11

Re: Onbekende robotfoto's

Mincky, opnieuw: er zal meer nodig zijn dan gelijkenis met een foto. Er lopen best wel wat mannen met baarden rond op deze wereld.

12

Re: Onbekende robotfoto's

Klopt dim, maar niet veel in deze hoedanigheid lijkt mij.

13

Re: Onbekende robotfoto's

Bah, huurlingen en baarden, lijkt me niet eens zo'n vreemde combinatie. Al die willen te kaap'ren varen, weet je wel. Ik verwelkom je enthousiasme en gedrevenheid maar ik zou toch oppassen met te snel foto's (en bijhorende personen!) te verbinden aan de moordenaars van de Bende als de bewijslast ontbreekt.

14

Re: Onbekende robotfoto's

dim wrote:

Mincky, opnieuw: er zal meer nodig zijn dan gelijkenis met een foto. Er lopen best wel wat mannen met baarden rond op deze wereld.

Volledig akkoord en ik zou hier ook nog graag aan willen toevoegen dat uit onderzoek blijkt dat slechts 40% van de getuigen zeker is van zijn zaak » Forum. Het internet afzoeken naar mensen die op een robotfoto trekken, lijkt me dan ook geen goede tactiek.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

15

Re: Onbekende robotfoto's

Mee eens, maar ik vond deze na een combi van bevindingen. En vergeet niet, ik probeer enkel te helpen, en ben geen Belg.

16

Re: Onbekende robotfoto's

Zoals ik al zei Mincky, je enthousiasme is hier meer dan welkom!

17 (edited by Mincky 13-07-2010 15:48)

Re: Onbekende robotfoto's

Dank u! En ik heb veel vrije tijd door een erg lange vakantie. cool

18

Re: Onbekende robotfoto's

Mincky wrote:

En vergeet niet, ik probeer enkel te helpen, en ben geen Belg.

Alle hulp is zeker welkom, maar een robotfoto kan volgens mij nooit de start zijn van een onderzoek. Je moet eerst bewijzen hebben (geloofwaardige getuigen, vingerafdrukken, DNA, ...) en dat kan eventueel nagekeken worden door die persoon te vergelijken met robotfoto's.

Een robotfoto is geen foto, het is een tekening die werd opgesteld aan de hand van getuigenissen, meestal tijdens een overval of wanneer het donker is. Je kan je dan ook de vraag stellen hoe correct deze robotfoto's zijn?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

19 (edited by Mincky 15-07-2010 12:58)

Re: Onbekende robotfoto's

Ben ik met alles eens Ben, maar alleen blijkt men niets te doen met: geloofwaardige getuigen, vingerafdrukken, DNA, ... Die heeft men namelijk, met het DNA mag, kan, wil men niets doen, getuigen blijken te worden afgewimpeld, vingerafdrukken en DNA, voor hoe weinig die er zijn/waren, schijnen te verdwijnen, ... En inderdaad, de robotfoto's zeggen ook weinig, daarmee kan men ook manipuleren, zowel bij getuigen als potentiële getuigen.

Dus zal ik ergens mee moeten beginnen, maar zoals ik reeds eerder zei, ik wil graag helpen een mijn steentje bij proberen te dragen. En boven alles ben ik erg gefascineerd en geinterresseerd in de Bende van Nijvel, hier vanuit het hoge noorden, Groningen in het noorden van Nederland.

Re: Onbekende robotfoto's

Klinkt waarschijnlijk belachelijk maar die foto van: man met dun gezicht en scheve neus lijkt toch wel heel erg op gewoon Robert Beijer niet? Zoals hij hier op deze foto afgebeeld staat?