121

Re: Diegem: Café De Pomp

Philippe DS wrote:

Django68, het voorval dat jij aanhaalt speelt zich enkele uren / dag (hangt van de versie af) na de overval op Dekaise. Bruno Vandeuren had inderdaad al redelijk wat op zijn kerfstok, maar niet in samenwerking met bovenstaande duo’s.

Er staat letterlijk: 'Vandeuren leverde hen soms diensten...' hieruit maak ik op dat ze hem al kenden voor de overval en daarom opnieuw beroep op hem deden.

122

Re: Diegem: Café De Pomp

Eventueel ter info, maar in 1980-81 was De Pomp een beetje het stamcafé van militairen uit het Transmissiecentrum in Evere. Ze kenden Willy als een aimabele gast.

123

Re: Diegem: Café De Pomp

Dat is wel interessante informatie gezien de feiten die zich hebben afgespeeld in het Transmissiecentrum in Evere » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

124

Re: Diegem: Café De Pomp

fipilip wrote:

Waarom is de bijnaam van Vandeuren Bruno Le Gitan?

De bijnaam 'le gitan' zou volgens mijn bron (de halfbroer van Bruno) voortkomen uit de gelijknamige film waar een  gangster weet te ontsnappen per moto als de agenten hem praktisch te stekken hadden... De bijnaam zou dus de avond van Waver door zijn ontsnapping met de moto uit het busje aan Beau-site ontstaan zijn...

125

Re: Diegem: Café De Pomp

Deze film dan waarschijnlijk? » www.imdb.com

126

Re: Diegem: Café De Pomp

Ik vermoed het. Hieronder een engelstalige link met het ganse filmscript, waar het stukje van de ontsnapping met de moto vermeld wordt ... » showdownonmeanstreet.blogspot.com