Topic: Korte duidelijke vragen

Enkele vragen voor een duidelijk beeld te kunnen schetsen. Graag een antwoord met een bron die bewijsbaar is. Klopt het dat:

  1. Mendez ooit heeft gewerkt in de garage van Podevijn?

  2. Dat Bouhouche de dagen van de overvallen ziek/verlof had?

  3. Dat Bouchouche zei na de laatste overval dat niemand meer moest vrezen, dat er geen bloed meer ging zijn door de bende?

  4. Dat Haemers apart kwam aangewandeld in Aalst?

  5. Dat ze verzoekte om Haemers NIET uit te leveren aan België?

Dat ter zijde geloof ik zeer sterk in de getuigenissen van David. En mogen we toch bijna met zekerheid zeggen dat Haemers er iets mee te maken had zeker in het uitvoeren.

Bouhouche blijft een groot vraagteken, werd voor alles gepakt buiten dan voor de bende feiten?

2

Re: Korte duidelijke vragen

  1. Mendez werkt bij Podevijn van 1971 tot 1973.

  2. De dag van de overval bij Dekaise waren Bouhouche en Beijer niet gaan werken: de ene was ziek, de andere had een dag vrij.

  3. Dit zei Bouhouche tijdens de begrafenis van Mendez.

  4. Geen idee.

  5. Jean-Paul Dumont heeft "er alles aan gedaan dat de niet-uitlevering een succes zou worden" (dixit een informant).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Korte duidelijke vragen

En wat weten we nu specifiek van Bouhouche die hem in verband kunnen brengen met de Bende? Hij zou worden herkend worden bij Dekaise, maar Dekaise wil niets lossen. (schrik?) Heeft verlof samen met Beijer die dag, komt vaker in die buurt en heeft zelfs een plan liggen rond de ligging van Dekaise. Hij is blijkbaar op de hoogte van de activiteiten van de bende aangezien van wat hij zegt op de begrafenis van Mendez. Was zeer actief in de wapenhandel en zijn vriendin's rode auto werd op allerlei 'toevallige' plaatsen gesignaliseerd.

Ik mis waarschijnlijk nog andere dingen over het hoofd, misschien iemand die nog verder kan aanvullen? Zijn wel veel toevalligheden.

Re: Korte duidelijke vragen

3. Dat Bouhouche zei na de laatste overval dat niemand meer moest vrezen, dat er geen bloed meer ging zijn door de bende? Dit zegt zowat ongeveer alles denk ik. Het begint en eindigt bij Bouhouche. Vergeet ook niet dat Bouhouche & Beijer effectief veroordeeld zijn voor gelijkaardige aanslagen, denk aan Vernaillen en Zwarts.

5

Re: Korte duidelijke vragen

Spectator Of Life wrote:

Vergeet ook niet dat Bouhouche & Beijer effectief veroordeeld zijn voor gelijkaardige aanslagen, denk aan Vernaillen en Zwarts.

Bouhouche en Beijer zijn niet veroordeeld voor de aanslag op Vernaillen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

6

Re: Korte duidelijke vragen

Er stond vandaag artikel oa in Het Nieuwsblad. Er zou een wetsvoorstel zijn dat staatszaken minimum 50 jaar geheim blijven. Allee dan zitten we op het schip van 50 jaar.

Re: Korte duidelijke vragen

Heeft iemand het bewijs dat leden van BND behoorden tot de bende van Nijvel?

Re: Korte duidelijke vragen

Etienne1420 wrote:

Heeft iemand het bewijs dat leden van BND behoorden tot de bende van Nijvel?

Ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden. Is ook niet logisch. Het hoogtepunt van het Nationaal Drugbureau (NBD) was midden jaren '70. dus ver voordat iemand ook maar van de Bende van Nijvel gehoord had.

Het ging over de strapatsen van Léon Francois met: infiltraties, hinderlagen, razzia's. schaduwactiviteiten, kortom alles wat niet paste in een geciviliseerde maatschappij. Dat betekende ook het begin van het einde voor de methode Francois,

Léon Francois, die betrokken raakte bij illegale drugtransacties met de Pakistaanse drughandelaar Khan.
Francis Dossogne  en Daniel Gibson speelden hierin een vreemd spel. Dit alles samen met Inforep, een nieuwsbrief van PIO opgezet door Jean Bougerol.

Re: Korte duidelijke vragen

Ik denk dat Francois bevelen opvolgde. De luitenant-generaal respecteerde de procedures niet meer. Amerikaanse methoden waren niet legaal. Nu zijn er meer drugs dan vaccins in Antwerpen.

Wat Aalst betreft denk ik niet dat Gudule tussen kwam. Vermoedelijk de regionale baas. Was Pinte al de hoofd in Gent?

10

Re: Korte duidelijke vragen

Als er al zoveel speurders op het onderzoek gezeten hebben, dan moeten er toch speurders zijn die iets ontdekt hebben. Waarom komen die speurders daar mee niet naar buiten als ze al pensioen zijn? Eventueel via Meester Vermassen.