1

Topic: Nr. 7

http://www.bendevannijvel.com/gfx/7.jpg

Een robotfoto van één van de daders van de overval in Anderlues.

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nr. 7

De oude van in Waver zonder snor, hoed en bril.

Re: Nr. 7

Hoe oud werd deze man geschat? 55?

4 (edited by Boemerang 10-01-2011 19:29)

Re: Nr. 7

http://lh6.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TLdaLmoQwAI/AAAAAAAAAI8/1lVo9XXOlo4/Leon%20de%20Staercke.jpg
Léon De Staerke. Overeenkomsten:

  • Kin en gezichtsvorm

  • Wanggroeven

  • Brede mond/smalle lip

  • Scheef linkeroog

Van Léon De Staerke is verder bekend dat hij wel een frietje lustte.

5

Re: Nr. 7

Van Léon De Staerke is ook gekend dat hij werd verdacht van de moord op juwelier Valère Valcke. Die - toeval of niet - goede contacten had met het in Anderlues vermoorde koppel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nr. 7

Ook de ietwat korte, ontbrekende hals vind ik kenmerkend. Eigenlijk zou de getuige, die door de man op de robotfoto werd aangemaand om wat meer afstand te houden, met deze foto van Léon De Staerke moeten worden geconfronteerd.

Re: Nr. 7

Ongelooflijk dat ze de De Staerkes ooit vrijgesproken hebben voor hun rol in de Bende. Wat wil een mens nog meer? De gelijkenis met de foto versterkt enkel vermoedens die de onderzoekers reeds hadden blootgelegd.

Re: Nr. 7

Hestur wrote:

Wat wil een mens nog meer?

Voor een mens is het misschien genoeg maar voor een proces niet. Herkende robotfoto's zijn geen "hard evidence". Heeft iemand trouwens de Humo vandaag gelezen? Stonden er vandaag "toevallig" nog twee andere robotfoto's bij het artikel?

9 (edited by Hestur 11-01-2011 23:59)

Re: Nr. 7

Het artikel beslaat twee bladzijden. De man zegt dat er op 11 november in zijn frituur te Vilvoorde 5 man in zijn frituur kwam, met name:

  • Philippe De Staerke

  • Léon De Staerke

  • Robotfoto 4 ("daar ben ik veel minder zeker van, omdat ik hem nooit goed heb kunnen bekijken.") In elk geval "een atletische figuur, één meter tachtig met bruinachtig, gebekt haar en opvallende bakkebaarden. Hij was heel gespierd (...)."

  • "Een jong, smal ventje van een jaar of twintig. Een zuiders type -Algerijns of zo - met donkere ogen en een mooi Frans accent, dat hoorde ik toen hij bestelde. Hij zat daar heel treurig, en het leek alsof hij nog nooit in een frituur gegeten had. Johnny legde hem uit hoe de prijslijst in elkaar zat en bevaderde hem de hele tijd: 'cava?  Smaakt het?'"

  • Een vijfde man, de chauffeur. De enige van de vijf die niet onder de modder zat. "Ongeveer vijftig jaar oud, vierkant gezicht, korte nek, volle, lichte grijzende haardos.", "... geen Belg, eerder een Grieks of Spaans type." Dit was robotfoto 7 ("ik was er honderd procent zeker van").

Re: Nr. 7

https://i.imgur.com/hQ6BtQ7.jpg