1,031

Re: Aalst: Proloog

Philippe De Staerke werd zo vaak gearresteerd dat ik kan niet geloven dat hij een lid van de Bende van Nijvel was.

pyrénéen wrote:

Door dezelfde wapens te hergebruiken, wilden ze laten zien dat ze terug waren. Welk doel?

Ik denk niet dat ze terug waren.

1,032

Re: Aalst: Proloog

Het belangrijkste is eigenlijk niet te weten wie door de getuigen is herkend. Het belangrijkste is om te weten dat deze bandieten een Delhaize aanvielen wetende dat deze in de gaten werd gehouden en hun overval 12 minuten lieten duren (veel langer dan in Braine) terwijl ze wisten dat ze in het nauw gedreven konden worden. Geweldig is het niet?

1,033

Re: Aalst: Proloog

pyrénéen wrote:

Het belangrijkste is om te weten dat deze bandieten een Delhaize aanvielen wetende dat deze in de gaten werd gehouden.

Misschien omdat ze wisten dat ze van binnenuit/bovenaf gedekt waren?

1,034

Re: Aalst: Proloog

Als ze gedekt waren van binnenuit/bovenaf dan zou daar, op het ogenblik van hun vlucht geen enkel politie of rijkswacht staan. Ze speelden gewoon op hun reputatie van "killers". Welke politieagent of rijkswachter zou zijn leven riskeren voor een povere salaris, om zo een bende proberen te stoppen?

1,035

Re: Aalst: Proloog

Toch schoot Glen, de gemeentepolitie, 7 keer. De gendarmes, die uzi's hadden, hadden dat niet.

Ik zou een supermarkt willen beroven door mensen te vermoorden, ik zou gaan waar geen risico zou zijn. Ze zouden elders naar Frankrijk kunnen gaan.

1,036

Re: Aalst: Proloog

Eentje uit de oude doos:

Hit De Marlets startsein voor Bende van Nijvel?

Zestien jaar na de bloedige aanslag op de Delhaize van Aalst zoeken de speurders de identiteit van een onbekende man die kort voor de feiten in naam van de Bende van Nijvel een carnavalsnummer aanvroeg bij een lokale vrije radio. Het gerecht houdt er ernstig rekening mee dat het hier om een walgelijk spelletje ging van de daders, die het startsein van de plaat als signaal gebruikten om tot actie over te gaan. Woensdag verspreidde het gerecht ook een nieuwe robotfoto van één van de daders.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,037

Re: Aalst: Proloog

HIPA wrote:

Henk Rommy zijn handlangers waren de personen die in de Immerzeeldreef in Aalst de villa huurden. Zij gingen een firma oprichten; Ocean Trading. Zij verplaatsten hun met BMW, Mercedes met Nederlandse nummerplaat. Haemers werd gezien samen met deze criminelen in het uitgangsleven te Aalst en Hekelgem. Dit alles uit de documenten onderzoek Bende, Cel Delta. Vliegplein / Aalst / aanvoer / drugs.

In 1984 richtte Abbas zijn bedrijf TTS Diamonds (genoemd naar de eerste letter van de namen van zijn drie kinderen) in de Hoveniersstraat op, in de schoot van de diamantwijk. Daar leerde hij Rashid Ahmad kennen. Abbas vroeg aan Rashid, wiens broer in het Nederlandse drugsmilieu zat, om hem voor te stellen aan enkele grote hasj-trafikanten, want door de Dubai-problemen zat hij in geldnood: "Ik wou mijn vroegere welstand herwinnen. Stelen ligt niet in mijn natuur, zodat de hasjbusiness het enige was wat ik kon doen.” Hij kende immers zowat alle Pakistaanse hasjleveranciers. Zo komt hij in contact met onder meer Johan 'de Hakkelaar' en 'zwarte cobra' Henk Rommy. Hij ontvangt hen soms op zijn kantoor in de Hoveniersstraat, in het Pullmann Hotel of het Century Centre in Antwerpen. Zij sluiten een exclusiviteitscontract af. Voor deze criminele multinational zal Abbas in de periode 1987-1994 liefst 382.000 kilo hasj bestellen, waarvan een deel wordt onderschept.

1,038

Re: Aalst: Proloog

pyrénéen wrote:

Ik zou een supermarkt willen beroven door mensen te vermoorden, ik zou gaan waar geen risico zou zijn. Ze zouden elders naar Frankrijk kunnen gaan.

Ze waren waar het risico voor hen minimaal was. "Thuis". Het was de Bende van Aalst.

1,039

Re: Aalst: Proloog

Dat is inderdaad een uitgangspunt dat ook al vaak door mijn hoofd ging

1,040

Re: Aalst: Proloog

Was het risico minimaal door 12 of 13 minuten op een door de rijkswacht bewaakte plek te blijven? Nooit gemardginaliseerd of bandieten die alleen voor de zaak komen, zouden zo'n risico hebben genomen als ze een bank, postkantoor of een supermarkt buiten België zouden kunnen aanvallen. De fout van de bende van Nijvel is Aalst, want men kan begrijpen waar het over gaat, door logisch te redeneren.