Topic: Speurdersteam CWB wordt verdubbeld (2010)

Een kwarteeuw na de laatste overval van de Bende van Nijvel wordt het speurdersteam dat de overvallen onderzoekt verdubbeld van zes naar twaalf speurders. De versterking volgt nadat de afgelopen maand ruim 500 tips binnenstroomden na een oproep tot getuigen. Plots was de onderzoekscel te klein.

Nieuws » Speurdersteam Bende van Nijvel wordt verdubbeld

2

Re: Speurdersteam CWB wordt verdubbeld (2010)

Benieuwd wat er dan met die zeven extra speurders uit 2008 is gebeurd » Zeven extra speurders voor Bende van Nijvel

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Speurdersteam CWB wordt verdubbeld (2010)

Met alle respect voor onze Zuiderburen. Maar met 6 of 12 speurders, ga je deze zaak echt niet oplossen. Mijn conclusie is, dat de zaak feitelijk is opgegeven, maar dat het verplicht is een pleister te blijven plakken. Ik zou verwachten dat er minstens 100 man op zouden zitten.

Respect voor alle forumleden die mee denken. Het moge duidelijk zijn dat we zwaar in de meerderheid zijn. Wat een aanfluiting. Ik blijf in het Bende Dossier nog steeds van de ene in de andere verbazing vallen. België is een opgegeven land.

4 (edited by Hestur 13-07-2010 19:40)

Re: Speurdersteam CWB wordt verdubbeld (2010)

Voor een keer niet met je eens, noordeling. wink Als de zaak opgegeven was, zouden ze er geen extra speurders op zetten, want aan de bomen groeien die nu ook weer niet! Zelfs nog meer: leve Vos! Hij doet wat hij kan om in de schijnwerpers te komen, niet in de eerste plaats omdat hij mediageil is, maar wel omdat hij zonder meer getuigen de zaak nooit kan oplossen.

Na vijfentwintig jaar staat of valt alles met hoe "warm" Vos de zaak kan houden. Het hangt van zijn en alleen zijn initiatief af hoeveel media-aandacht hij zal krijgen. Vos is wat dat betreft echt niet slecht bezig - petje af - als hij na 25 jaar gedaan krijgt dat hij zes extra speurders krijgt. Dit is zeer goed nieuws.

Re: Speurdersteam CWB wordt verdubbeld (2010)

Hestur, zeker knap, maar liefst zes extra agenten na 25 jaar.

6

Re: Speurdersteam CWB wordt verdubbeld (2010)

Nieuwe speurders die zich zeker een jaar gaan moeten inlezen voordat ze ook maar één link kunnen leggen.

7 (edited by Raf 14-07-2010 08:07)

Re: Speurdersteam CWB wordt verdubbeld (2010)

Dit forum dient niet om Belgie aan te vallen. In andere landen was het na 10 of maximaal 15 jaar onder de kast geveegd, en sprak niemand er nog over. Het is de verdienste van het gerecht dat dit nog steeds verder onderzocht word. Volgens mij is België dus eerder een voorbeeld te noemen.

Regelmatig kijk ik naar "opsporing verzocht" op de Nederlandse tv, en daar word een moord na 5 of 10 jaar speuren zonder resultaat gewoon afgesloten. Niemand heeft het recht ons land hier door het slijk te trekken

Re: Speurdersteam CWB wordt verdubbeld (2010)

Is niet helemaal waar Raf, in Nederland heb je ook ColdCase-teams, die overigens regelmatig successen boeken. Maar men heeft ook hier veel doofpotaffaires, waaronder deze de grootste is:

» www.klokkenluideronline.nl
» www.klokkenluideronline.nl
» forum.politics.be

Dit mag eigenlijk zo naar het kopje Dutroux/Nihoul, maar het ging me in dezen ff om het voorbeeld.

9 (edited by dim 14-07-2010 11:29)

Re: Speurdersteam CWB wordt verdubbeld (2010)

Deze Belg vindt anders wel dat de werking van de Belgische justitie verre van in orde is. Machtsgeil, doorspekt met tentakels van zowel Opus Dei als Loges en maffia allerlei en smachtend naar persoonlijk gewin. Ja: België is een apeland op dit gebied! Niet veel beter dan Italië, daar had men tenminste nog de operatie mani pulite. Breek me de bek niet open.

10

Re: Speurdersteam CWB wordt verdubbeld (2010)

Zo minky, je geeft zelf het beste voorbeeld. Ik heb alleen de indruk dat in België dit soort zaken meer aan het daglicht komt dan in Nederland. Het lijkt me dat de Nederlandse bevolking een haast blind vertrouwen heeft in de overheid en instellingen.

Wij belgen zijn een beetje nuchterder en realistischer van aanleg