71

Re: Zoekactie Damme

Lijkt mij WO2 gerelateerd, Browning? Het UZI verhaal is wat ik net op VTM zag ook weer hilarisch, doorgegeven aan een museum en we zoeken terug contact ...Tja het is een apart wereldje die vissers.

Re: Zoekactie Damme

De rijkswachter "Arijs" werd gesuggereerd door forumlid HERVE in post 42 onder deze topic.

Een UZI met enkele laders werd reeds opgevist eind oktober verleden jaar lees ik in HLN. Er staat zelfs een foto bij.

» www.hln.be

https://images0.persgroep.net/rcs/gmoCEWak2Cg6Z5LgUusp4B1_88Q/diocontent/226038102/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

Re: Zoekactie Damme

Het wapen op die foto is inderdaad een UZI die er alvast een stuk beter uitziet dan het stuk oud roest dat er gisteren opgevist werd. het lijkt er trouwens ook op dat er nog minstens 1 patroon in de lader steekt ook.

Re: Zoekactie Damme

club_le-happy-few wrote:

Net voor de serie gaat uitgezonden worden, valt er toevallig een wapen uit de lucht? Ik kan moeilijk geloven dat 1 wapen het raadsel gaat oplossen. En dit terwijl personen van wie men quasi zeker is dat ze betrokken zijn, al jaren ongemoeid gelaten worden en ons vierkant uitlachen.

Surrealisme ten top. Ik verwachtte me al aan een opwarmer. Om J.C. Marlair te quoten: "We zijn niet voor niets het land van Magritte. In ieder geval was ik tot 2022 bij de meest optimistische van de nabestaanden maar dat is over en out. Het is compleet om zeep.

75

Re: Zoekactie Damme

Scaramouche wrote:

Een UZI met enkele laders werd reeds opgevist eind oktober verleden jaar lees ik in HLN. Er staat zelfs een foto bij.

» www.hln.be

https://images0.persgroep.net/rcs/gmoCEWak2Cg6Z5LgUusp4B1_88Q/diocontent/226038102/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

"De speurders waren specifiek op zoek naar een uzi-mitrailleur, die mogelijk gelinkt is aan een bloederige overval op de Colruyt in Nijvel in 1983."

"De uzi had, verborgen in een jutezak en samen met vier gevulde laders en een kogelriem, 27 jaar lang in zijn garage gelegen."

» Nieuws

Overigens, maar allicht onnodig te vermelden... Het wapen waarmee John poseert in de dubbele foto hierboven is niet hetzelfde wapen als dat van in de jutezak aan de linkerkant.

76

Re: Zoekactie Damme

Als klap op de surrealistische vuurpijl vertelde de Nederlandse vinder van de Uzi in een interview met VTM Nieuws dat hij de hulpdiensten had gebeld toen hij het wapen uit het kanaal had gevist. Na een kwartier wachten (hij werd doorverbonden met Knokke maar daar nam blijkbaar niemand op) hield de man het voor bekeken en hing op. Hij heeft de Uzi en de laders dan maar aan een museum gegeven. Welk museum zegt hij niet, en hij bleef ook erg vaag over de contactpersonen. Hij ging ze proberen contacteren om het wapen terug te krijgen, maar of dat lukt is nog de vraag.

Ligt het aan mij of is dit weer "erg toevallig" allemaal? En dan vraag je af waarom men achter de feiten blijft aanhollen...

77

Re: Zoekactie Damme

Roger in geen honderd jaar, Arijs, ik weet het niet. Men spreekt over een Harry. Het toont aan dat Aalst een draaischijf was van illegale wapentrafiek, zoals we al wisten. Ik heb al wat namen op mijn lijst, maar Harry had ik nog niet. Juridisch verwacht ik al lang niks meer, wegens ons debiel land gewoon niet mogelijk. Maar ik zou wel graag alles 100% begrijpen ik zit op 50% vermoed ik.

Re: Zoekactie Damme

Los van de familienaam wordt er in Aalst gesproken over Arie, voor iemand met de naam Henri. Ik ken er zo enkelen maar geen van hen droeg een uniform. Elke gelijkenis met de benaming van een vroeger detectivebureau is louter toevallig.

79

Re: Zoekactie Damme

Vleers beweert in de media dat hij de politie contacteerde, maar te lang moest wachten. Hierop nam de Nederlander contact op met een museum om het vuurwapen en de laders te doneren.

Ik was ook louter toevallig aan Ari aan het denken. Vooral aan een Nederlandse advocaat die voor Beijer zou werken Toch ook toevallig dat er altijd Nederlanders in de buurt zijn. Een museum, wie bedenkt zo iets.

Maar laat ons aub naar de essentie terugkeren, wie was of is Harry, rijkswachter Aalst. Het blijft wel heel stil bij de voormalige rijkswacht Aalst.

Re: Zoekactie Damme

fenix wrote:

Maar laat ons aub naar de essentie terugkeren, wie was of is Harry, rijkswachter Aalst. Het blijft wel heel stil bij de voormalige rijkswacht Aalst.

't zal toch toevallig dezelfde niet zijn die "ter goeder trouw" stukken van de verloren pv's had van de kroongetuige van Aalst? Just thinking.