241

Re: Zoekactie Lessines

Ik wil gerust de GoFundMe opzetten, als we 30 man kunnen verzamelen die elk 50 Euro willen doneren dan zijn we er. Zelf kan ik niet mee op onderzoek vrees ik want ik woon nu in Australie dus dat zal iemand anders moeten leiden ik denk eventueel aan Hipa of Bossi?

242

Re: Zoekactie Lessines

Aan iedereen alvast bedankt voor de interesse.

  1. Toestemming?

  2. Er is één of twee kleine bootjes nodig.

  3. Wie beheert alles na afloop?

  4. Het water is echt troebel. Wij hebben al eens geprobeerd met onderwatercamera aan een touw en je ziet echt niets.

  5. Wat als er iets voorvalt? Als er bv iemand in het water sukkelt dan kun je echt niet naar de kant zwemmen.

  6. De grote put is wel enorm groot wat enorm veel tijd gaat in beslag nemen.

  7. Wat met accommodatie bv meerdere batterijen, beveilingsmaatregelen want je kunt moeilijk alles opkramen iedere dag.

  8. Kijklustigen? Het is daar echt gevaarlijk.

Het simpelste zou zijn de brandweer van Nijmegen te contacteren. Zij hebben een kleine peilboot met censoren die de bodem heel diep kunnen afsporen en een perfecte simulatie weergeeft.

243

Re: Zoekactie Lessines

In plaats van de brandweer van Nijmegen zou ik eens naar de mogelijkheden bij de 'Genie' informeren » magazines.defensie.nl

Waarschijnlijk heeft men bij de Belgische defensie soortgelijke afdelingen en zijn zij in het kader van een oefening bereid onderzoek te doen? Gewoon proberen Kenza. Niet geschoten is altijd mis!

244

Re: Zoekactie Lessines

Euh ... Niet beginnen dromen hé mensen. Voetjes op de grond houden aub.

245

Re: Zoekactie Lessines

Dromen? Is dat echt jouw bijdrage? Zeveren maar niets aan durven pakken. Je valt me tegen Leo.

Re: Zoekactie Lessines

Vetter wrote:

Dromen? Is dat echt jouw bijdrage? Zeveren maar niets aan durven pakken. Je valt me tegen Leo.

En jij valt mij tegen. Hou eens uw arrogantie en denigrerend commentaar voor jezelf. Je gaat niet de genie van het leger van ons land zomaar even laten optrommelen omdat jullie vermoeden dat er ergens onderwater in een steengroeve een wrak ligt van meer dan 30 jaar oud die zou kunnen iets te maken hebben met deze zaken.

Je gaat ook niet een leger eventjes gaan vertellen waar zij hun oefeningen moeten houden. En al zeker niet als het gaat over een levensgevaarlijke opdracht. Elke opdracht waar mensen onder water zitten is levensgevaarlijk, vergis u niet.

Verder stel ik mij vragen bij het nut hiervan. Wat als het gevonden wordt, wat dan? Wat gaat het bewijzen? Denk je dat ze cruciale bewijsstukken gaan dumpen samen met een vluchtauto van een gewelddadige aanslag? Hun rijbewijs gaan vergeten hebben op het dashboard? Je denkt vast dat het ordinaire gangsters waren nog ook.

Alles wat gevonden is in verband met de Bende van Nijvel en publiek gekend is, is gevonden, omdat het moest gevonden worden. Omdat het moest lijken dat het onderzoek ook maar iets aan het opleveren was.

Het probleem met het onderzoek naar de Bende van Nijvel is dat het langs alle kanten gesaboteerd werd en wordt door de gerechtelijke machten en bestuursorganen van ons land, met medewerking van de politiemacht(en). Vermoedelijk zelfs met goede reden: kennis van de waarlijke toedracht of omstandigheden rond de Bende van Nijvel zouden het land destabiliseren en dat op een manier die niet zal leiden tot een sterke staat. Ongetwijfeld zijn er hier geopolitieke invloeden aan het werk geweest.

Het zou mij ondertussen heel sterk verbazen als het niet iets is in de aard van: politiekers, royals, gerecht, politie enzovoort op het hoogste niveau gechanteerd met materiaal a la roze balletten door buitenlandse inlichtingendienst(en). Tegelijkertijd de verspreiding van het idee in NATO dat aanvallen op eigen bevolking/diensten de publieke opinie zullen beïnvloeden om hogere financiering toe te laten van militaire en politionele doeleinden.

