71

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Het federaal parket heeft de beslissing genomen de journalist eerder in te lichten dan de slachtoffers. Dat is de harde waarheid

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Het lijkt me dat ze vooral (politieke) reactie willen uitlokken met dit artikel.

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

“De bevoegde magistrate (Marianne Cappelle, DDC) is van mening dat de termijnen om het dossier nog voor de verjaring voor de rechtbank te kunnen brengen te kort zijn.

Deze vérstrekkende mededeling (in commissie) van Douglas De Coninck, kan en mag als volgt worden opgevat: er komt geen strafproces meer in de zaak van de Bende van Nijvel.

Nou, dat is dan duidelijk.

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

De reportage van Douglas De Coninck leek me een wandeltocht door het dal. De paden hogerop werden achterwege gelaten wegens vesperringen, bordjes met verboden toegang, verborgen valkuilen, foute wegomleidingen om maar te zwijgen van de wegeltjes naar de top....verborgen in de mist...voor altijd...

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Een rechtszaak had er om diverse redenen toch nooit meer kunnen komen imho (alleen al de talrijke procedurefouten) en mevrouw Cappelle heeft in mijn ogen ook gelijk met dat standpunt.

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Ik heb altijd heel bizar gevonden dat de VRT en de RTBF een reportage ("1985") mochten maken over de Bende van Nijvel terwijl het onderzoek nog lopende was. Ik heb dat nog nooit geweten.

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Waarom moesten Jean en Roger 123 euro's betalen voor de hotelkamer als ze diezelfde simpele vraag in de gevangenis konden stellen? Wie zijn Jean en Roger? Geen gewone gang van zaken alleszins. Graag een woordje meer uitleg over deze gebeurtenis. Wie wou persé dat het Achten en Vermeersch waren? Wie wilde zijn gedachten blijven zetten op de Delta cel? Wie wilde geen andere piste volgen? En waarom? Deze mensen zullen het mogen uitleggen op een dag. De dag van verantwoording komt eraan ...

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Scaramouche wrote:

Ik heb altijd heel bizar gevonden dat de VRT en de RTBF een reportage ("1985") mochten maken over de Bende van Nijvel terwijl het onderzoek nog lopende was. Ik heb dat nog nooit geweten.

Is dan ook geen reportage maar een tv-serie, net zoals de film 'Niet Schieten' enkele jaren terug in de zalen kwam.

79

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Ik vraag me af als er effectief sporen naar daders/opdrachtgevers zijn en de verjaringstermijn zou ervoor zorgen dat dit niet kan tot een proces komen, wat houdt het parlement tegen om die termijn nog eens te verlengen? Als het al 2 keer kon waarom zou dat nu niet kunnen?

Of dat proces iets zou opbrengen is twijfelachtig denk ik, een beetje advocaat van de verdediging vind een hoop procedurefouten, gesjoemel met bewijsstukken, "verloren" bewijs, bewijs dat "wetenschappelijk" minder lang in water lag, massa's tegenstrijdige getuigenissen, ...

Bij mijn weten is er niemand in beschuldiging gesteld dus een advocaat zou zich moeten inlezen in het dossier, dit kan jaren duren.

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Er zijn al zoveel stukken uit het dossier naar buiten gelekt, er is al zoveel gespeculeerd over de bende dat een proces mijn inziens onmogelijk is geworden. Een beetje advocaat maakt er meteen brandhout van.