1

Topic: Francis Heaulme

Klinefelter patiënt. Typisch: extra groot, lange armen en benen. Intelligentie afhankelijk van aantal extra x-chromosomen, hoe meer hoe slechter, maar bij gewone XXY normaal. Werd bij behandeld met testosteron? Indien ja: testosteron => agressie.

2

Re: Francis Heaulme

Duidelijk impulsief en op een arrogante manier te werk gaand:

The murder of Laurence Guillaume, a 14-year-old girl, around Metz, for which he was sentenced to life in prison. For this murder, Heaulme was accompanied by the cousin of the victim, whom he had met less than an hour earlier at the fair in Metz. His accomplice was convicted of rape and complicity in the murder and sentenced to 18 years in prison. The murder of 44-year-old Aline Peres in Brest, for which he sentenced to 20 years in prison. The crime occurred on a public beach in broad daylight, surrounded by people who saw nothing.

Bron: Wikipedia

Heaulme moordde vrolijk in Metz ... en plein public, nog kind of niet, allemaal bijzaak. Onze drie criminelen vluchtten uit de gevangenis, en belde vanuit Metz, in 1993. Kan iemand nagaan of die tijdslijn wat overeen kan komen? Dit kan uiteraard een erg groot toeval zijn.

Re: Francis Heaulme

Francis Heaulme, berucht seriemoordenaar, is o.a. de moordenaar van het zoontje van de chauffeur van rijkswachtkolonel Vernaillen. Het tijdstip van de moord is merkwaardig: een week voor Vernaillen moest komen getuigen voor de eerste parlementaire Bendecommissie.

De drie criminelen in post 2 zijn Bajrami, Lacroix en Kapllan Murat. Maar is mij een raadsel wat kleur hiermee bedoelt. Wat ik wel versta is de telefoon uit Metz, dat is Bajrami ten tijde van de ontvoering van Vanden Boeynants. Metz is ook de geboortestad van Francis Heaulme.

4

Re: Francis Heaulme

Ik begrijp niet wat Heaulme hier komt doen. In 1989 heeft hij in Port Grimaud de 9-jarige Joris Viville vermoord, zoontje van de bedoelde rijkswachter, maar het Syndroom van Klinefelter heeft met dat alles weinig te maken. Ik zou willen voorstellen te focussen op de zaak die ons allen bezighoudt. Bovendien had Heaulme evenmin het karakter en/of de typologie om in een ruimer verhaal mee te spelen. Hij was een eenzaat en een losgeslagen psychopaat.

5

Re: Francis Heaulme

Is geknipt en er zijn posts verdwenen. Ik geloof dat trojan zich de vraag stelde of een bepaalde robotfoto mogelijk Heaulme kon zijn.

Re: Francis Heaulme

kleur wrote:

Is geknipt en er zijn posts verdwenen. Ik geloof dat trojan zich de vraag stelde of een bepaalde robotfoto mogelijk Heaulme kon zijn.

Heaulme lijkt zelfs niet een beetje op de robotfoto die Trojan bedoelde. Daarom is het zoals Aubanel zegt inderdaad gek dat we aandacht besteden aan deze man. Ik denk dat elk land wel een gedetineerde gek heeft van 1m90 of groter. Dat zijn daarom niet allemaal potentiële Bende-reuzen. Een beetje meer research, gezond verstand en vooral geduld wanneer je iets de wereld instuurt, zou voor sommigen op dit forum geen kwaad kunnen.

7

Re: Francis Heaulme

De originele posts stonden inderdaad in het topic over robotfoto nr. 17 maar om te vermijden dat het daar een discussie ging worden over Heaulme, heb ik de reacties in een apart topic geplaatst. De man heeft hoogstwaarschijnlijk niets te maken met de Bende van Nijvel maar het feit dat hij de moordenaar is van Joris Viville maakt hem toch interessant genoeg om hier te laten staan (al was het maar voor de volledigheid).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

8

Re: Francis Heaulme

Trojan wrote:

Francis Heaulme, berucht seriemoordenaar, is o.a. de moordenaar van het zoontje van de chauffeur van rijkswachtkolonel Vernaillen. Het tijdstip van de moord is merkwaardig: een week voor Vernaillen moest komen getuigen voor de eerste parlementaire Bendecommissie.

De vader van Joris is rijkswachter Viville, de chauffeur die destijds Vernaillen naar huis reed op de avond van de aanslag...

Op 25 oktober 1981 was Vernaillen verantwoordelijk voor de handhaving van de orde tijdens de grote anti-rakettenbetoging in Brussel. Tegen zijn gewoonte in liet hij zich omstreeks middernacht niet in een dienstwagen maar in de privé-wagen van zijn chauffeur naar zijn woning in Affligem-Hekelgem rijden. De chauffeur wilde nadien zijn vrouw en de baby (Joris) nog gaan ophalen in Vilvoorde en om de dienstwagen later niet nog eens te moeten terugbrengen naar de kazerne gebruikte hij liever zijn eigen auto. Even voor Hekelgem zagen Vernaillen en zijn chauffeur een wagen met twee personen erin opzij van de weg staan. Vernaillen vroeg zich luidop af wat die twee daar zaten te doen.

Vernaillen zelf vermoedt dat de twee verdachte figuren in de geparkeerde auto de schutters zijn geweest: “Wellicht stond op de parking voor de kerk van Elsene een eerste wagen, van waaruit men per mobilofoon die twee kerels moest verwittigen dat ik in aantocht was. Ze hebben echter tevergeefs op een dienstwagen van de rijkswacht gewacht en zij hebben mij in Vivilles auto niet herkend. Ik ben ervan overtuigd dat zij mij stonden op te wachten om mij daar op straat te vermoorden.”