: Philippe De Staerke

HIPA wrote:

Omdat dit gedeelte van het onderzoek nauwelijks of niet gevoerd was heb ik zelf wat onderzoek gedaan .
Net als mijn grootvader ben ik overtuigd dat men ons moest liquideren.
De manier waarop blijkt uit de autopsie , deze tart alle verbeelding .
Als Beyer Bouhouche de man van de moto’s en Mendez allemaal in je achtertuin lopen kan je nog moeilijk anders denken .
De details blijven ongeweten , er was daar een grote wapenhandel naar buitenland  , plus atelier waar menig rijkswachter en politieman kwam prutsen .
Dan had je nog de Nederlandse criminelen die 300 m van ons woonden . 
Toen er een artikel verscheen over Podevijn in de krant kwam hij briesend en kwaad bij ons binnengestormd .
Ik stond naast mijn grootvader toen hij dreigde de zaak in brand te steken . Mijn grootvader had hem verdacht gemaakt in de krant zei hij . Mijn grootvader had nooit een interview gegeven aan die krant .

Dag HIPA,

Bedankt voor uw bijdrage. En dankbaar dat u opnieuw tijd kunt vinden om het forum te bezoeken.

Vraagjes:
- Hoe weet u dat de bende Bouhouche-Beyer (incl. Mendez) de zaak Podevijn frequent bezocht? Staat dit ergens in een PV of is dat terug te vinden in bende-literatuur? Of hebt u dit vernomen van uw opa? Dat is uiteraard heel interessant, want dat lijkt mij een belangrijk verband dat op die manier bloot ligt.
- Waar verscheen dit artikel over de zaal Podevijn? Hebt u daarvan een kopie?

Dank bij voorbaat voor de info. En mijn beste wensen voor 2022 voor u en uw familie! Hopelijk brengt 2022 wat meer verlossing in dit dossier.