71

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Natuurlijk wist Pierre VanNecke dat Cobra nog leeft. Hij is Cobra en nog steeds niet te lezen. Gelukkig weten zij beiden wel precies hoe alles in elkaar zit. Hoe heet zoiets? Schizofrenie? oO is er een andere oorzaak?

72

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Vetter, ik wist nu wel dat Pierre Cobra is/was maar dat ze zo een schandalig stuk mogen schrijven onder het mom van satire versta ik niet goed. De lezers begrepen het precies niet als je hun lezersbrieven leest (ik vermoed dat de nickname "Vlaanderen coruptistan..." ook Pierre VN is dezelfde schrijfwijze enz.."). Ik vond het artikel tussen andere links naar de zaak De Vleeschouwer. Je kan dat blijkbaar niet gratis lezen. Het is in ieder geval een vrij schandalig artikel.

73

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Alles aan deze zaak is merkwaardig om niet te zeggen zeer merkwaardig. Om te beginnen bij tScheldt. Men zou dit artikel schandalig kunnen noemen maar het blijkt te kloppen. Zie artikel de Standaard » www.standaard.be

Maar zoals gezegd hierboven is tScheld satire. Waar is de satire?( Blijkbaar is er in Dag Allemaal een artikel geschreven over Yves Leterme ivm een aangifte van verkrachting. En wat doet dit satirisch blad, het neemt de verdediging van Leterme op zich. Ik wist niet wat ik las. Er is dus blijkbaar iets aan de hand bij tScheldt.)

Terug naar het topic. Het is niet de eerste keer dat men tracht een getuige af te schilderen als iemand die verzekeringsfraude pleegt. Bij mijn weten is dit 2x gebeurd. (In het Bende verhaal.) Maar ondanks dat zie ik niet in dat de weduwe De Vleeschauwer geen 20 getuigen kon vinden die bevestigden dat de schilderijen waarvan sprake hun bezit waren. En het ging niet over 1 maatschappij die opgelicht werd maar 2.

In ieder geval, ik weet niet meer wat ik nog moet geloven in deze zaak. Er blijkt daar van alles achter de schermen gebeurd te zijn waar we niets van afweten. Laat ons dus extreem voorzichtig zijn in deze zaak. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat er valse PV's opgemaakt zijn.

Mocht het jullie nog niet opgevallen zijn, er gebeuren rare dingen de laatste tijd.

74

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

raf68 wrote:

Vetter, ik wist nu wel dat Pierre Cobra is/was maar dat ze zo een schandalig stuk mogen schrijven onder het mom van satire versta ik niet goed. De lezers begrepen het precies niet als je hun lezersbrieven leest (ik vermoed dat de nickname "Vlaanderen coruptistan..." ook Pierre VN is dezelfde schrijfwijze enz.."). Ik vond het artikel tussen andere links naar de zaak De Vleeschouwer. Je kan dat blijkbaar niet gratis lezen. Het is in ieder geval een vrij schandalig artikel.

Je hebt gelijk, een schandalig artikel. Zo weet je niet meer wat je moet geloven. Satire? Men gaat over lijken, het wordt steeds gekker.

75

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Aubanel wrote:

Kun je namen op de initialen plakken?

Willy P. is Willy Platinck. Zijn oom Lucien De Block was gekend voor gewapende overvallen mét geweld en kwam onzacht in aanraking met rijkswachter Peter De Vleeschauwer, na de diefstal van een Porsche.

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Als je Willy Platinck even opzoekt kom je via seniorennet op die site van de rijkswacht. Daar zend een Willy Platinck anno 2012 een foto naar toe van zijn tijd op de rijkswachtschool, ook reageert hij onder de post met enkele anekdotes. Dit is hoogstwaarschijnlijk de rijkswachter uit Lokeren toch?

» blog.seniorennet.be

77

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Justitie zet punt achter moordonderzoek Peter De Vleeschauwer: ‘We moeten aanvaarden dat de waarheid nooit aan het licht mag komen’

Na bijna 27 jaar zet justitie definitief een punt achter het onopgeloste onderzoek naar de moord op rijkswachter Peter De Vleeschauwer. De agent werd tijdens zijn dienst overmeesterd en kort daarna geëxecuteerd met een nekschot.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

78

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

"Ze" moeten in dit geval hoogstens 2 a 3 man( vrouw) vinden en daar zijn ze nog (zogezegd) niet toe in staat. Hoe dan "een bende" vinden . what happened by the rijkswacht stays by the rijkswacht ... veel andere conclusie's zijn er niet te trekken. Heel erg.

79

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Kan er nu een onderzoek ingesteld worden naar het onderzoek zelf? Met een parlementaire onderzoekscommissie misschien? Of nog beter, door heel het dossier ter beschikking te stellen aan wetenschappers/onderzoeksjournalisten die effectief de wil hebben om de zaak tot een goed einde te brengen?

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Puur theoretisch kan een onderzoekscommissie. Puur praktisch heeft het geen enkele kans. Waarom niet? Ten eerste, hoewel het cru is, er is 'maar' één slachtoffer. Politici willen zich kunnen profileren en daarvoor is een zaak nodig die veel potentiële kiezers bezighoudt. Ten tweede: binnen een jaar zijn er verkiezingen, om juridisch-technische redenen moet alles af zijn en goedgekeurd voor de ontbinding van de Kamer, vergeet dat dus maar.

Het dossier aan wetenschappers geven: lastig gelet op de privacy. Zelfs al kon het: die kunnen enkel afgaan op wat op papier staat, ze kunnen geen vragen stellen aan speurders, magistraten etc. Mission impossible dus. Lees het verslag van de eerste bendecommissie eens, die konden wél alles wat ze wilden onderzoeken. Dan nog was het niet evident.