Re: Philippe De Staerke

Anderzijds, nieuwelingen zullen beginnen met het doorlezen van topics met het meeste aantal pagina's, dus het gewenste resultaat kan zomaar uitblijven.

Dan moeten ze wel het geduld hebben om doorheen alle onzin, monologen, ruzies enz te scrollen; een engelengeduld dus.

Het beste wat men kan doen is HIPA's naam aanklikken en even zijn posts bekijken van het voorbije jaar. Ik heb de indruk dat deze zeer dicht bij de waarheid aan het komen is. En laat ons stellen dat dat belangrijker is dan de interessantdoenerij van sommigen hier op dit forum.

Het feit dat HIPA voor het eerst expliciet de naam van de volgens hem centrale figuur noemt in Aalst - impliciet doet hij dit al jaren- en dit nauwelijks aandacht krijgt hier zegt imo voldoende. Dan kan men beter eigen onderzoek voeren en wat men weet voor zichzelf houden. 

Ook over De Staerke kunnen we 90 pagina's inkorten met een oude quote van HIPA; PDS heeft één keer niet gelogen, dat was bij zijn bekentenis.

752

Re: Philippe De Staerke

Daar was een structurele oplossing voor en een heel eenvoudige zelfs. Maar bon, het is wat het is. Daar waar we vroeger fiches moesten gebruiken kan alles wat belangrijk is nu in een gegevensbank.Met een druk op een knop kan je er alles uit halen wat je wil. Twee gebande forumleden hebben mij die ´technologie´ aangeleerd. Waarvoor mijn uitdrukkelijke dank.Er is dus niet alleen dossierkennis weg.

753

Re: Philippe De Staerke

Spectator Of Life wrote:

...PDS heeft één keer niet gelogen, dat was bij zijn bekentenis.

Wel dat denk ik dus ook. Zijn bekentenis bevatte veel teveel details om compleet verzonnen te zijn.
Daarnaast zou niemand die bij zinnens is een assisenproces riskeren want dan zit je met een volksjury en is het risico op veroordeling gevoelig groter als bij een correctionele zaak hoor. Er zijn er al meer voor assisen veroordeelt zonder echt materieel bewijs, denk maar aan de Parachutemoord. Welke gek gaat er nu een 'bekentenis' afleggen met als doel een assisenzaak te riskeren? Dat wil je net ten alle kosten vermijden....

Re: Philippe De Staerke

Kurosawa wrote:
Spectator Of Life wrote:

...PDS heeft één keer niet gelogen, dat was bij zijn bekentenis.

Wel dat denk ik dus ook. Zijn bekentenis bevatte veel teveel details om compleet verzonnen te zijn.
Daarnaast zou niemand die bij zinnens is een assisenproces riskeren want dan zit je met een volksjury en is het risico op veroordeling gevoelig groter als bij een correctionele zaak hoor. Er zijn er al meer voor assisen veroordeelt zonder echt materieel bewijs, denk maar aan de Parachutemoord. Welke gek gaat er nu een 'bekentenis' afleggen met als doel een assisenzaak te riskeren? Dat wil je net ten alle kosten vermijden....



Heel vreemd deze bekentenissen toen hij in grote moeilijkheden zat ( yvette plus de samsonite ) .
Een roep om hulp ?

755

Re: Philippe De Staerke

Als je recht in je schoenen staat, is het gemakkelijker om overeind te blijven

756

Re: Philippe De Staerke

Iemand die écht recht in de schoenen staat en van zichzelf weet niets er mee te maken te hebben die gaat nooooooit een bekentenis afleggen over zo iets (Aalst).
Psychologisch kan dat gewoon niet dat je een 'tactische' bekentenis aflegt.

757

Re: Philippe De Staerke

T is dan nog de verkeerde tactiek ook, niemand zou vrijwillig aansturen op een assisenproces

758

Re: Philippe De Staerke

Tenzij..........hij andere plannen had. Het is zowiezo iemand die kickt op aandacht van een groot publiek en mss was hij van plan een bommetje in de assisenzaal te droppen als de zaken niet liepen zoals hij het wou door bijvoorbeeld namen te noemen.( ik kan niet meer aan PDS denken zonder het beeld van hem waar hij bij het binnen komen bij Troch al die zijn fardes van zijn bureau smeet. Wat wou hij eigenlijk op dat moment uitlokken ? )

Gelukkig voor hem is het anders gelopen of we hadden nog een zelfmoordslachtoffer? Indien we Delhuvenne mogen geloven was Haemers van plan de waarheid te zeggen en dus namen te noemen. Maar helaas....

759

Re: Philippe De Staerke

Een van de namen die Haemers ging zeggen was Léon-Francoi Deferm .
Deze had een netwerk in bankwezen en criminele zaken om u tegen te zeggen .
Hij was ook de opdrachtgever voor de ontvoering van VDB .

760

Re: Philippe De Staerke

Aha.......eindelijk. De naam is hier zeer weinig vernoemd. Doe mij eens een plezier Hipa en tik eens de naam Deferm in in de zoekfunctie hier. En ga dan eens na wie hier deze naam vernoemde. Ik noem er een paar Witse, Dim, Coconut.

Af en toe krijg ik het behoorlijk op mijn heupen dat we hier eindeloze gesprekken voeren over oa PDS.Want wat stellen die mannetjes eigenlijk voor ? Zij waren niet meer of niet minder dan knechtjes in een groot geheel. Heel cru gezegd interesseren die knechtjes mij geen moer zolang we niet weten wie de opdrachtgevers waren. En meer en erger dan dat, mocht er ooit een veroordeling komen of gekomen zijn dan vrees ik dat we mannetjes van dat kaliber voor de rechtbank kregen of mogelijks zouden krijgen. En dat de grote vissen weer ongestraft zouden blijven.

Het zijn natuurlijk wel de kleine garnalen die de trekker overhaalden op jullie vader , moeder, zus, broer, kind of partner. In die zin is het misschien oneerbiedig dat ik ze naar jullie slachtoffers toe maar kleine garnalen noem. Ik had ze wellicht beter beesten genoemd.