91

Re: Boek: Beetgenomen

Leest inderdaad vlot maar soms weet ik niet waar ze bepaalde info vandaan haalt. In het hoofdstuk Dekaise zaten er volgens haar 4 daders in de Santana na de nummerplaatwissel. Is dit correct?

Re: Boek: Beetgenomen

Werd haar boek niet met overheidsgeld betaald? En volgens ik me kan herinneren is het vooral het gerecht en de media die al jaren spoken volgen met als resultaat "dure" wilde veronderstellingen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

93

Re: Boek: Beetgenomen

the end wrote:

Werd haar boek niet met overheidsgeld betaald?

Het boek kwam tot stand met de steun van het Fonds Pascal Decroos voor Bijzondere Journalistiek. En zelfs als een journalist subsidies krijgt voor zijn/haar werk, zegt dit niets over het standpunt of de inhoud van dat werk.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: Beetgenomen

Dat journalisten en auteurs ondersteund worden, kan ik alleen maar toejuichen. Het is een feit dat de wildste verhalen vanuit het gerecht en de media komen. Dat die kritiek komt van iemand die al jaren actief is in de media, en ook nog eens gesponsord wordt om er over te schrijven (wat ik goed vind), komt wat raar over. Volgens mij heeft ze geen idee van hoe de vork aan de steel zit trouwens.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Boek: Beetgenomen

Niemand die weet hoe de vork in de steel zit. Ze vertrekt van de feiten in haar boek en levert een paar plausibele pistes (o.a. Bruno Vandeuren). Een knap journalistiek werk dat iedereen die in de zaak geïnteresseerd is zou moeten lezen.

Re: Boek: Beetgenomen

Ja, haar boek is zeker een aanrader en haar eerder onderzoek is ook interessant, daar gaat het me niet om. De laatste tijd leeft het onderzoek weer op dit is positief plus dat er tussen alle wilde verhalen interessante elementen naar boven gekomen zijn.

Het is de taak van het gerecht en of de media om helderheid te brengen in het dossier, niet om mensen het zwijgen op te leggen om het zwart wit te stellen. Ik zou eerder oproepen dat iedereen die iets denk te weten het naar buiten brengt moest ik journalist zijn.

Django68 wrote:

Niemand die weet hoe de vork in de steel zit.

Die bewering klopt niet, hoeveel er zijn die op de hoogte zijn van meer is moeilijk in te schatten. Maar het feit is wel dat personen zijn die van meer weten/wisten. De vraag is eerder hoe komt het dat het niet bovenkomt?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

97

Re: Boek: Beetgenomen

Achteraf bekeken het enige boek dat zijn geld waard was.

Re: Boek: Beetgenomen

Net het boek gelezen... en ik kan nu makkelijker tot een conclusie komen. Wat mij betreft heeft iedereen een beetje gelijk: een beetje wraak, een beetje complot, een beetje onkunde, een beetje hoogmoed, ... M.a.w. "Seven" op z'n Belgisch en niet 1 protagonist maar ontelbare ... De Zeven Surrealistische hoofdzonden door Zeven x Zeven Zondaars! Je zal er maar het slachtoffer van zijn? sad