11 (edited by dolorean 26-08-2012 13:25)

Re: Opel Commodore

Opel admiral, gemaakt tot 1977:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Opel_admiral_v_sst.jpg

12

Re: Opel Commodore

Forumlid deach heeft op het tueries-forum volgende info gedeeld:

Pour l'info concernant l'Opel, au Delhaize de Braine-l'Alleud ils sont venus avec 2 véhicules dont une Opel et l'Opel est directement repartie après avoir déposés un des tueurs. Témoignage fiable et sur à du 200%.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

13

Re: Opel Commodore

Ik weet niet of de Cel-Waals-Brabant en Eddy Vos hier mee leest of iemand hen dit eens kan laten herinneren. Het kan belangrijk zijn maar het kan evenzeer niets met de Bende van Nijvel te maken hebben.

De Staerke en Van Esbroeck steelden toch ook VHS-recorders in opdracht van Jean Bultot? Dit is een krantenartikel van 7 september 1985 » docdro.id

14

Re: Opel Commodore

Zie ook » tueriesdubrabant.1fr1.net

15

Re: Opel Commodore

Tiens wrote:

De Staerke en Van Esbroeck steelden toch ook VHS-recorders in opdracht van Jean Bultot? Dit is een krantenartikel van 7 september 1985 » docdro.id

Los van Tiens heb ik dit artikel ook gevonden in het archief van de Gazet van Antwerpen. De wagen, het gebruikte geweld, de periode, ... Interessant genoeg om over te typen en te delen.

Video’s geroofd te Sint-Gillis-Dendermonde

Voor de vijfde maal reeds werden video-apparaten gestolen uit de elektronicazaak van Jan Ooms op de Sint-Gillisbaan te Dendermonde. Rond 1u45 stopte een donkerblauwe Opel Commodore aan de winkel met drie inzittenden. De chauffeur bleef achter het stuur zitten, een jonge man en een jonge vrouw sprongen er uit en schoten, hoogstwaarschijnlijk met een jachtgeweer, het dikke etalageraam stuk. Daarop namen ze twee video-apparaten voor een waarde van ongeveer 100.000 fr. en verdwenen met de auto richting Brussel.

Bron: Gazet van Antwerpen | 7 September 1985

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

16

Re: Opel Commodore

(...) Men sluit niet uit, men neemt zelfs aan dat in Eigenbrakel en Overijse die verkenningstaak werd waargenomen vanuit een blauwe Opel (oud model Commodore) waarin een man zat (ongeveer 50 jaar oud, groot en kalend). Eerst was gedacht dat het die Opel was waarmee in Eigenbrakel de vlucht werd genomen, maar nadien bleek dat niet juist te zijn. Maar thans meent men wel dat die Opel de “tweede bendewagen” was. Men weet (dankzij getuigen) dat dit voertuig er uitzag alsof het al enkele keren was herverfd en op een achterdeur was zelfs een duidelijk herkenbare vlek van een andere kleur.

Niemand begrijpt waarom dit niet eerder officieel door het parket werd meegedeeld aan de bevolking, die toch om haar medewerking is gevraagd. Zo'n geheim is het nochtans niet want in elk politiekantoor hangt een robotfoto van de chauffeur van de Opel met een korte persoonsbeschrijving en een duidelijke verwijzing naar de bloedige feiten van Eigenbrakel. (*)

Misschien meent het gerecht dat er meer mensen dagelijks bij de politie de opsporingsaffiches komen bekijken dan er mensen naar tv kijken of een krant lezen.

Bron: De Standaard | 13 November 1985

(*) Robotfoto G16 » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

17

Re: Opel Commodore

Het was type C zonder turbo