Re: Robert Beijer

kenza wrote:

En het dossier verjaart niet meer m.a.w. iedereen kan op zijn beide oren slapen.

Dat zinnetje is heel erg waar. En viel ook perfect te voorspellen.

282

Re: Robert Beijer

Albert Van Den Abiel: "Wat baat kaars en bril als de uil niet zien wil."

283

Re: Robert Beijer

Wat bedoel je HIPA?

Re: Robert Beijer

Er is geen ergere doof dan degene die niet wil horen.

285

Re: Robert Beijer

"We schrijven augustus 1986. Toevallig kom ik in het kantoor van luitenant-kolonel Marchoul. Ik telefoneer er naar de Task Force van Nijvel en de secretaris van de Task Force, wachtmeester Mievis, neemt op. Ik spreek dus zijn naam uit. Na dat telefoongesprek zegt kolonel Marchoul me: 'Die naam komt me bekend voor.' Hij herinnert me aan de zaak van groep G in 1976. Vervolgens neem ik de initiatieven waarvan u de chronologie kent, aangezien het allemaal in mijn rapport staat dat ik u samen met andere in december 1996 heb overgemaakt.

Ik ga bij kapitein Brabant, hoofd van de BOB van Brussel, en vind het oude dossier terug, ondanks de definitieve vernietiging van bepaalde dossiers bij de afdeling OP van de BOB van Brussel. Ik breng er de commandant van op de hoogte via luitenant-kolonel Bruggeman, als ik me niet vergis, die adjunct-directeur van de operaties was. Ik denk dat de top er ook op de hoogte van werd gebracht. We hebben ons de vraag gesteld welke de rol was van Mievis die zich in 1986 toevallig in de cel Task Foree van Nijvel bevindt. Des te meer daar we over zijn zaak uit het verleden hebben gehoord die werd afgesloten met een gewone overplaatsing van het CBO naar het mobiel legioen waartoe in december 1976 werd besloten. Wat doet hij daar in Nijvel? (...)

Ik weet van Michaux dat Mievis in overleg met de onderzoeksrechter onmiddellijk uit de Cel (Waals-Brabant) is verwijderd nadat iemand Duterme op de hoogte had gesteld van het verleden van Mievis, dat uiteraard niet in overeenstemming was met deze functie."

"Eén spoor, dat van de Roze Balletten, is dus min of meer opgehelderd. Wat nu? Op RTL was u vrij optimistisch dat de daders van de Bende van Nijvel gevonden worden."

“Er is geen enkele aanvaardbare reden om het raadsel van de Bende van Nijvel niet op te helderen. Wij zijn in België. Om het even wie, die het dossier een beetje volgt, kan een lijst opstellen van dertig namen waarbij de oplossing gezocht moet worden.

Bron » Onderzoek

Robert Beijer staat met stip op deze lijst, ondanks zijn laatste leugens. Of zoals Vermassen ook al eerder zei... "de namen staan in het dossier".

Re: Robert Beijer

Deze waanzin om seks toe te voegen aan alle verhalen.

287

Re: Robert Beijer

Dat de namen in het dossier staan is duidelijk voor iedere verstaander. Ik denk zelfs dat het ongeveer duidelijk is hoe de vork in de steek zit. Hilde Geens heeft in haar laatste boek een zeer overtuigende hypothese geschreven. Eddy Vos weet volgens mij ook waar de klepel hangt. Bewijzen is natuurlijk nog iets anders en dat weet Beijer maar al te goed. Er blijven natuurlijk een aantal intrigerende vragen over.

  • Wie is de killer die in het bos van Houssières begraven ligt?

  • Wie is de reus wiens identiteit voor de justitie al lang geen mysterie meer is?

  • Welke speurders hebben geholpen het onderzoek te manipuleren?

  • ...

Re: Robert Beijer

De verdachten van de speurders zijn de daders niet. Daarom faalden ze.

289

Re: Robert Beijer

Vermassen zei ook: "Thailand is een mooi land".

Re: Robert Beijer

Etienne1420 wrote:

De verdachten van de speurders zijn de daders niet. Daarom faalden ze.

Ik denk niet dat ze daarom gefaald hebben.