741

Re: Philippe De Staerke

Er hoeft zelfs geen klacht te zijn. Ambtshalve optreden kan ook. Nadien verontwaardiging en gezeur wanneer het kalf verdronken is bij de verantwoordelijken die gerechtelijke stukken prijs geven die deel uitmaken van een LOPEND gerechtelijk vooronderzoek. In enkele middens is het zeker niet onbesproken gebleven. Er is nog een forum gesloten en voor veel minder!

742

Re: Philippe De Staerke

Ik denk ook dat een groot deel van dit dossier al op straat ligt en vraag me af op welke manier hier nog een serieus proces uit kan voortkomen. Aan de andere kant is het ook een feit dat vele dossierstukken en bewijsmaterialen zoek zijn geraakt. Je kan je ook afvragen hoe het kan dat gerechtelijke stukken uit een lopend onderzoek op een amateurforum kunnen terechtkomen.
Ik denk hierbij ook aan de (valse?) informatie over de WNP die een tijd geleden naar de pers werd gelekt.

743

Re: Philippe De Staerke

Django68 wrote:

Aan de andere kant is het ook een feit dat vele dossierstukken en bewijsmaterialen zoek zijn geraakt. Je kan je ook afvragen hoe het kan dat gerechtelijke stukken uit een lopend onderzoek op een amateurforum kunnen terechtkomen.

Onder alle koren is wel kaf te vinden, Django68. In dit huidig onderzoek staat mij absoluut niets meer te verwonderen. Binnenkort kunnen ze hun forum weer sluiten op basis van een strafklacht.

gloacoster wrote:

Alle Delhaize hebben dezelfde configuratie. Als je bijvoorbeeld gewend bent te winkelen in een Delhaize in de Ardennen, en dan ga je shoppen, op vakantie aan zee, in een Delhaize in Oostende, dan raak je niet gedesoriënteerd. Alles staat in alle Delhaize op dezelfde plaats.  Dus dit argument dat het meisje meteen naar de afdeling "stripverhaal" ging in Aalst bewijst helemaal niet dat ze al in Aalst geweest was.

Bovendien was deze identieke configuratie van Delhaize voor sommigen een argument om uit te leggen waarom Delhaize en niet een andere winkelketen slachtoffer was van de meestale overvallen.

Als u dan toch naar onrechtmatig verkregen PV's verwijst zou u er ook kennis moeten van hebben dat uw mededeling totaal onjuist is. U weet blijkbaar niet dat de Delhaize van Aalst totaal anders van inrichting was dan andere filialen. En dan blijkt ook verder uit de verklaringen van het 14 jarig meisje destijds, dat er aan haar verklaringen niet kon getornd worden. U zal natuurlijk ook niet in de pers hebben vernomen, maar dan blijkbaar wel in de PV's, wat er als verdacht in aanmerking komt met één der getuigen van de feiten te Aalst.

Als men nou ook eens over een goede database zou beschikken, Gloacoster, dan zou je weten dat sommige verhalen op verhalen op verhalen alhier niet kloppen en zelfs in de verste verte nog niet overeenkomen met de werkelijke realiteit. Misschien, zou, ik vermoed, ik denk, ik heb gehoord, ik heb vernomen, ik heb gelezen... op die basis kan men niet werken. Als men de feiten middels een database alles met elkaar in verbinding kan brengen, Gloacoster, komt men tot onthutsende vaststellingen waarover hier weinig of nog nooit geschreven is. Het zijn de nabestaanden en de slachtoffers die als enigen het recht hebben op die informatie en, uiteraard, het Parket dat moet verder boeren op de opzettelijke daden van verzuim en het onderzoek de verkeerde richting uitsturen van onder andere ex Rijkswachters, onderofficieren en officieren. En dat er bij de Gerechtelijke Politie in Brussel ook gangsters vertoefden hoef ik u hopelijk ook niet te zeggen of kenbaar te maken. Ik neem nog een stilzwijgende houding welk aandeel defensie had. Het heeft zijn redenen waarom dossiers met opzet in het stof zijn blijven liggen. Onder optimale medewerking vanwege de magistratuur.

744

Re: Philippe De Staerke

Maar welke gangster gaat nou zo kort van tevoren de boel verkennen, om het daarna gelijk te gaan overvallen! Zoiets valt toch juist op zou je denken?

745

Re: Philippe De Staerke

Je hebt echt niet veel nodig dat men jou niet meer zou herkennen. Echt niet.

746

Re: Philippe De Staerke

Als we aannemen dat de toch wel gefundeerde hypothese van HIPA correct is dan moeten we ook durven besluiten dat alle overvallen van de tweede golf gemaskeerde liquidaties zijn. Er zijn bij de overledenen gemiddeld genomen veel meer personen te linken aan schimmige praktijken dan in een doorsnee steekproef uit een winkelende groep burgers.

De ene keer schakelt men of framed men mensen uit zigeunermilieus als daders. De andere keer probeert men extreem rechts er bij te lappen. En nog een andere keer probeert men het Brusselse gangstermilieu te compromitteren. Of afvallige rijkswachters. Geen van deze groepen hebben motieven die steek houden over alle overvallen. Dus zijn ze gebruikt, gecommanditeerd of erin geluisd. Zeg mij nu eens welke organisaties daartoe in staat zijn? Die toen al die kennis van potentiële dadergroepen hadden? En die dat geloofwaardig kan coordineren en opzetten. Waarbij daarna over 35 jaar overal rode vlaggen omhoog gaan over manipulatie van alles wat er rond het onderzoek hangt. Zowel op Rijkswacht als op BOB als op Justitieel en Parket niveau? Dat moet nogal een infiltratie zijn? Dus niet.