Wij willen liquidaties laten uitvoeren van betrokkenen onder het mom van overvallen en tegelijk alle vormen van beveiliging laten versterken. Om dan de schuld te steken op het gangsterisme en zo het einde in te luiden van de populaire volksport destijds: geldtransporten, banken en postkantoren overvallen.

Nu, dat is speculatie en opinie van mijn standpunt, maar wat vaststaat is dat het onderzoek gesaboteerd wordt langs alle kanten.
Dus wat zal het naar boven komen van verdere bewijsstukken uithalen? Helemaal niets. Een bewijsstuk is nutteloos als het verkeerd bekeken wordt, de analyses gesaboteerd worden en het onderzoek op zich wordt geleid door mensen die toebehoren aan dezelfde instanties die verantwoordelijk zijn voor de daden die naar het onderzoek hebben geleid.

Wat we moeten aanpakken en bestrijden in deze zaak is het idee dat de staat het recht heeft om de bevolking iets aan te doen en wijs te maken uit eigen belang. Een staat moet functioneren in het belang van de bevolking en niet andersom.

Ik heb het al eens gezegd en ik zeg het nogmaals: de daders en opdrachtgevers van de Bende van Nijvel zijn al lang gekend. Het onderzoek is al lang afgesloten, het was namelijk niet nodig om het te onderzoeken. Wat nodig was, was om het te doen lijken alsof er een onderzoek gebeurde en elke poging van politiemensen en magistraten die niet op de hoogte waren/zijn van de ware toedracht op de één of andere manier het zwijgen op te leggen of te saboteren.

Het zou nogal dom zijn om ernstig te gaan onderzoeken wie de opdrachtgevers zijn van feiten waar je zelf de opdracht hebt voor gegeven.

247

Re: Zoekactie Lessines

Nogmaals, als ze iets vinden in Lessines dan klopte de tip!

248

Re: Zoekactie Lessines

Zetsubou137, Over arrogantie en denigrerend commentaar gesproken: Kenza is reeds jaren bezig met ‘zijn’, niet ‘onze’ theorie over Lessines. Hij denkt dat daar een vluchtauto is gedumpt. Of dat wel of niet zo is, weet ik niet, is was er niet bij. Wat ik wel weet, is dat iedereen hier op het forum zijn mening mag ventileren en andere leden kunnen dat stimuleren of afwijzen. Wat het nut is hiervan, het is niet aan jou om hierover te beslissen.

We hebben zoveel theorieën, meningen en hypothesen gehoord. Zie de ‘index’ op het forum. Tot op heden is daar niets uitgekomen. We zullen dus verder moeten zoeken en als Kenza denkt dat hier een oplossing ligt. Wie zijn wij dan om hem dat te beletten?

Jij geeft ook een speculatie, een hypothese over wat er gebeurt kan zijn. Prima, werk het uit maar laat ook een ander zijn theorie uitwerken, zonder, om jouw woorden te gebruiken, in denigrerend commentaar te vervallen. Leven en laten leven. Dat was ook waarom ik die reactie gaf richting Leo.

Leo is een zeer gewaardeerd lid hier, maar begint zich nu min of meer op te stellen als het orakel van het forum. Ook Leo moet anderen in hun waarde laten. Wat was de droom van Leo toen hij met Cobra, Bossie, Coconut en anderen kwam vertellen dat zij een onderzoeksgroep vormden en hoog van de toren trompetterden dat zij binnen enkele weken met ontknoping zouden komen? Helaas, ook hier spatte de droom snel uit elkaar.

Re: Zoekactie Lessines

Stel dat na dergelijke operatie de bewuste Golf toch wordt gevonden, is daarmee dan de bende van Nijvel ontmaskerd? Toch even nadenken over de kosten/baten analyse lijkt me. Dan vind ik de pv rond de Peugeot met aanwijzigen naar een hoofdvedachte die daags na Aalst is aangetroffen een stuk interessanter en tevens volkomen onderbelicht.

250

Re: Zoekactie Lessines

Ik ken dat verhaal niet Spectator. Heb je daar meer over?