1

Topic: Volkswagen Golf: Vilvoorde

In een vijver in Vilvoorde - aan het viaduct - wordt in februari 1988 een in stukken gesneden Golf gevonden. Het onderdeel van deze wagen op onderstaande foto lijkt (zilver) grijs. De locatie moet ongeveer hier zijn » Google Maps

Dit artikel spreekt over het feit dat de auto met een snijbrander in stukken werd gesneden. Andere bronnen spreken over een slijpschijf.

https://lh4.googleusercontent.com/-f43BaMU7cz8/TjvAptQmkTI/AAAAAAAABhw/bj2CLZkS9ts/cce00041.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Volkswagen Golf: Vilvoorde

Dit is tevens de tweede in stukken gesneden Golf die opduikt in het dossier. Daarnaast heb je ook nog de half-ontmantelde Golf in Strombeek.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: Volkswagen Golf: Vilvoorde

Hé Ben, nu kom je wel heel dicht in de buurt van mijn frituur die gelegen was op de hoek van de Rooseveltlaan en de Hendrick 1 Lei (destijds schuin tegenover Colruyt, nu Dreamland geworden). Dan was hun passage aan de Noordrand van Brussel in Vilvoorde mogelijk niet zo toevallig als op het eerste zicht lijkt.

Na het verschijnen van mijn getuigenis in Humo opperden sommigen het idee dat De Staerke & co mogelijk het Colruyt-warenhuis observeerden dat ook twee uitritten had net zoals de Delhaize in Aalst. Ter info; de broer van de gerant in Vilvoorde werd vermoord door de Bende van Nijvel in de Colruyt van Halle. Maar laat ons ter zake blijven en onthouden dat de Bende van Nijvel mogelijk actief was in de streek rond Vilvoorde.

Lands de oevers van de Zenne tussen Vilvoorde en Zemst (omgeving Top Ten) werd half de jaren 80 een uitgebrande Golf teruggevonden. De foto van de uitgebrande Golf verscheen destijds in Het Laatste Nieuws. Ik heb dit ooit op het forum laten vallen maar niemand reageerde hierop.

4

Re: Volkswagen Golf: Vilvoorde

Volgens mij is het een rechtervoorscherm van een Golf 1. Erachter lijkt een achterpaneel te staan.

Re: Volkswagen Golf: Vilvoorde

bely wrote:

Langs de oevers van de Zenne tussen Vilvoorde en Zemst (omgeving Top Ten ) werd half de jaren 80 een uitgebrande Golf teruggevonden. De foto van de uitgebrande Golf verscheen destijds in Het Laatste Nieuws. Ik heb dit ooit op het forum laten vallen maar niemand reageerde hierop .

Jawel hoor, ikke. Ik had er zelfs een aparte topic van gemaakt. Zie » Forum

6

Re: Volkswagen Golf: Vilvoorde

Sorry Merovinger, maar ik was niet altijd de meest alerte bezoeker op het forum.

7

Re: Volkswagen Golf: Vilvoorde

Ofwel zijn er twee in stukken gesneden VW Golf's gevonden in Vilvoorde ofwel gaat het in onderstaand artikel over deze Golf en heb ik mij in de eerste post vergist van datum. Er is echter nog een ander groot verschil: het artikel bovenaan spreekt over een vijver, terwijl onderstaand artikel spreekt over het Zeekanaal.

(...) Inmiddels wordt ook op de onderzoeksresultaten gewacht van een netjes in stukken gesneden groene GTI, die de duikers enkele weken geleden ontdekten op de bodem van het Zeekanaal te Vilvoorde. Omdat alle stukken bij mekaar lagen, is men er bijna zeker van dat het dumpen gebeurde met een vrachtwagen vanop de oever. Dit onderzoek is in handen van het Brussels parket.

Bron: Gazet van Antwerpen | 26 Februari 1987

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube