771

Re: Philippe De Staerke

Beste,

Wat de 'heel eenvoudige' brief betreft, schrijf ik uit naam van een bendeslachtoffer, Een BVN slachtoffer wel te verstaan. We spreken absoluut niet over conclusies en besluiten, noch over appelanten noch geïntimeerden. Het gaat hem dus over een heel eenvoudige brief met een korte inhoud. Zonder standpunten en juridische onderbouwing. Mocht het zich ooit aandienen, wat ik ten zeerste betwijfel, zal ik wel eigenhandig mijn conclusies en besluiten opstellen. Trouwens u hoeft echter niet ver te zoeken om de gangsterpraktijken bij het Hofke van Cassatie te achterhalen als tevens de gangsters die in de magistratuur zijn terug te vinden die wel degelijk het onderzoek in de BVN hebben gemanipuleerd. Het zal u maar overkomen om in 2018 in een gerechtelijk onderzoek te worden geworpen dat je als magistraat en onderzoeker voor onmogelijk moet houden niettegenstaande de tijdsdruk waaraan men is blootgesteld. Waar we zeker en vast niet moeten op hopen dat de huidig onderzoeksrechter haar levenspartner zal aanhouden die toch zeer welbespraakt is in het dossier als ex Rijkswachtofficier.

Ik kan er in ieder geval niet omheen dat veel topmagistraten in het Bende van Nijvel dossier goochelkunsten hebben aangeleerd en nog een opleiding hebben genoten van Willem De Zwijger om het dossier toch maar de andere richtingen uit te sturen om hun opdrachtgevers te beschermen.

Om terug te komen op dit topic, HIPA heeft een zéér belangrijk element ter spraak gebracht ivm met een persoon zijn aanwezigheid in Aalst. Een schuilplaats lag zeker niet veraf. Op een steenworp zelfs.

Re: Philippe De Staerke

@Bossi : Maar ik vermoed dat we dan spreken over een schuilplaats ter voorbereiding van de feiten. Na de feiten hier terugkeren zou te riskant zijn geweest en strookt ook niet met de getuigen die de Golf de parking hebben zien verlaten in de richting van 'T Houten Hand.

773

Re: Philippe De Staerke

Spectator Of Life wrote:

@Bossi : Maar ik vermoed dat we dan spreken over een schuilplaats ter voorbereiding van de feiten.

Inderdaad.

774

Re: Philippe De Staerke

Mincky wrote:

Misschien deed die Yvette wel mee aan de roze balletten? Ze was toch immers animeermeisje?
Misschien dat enkele hooggeplaatste mensen daarin, haar wel gebruikt hebben tegen Philippe De staercke??


Zo schoon om naar te kijken was die nu ook weer niet.

Re: Philippe De Staerke

Vewa wrote:

Yvette was overal thuis maar in die periode in Elsene zou me niet verbazen.  Godfroid woonde daar ook en een lid van de bende liet mij verstaan dat hij Yvette zeer goed kende en hij ook wist dat het geen heilige was maar er niks mocht over zeggen buiten dat ze goed met de auto kon rijden.   
Geen idee wie ze allemaal gepijpt heeft om zoveel bescherming te genieten maar vroeg of laat hoop ik dat ze over haar eigen leugens valt.

Zou er een familiale band zijn tussen Alexander M. uit Jette en de dochter van Yvette?

Een lid van de bende? Wilt u de initialen delen van dit lid?

Re: Philippe De Staerke

De dochter van Yvette Van Hemelrijck noemt Sandra Mertens. Dus initialen S.M. Is dat het antwoord op uw vraag? Ik begrijp uw vraag niet goed.

Re: Philippe De Staerke

Vewa wrote:
pyrénéen wrote:

Ik zou Bossie 3 vragen willen stellen:

1) Klopt het dat Yvette en PDS in november 1985 in Elsene woonden ?
2) Weet u de tijd die zou worden aangegeven voor hun vertrek uit Aalst ?
3) Klopt het dat na het verlaten van Delhaize aangegeven zou worden  dat Yvette PDS afzette in Halle ?

Yvette was overal thuis maar in die periode in Elsene zou me niet verbazen.  Godfroid woonde daar ook en een lid van de bende liet mij verstaan dat hij Yvette zeer goed kende en hij ook wist dat het geen heilige was maar er niks mocht over zeggen buiten dat ze goed met de auto kon rijden.   
Geen idee wie ze allemaal gepijpt heeft om zoveel bescherming te genieten maar vroeg of laat hoop ik dat ze over haar eigen leugens valt.

"een lid van de bende" schrijft U.
Wie bedoelt U.
Kan U misschien de initialen geven aub ?

778

Re: Philippe De Staerke

Jean-Jacques Freson?

Re: Philippe De Staerke

Tiens wrote:

Jean-Jacques Freson?

Wie is dat aub ?

Re: Philippe De Staerke

Jean-Jacques Freson.
Ik heb het volgende gevonden op Internet :

"Freddo's beruchte neef, Jean-Jacques Freson".

M.a.w. Jean-Jacques Freson zou een "beruchte neef" zijn van Fredo Godfroid (ex-flik van de gerechtelijke politie van Brussel).

"Die flikken zaten wel meer in rare tenten. Ze zaten veel in L’Equipe in de Livornostraat en in het cafe er recht te-genover: L’Interdit, de favoriete plek van Frans Reyniers en Marnette. Patrick Haemers kwam ook vaak en graag in L’Equipe. Het was echt een kroeg waar gangsters en louche politiemannen elkaar ontmoetten. Het was ook een vaste stek van Freddo.

Het waren heel exclusieve tenten. Niet iedereen mocht erbinnen. In L’Equipe bepaalde buitenwipper Jean-Jacques Freson, bodybuilder en schoonbroer van Godfroid, wie er binnen mocht en wie niet"

Dit komt uit het boek van Popolino Léopold Van Esbroeck.