Wapenhandel is iets waar zowel bedrijven als staten verschillende rollen hebben. En gezien wat er zich in Aalst op het industrieterrein afspeelde en wat er bij Dekaise gebeurde alsook de moord op Mendez en de druk die Gol en Henart uitoefenden om de dossiers gescheiden te houden, leg ik mijn eieren in die mand en ben ik geneigd HIPA te volgen. De enige constante die op de achtergrond aanwezig is, zijn wapens.

Welteverstaan, en in het kader van oprukkend rechts vandaag, zal er alles aan gedaan worden om ergens rond WNP een veklarinng te vinden. Wie zal dat -kunnen- weerleggen?

747

Re: Philippe De Staerke

@ddd:  De enige constante die op de achtergrond aanwezig is, zijn wapens.

Dat klopt, wapens en nog een belangrijk iets, naar mijn mening.
Dugs.

We hebben hier waarschijnlijk allemaal de pistes drugs voor wapens gelezen.
En iets wat steeds in mijn hoofd is blijven spinnen, is het feit dat ze bij de overval op Daniel Dekaise hebben gezegd: We hebben wat we zochten/waarvoor we kwamen.
Wat als dat nou eens niet wapens waren, maar hele dure cocaïne op dat moment, in de jaren 80 (+/-  €200.00 per gram) wat verstopt lag in zijn pand?
En dat die wapens bijvangst waren?
Vergeet niet, dat de smokkelmethodes en de hoeveelheden, in de jaren '80 compleet anders waren, dan zoals we ze nu kennen!
1 kilo cocaïne had toen destijds een straatwaarde van €200.000, en als je toen een kilo pure en zuivere cocaïne had, dan kon je daar 2 kilo van maken.Tel Uit Je Winst!
Dat was toen een heel compact iets, 1 of 2 kilo cocaïne, dat kon je toen en nu nog steeds, veel makkelijker verbergen dan een heleboel wapens, om te smokkelen met een gelijkwaardige waarde ...!

En dat zal dan ook een hele goede reden kunnen zijn, waarom Daniel Dekaise absoluut niet heeft meegewerkt aan het onderzoek?

748

Re: Philippe De Staerke

Ah, kon je van 1 kg 2 kilo maken ? Met wat werd er dan gemengd? Bloem? Suiker? Kalk? Rattenvergif?Baking soda? Paracetamol?

749

Re: Philippe De Staerke

Dacht u werkelijk dat cocaïne puur werd verkocht in Europa aan de eind gebruukers? En dat dat überhaupt niet gemixed wordt? En nee, dat wordt niet gemixt met rattengif, paracetamol of andere domme ingrediënten.
Tegenwoordig wordt cocaïne onder andere gemixt met de zogenaamde "supermix  of witte caffeïne".
Als men dan de cocaïne probeert te testen op zijn zuiverheid, door het uit te gaan koken met bijvoorbeeld ammoniak, blijft hetzelfde gewicht terug komen, in plaats van dat je de troep(extra gewicht) er vanaf kookt.
En nee, dit is niet een of ander geheim gegeven. Dit is een algemeen bekend iets in de wereld van de cocaïne.
https://www.drugsenuitgaan.nl/vraag/waa … -versneden

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ … versneden/

Wat is supermix voor coke?
Supermix betreft een versnijdingsmiddel dat gebruikt wordt om cocaïne te versnijden. .Met Supermix wordt een versnijdingsmiddel voor cocaïne bedoeld in het drugscircuit, mannitol maakt vaak een deel uit van de supermix dat bestaat uit verschillende ingrediënten.

Wat kost mannitol
De prijs van mannitol is geheel afhankelijk van de afname hoeveelheid en de kwaliteit. Het is bekend dat de in China geproduceerde mannitol niet altijd even zuiver is waardoor de kiloprijs dan lager is. Wanneer mannitol echter als goedgekeurde zoetstof in Europa wordt aangeboden lopen de prijzen uiteen van € 4,99 voor een zakje van 30 gram tot € 52,95 voor een kilogram. Dit maakt het niet de goedkoopste mengstof, maar kwalitatief wel een betere.

https://www.wapwinkel.com/blog/mannitol … passingen/

https://nos.nl/l/2235640

De rekensom hoef ik verder toch niet uit te leggen?
Als cocaïne bijvoorbeeld 60% puur is, betekent het dat er 40% snijmiddel aan toegevoegd is.
Dus van 1 kilo cocaïne is 600 gram puur, en de overige 400 gram is iets anders.
Reken maar uit je winst.
En voor de volledigheid ,een kilo cocaïne heeft de ongeveer de omvang van een pak suiker.

Dus de omvang van twee pakken suiker aan cocaïne, ter waarde van €400.000,  was natuurlijk veel makkelijker te smokkelen dan €400.000 aan wapens.
En dat is iets, wat VDB ook heel goed door had in zijn tijd.

En Daniël natuurlijk ook.

En vergeet niet, in de jaren 80 was cocaïne echt iets voor de Jet Set en de yuppies, niet voor junkies. Die gebruikten toen destijds heroïne, een hele andere soort drugs
Met andere woorden, cocaïne werd veel gekocht en gebruikt door mensen met een goed gevulde portemonnee toen destijds. Het was zeg maar een luxe drugs. Heroïne was, en is nog steeds, een drugs voor losers.

Re: Philippe De Staerke

Ik dacht dat we hier in het topic "Philippe De Staerke" zaten. Ben ik nu helemaal gek aan het worden ?
Er worden hier allerhande andere dingen gepost. Over drugs. Is dat om de aandacht af te leiden van PDS ?