81

Re: Zoekactie Damme

Je zegt daar iets ... ook al zo een hallucinant verhaal. De dossierstukken van de zaak Murcilago die toevallig, o zo toevallig verdwenen waren en dan gedeeltelijk terug te vinden waren bij xx. Geen idee of hij weet wie de brave man was die de stukken thuis bewaarde.

82

Re: Zoekactie Damme

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/M240-1.jpg

Dit is een zelfde 'schietding' zoals John Vleers het bovenhaalde voor de camera van de VTM-journalist uit het Leopoldkanaal (niet uit de Damse Vaart).

"John Vleers uit Alkmaar, een man die al heel wat waters doorzocht heeft met zijn magneet. Maar ons land blijft speciaal voor hem, vanwege de aantrekkingskracht van het dossier van de Bende van Nijvel. "Ik ben al op zeven plekken geweest om te vissen, locaties waarvan ik weet dat ze te maken hebben met de Bende. In totaal vond ik al op drie locaties wapens: in Charleroi, Anderlecht en Brussel", zegt de magneetvisser."

"Toen John in de Damse Vaart zijn magneet uitwierp, had hij na een halfuur al 'beet'. "Er hing iets zwaar aan mijn magneet. Met mijn trekhaak kon ik het voorwerp, een grote tas, bovenhalen. De rits was vastgeroest, dus sneed ik de zak open met m'n mes. Daar, tussen de modder, zag ik een uzi liggen samen met vijf laders gevuld met kogels." De vijftiger besloot onmiddellijk de politie te contacteren. "Maar toen ik doorverbonden werd en een kwartier lang moest wachten, besloot ik op te hangen. Ik gooide het wapen in m'n wagen, de zak gooide ik daar in een vuilbak en ik vertrok naar huis."

"Dat wapen dat de agenten zoeken, heb ik al gevonden" maakt John zich sterk. En hij besluit om opnieuw te gaan zoeken in de Damse Vaart, deze keer op de locatie waar de duikers eerder zochten. Zaterdag vroeg in de ochtend stond hij aan de waterkant. "Hé, Johnny, je hebt 'm, gek!", roep een collega-visser naar hem toe terwijl hij het touw met de magneet boven water haalt. Aan de magneet hangt een verroeste FN- MAG, een machinegeweer dat geproduceerd werd door wapenfabrikant FN in Herstal.

De politie wordt erbij gehaald. "Zij kwamen ter plaatse en vroegen ons meteen om te stoppen met vissen, de locatie werd afgesloten voor onderzoek." John wordt ook meegenomen voor verhoor naar het politiekantoor, twee uur lang wordt hij ondervraagd over de beide vondsten in de Damse Vaart. "Er zijn heel wat agenten langsgekomen bij me. Ik denk echt dat ik het juiste wapen heb gevonden... Alleen is de vraag: waar is dat wapen nu? Ik weet niet waar het is, of het nog bij dat privémuseum ligt."

Het federaal parket is op de hoogte van beide vondsten. Wat het FN-MAG betreft, is het "te vroeg om te zeggen of er een link is met het dossier", zegt het parket. Bij de vondst van de uzi ziet het "geen reden waarom er een link met de Bende van Nijvel zou zijn".

Uit Het Laatste Nieuws -opnieuw-, vandaag 10 januari 2023.

Er kloppen - zoals eerder hier gemeld - inderdaad weer heel veel zaken niet, even opsommen zonder volledig te willen zijn.

  • Magneetvisser Johnn Vleers kwam al een hele tijd van Nederland naar België, speciaal omwille van de zaak 'de Bende van Nijvel' -aldus toch de journalist van het artikel.

  • Typ in de bekendste zoekfunctie van het internet de woorden: 'Bende van Nijvel' en "telefoon" of 'Bende van Nijvel' en 'tips' en je vindt heel snel: "Laat het ons weten via dit tipformulier of via het gratis nummer 0800/30 300. Voor getuigenissen vanuit het buitenland, gelieve het nummer 0032 2 554 44 88 te vormen. Er vielen 8 doden en de buit was bijzonder klein. In totaal hebben 28 mensen, waaronder ook kinderen, het leven gelaten bij de bendeterreur."

  • Onze magneetvisser John kan dus wel -wat de speurders tientallen jaren niet lukte- heel snel de ontbrekende bewijsstukken vinden, maar eenvoudig hét nodige telefoonnummer vinden om zijn vondst door te geven, dat lukte de arme man niet...

  • Al na een halfuur vindt John, wanneer er toevallig een VTM-journalist naast hem met een draaiende camera staat, opnieuw (!) een wapen, nadat hij eerder een UZI vond, die hij dan maar aan een privé-museum schonk

  • (Voor wie het niet duidelijk is, sarcasme:) Een tip voor het Federaal Parket om makkelijk de bewijsstukken te vinden, laat de Civiele Bescherming met hun miljoenen aan gesofisticeerd materiaal maar thuis » www.bol.com

83

Re: Zoekactie Damme

Hebben jullie al een ticket gekocht van het museum om het wapen van den Harry te gaan bekijken? Oesje, zal niet gaan waarschijnlijk want het blijkt een prive museum. Wat gaat het volgende zijn? Een prive museum in Nederland schonk het wapen aan een museum in Thailand?

84

Re: Zoekactie Damme

Iemand saboteert de boel constant. Wat bij mij de doorslag gaf was dat mijn getuigenis in mijn gezicht ontkracht werd. De afgezaagde tweeloop (Faul) die op mij schoot zou een hersenspinsel zijn van mezelf. Volgens hen heeft nooit zo een wapen op mij geschoten. Vreemd aangezien ik het in detail beschreef en dit voor men het uit het kanaal haalde, ik ben waarschijnlijk helderziend.

De tweed hebben ze mijn kogels die in een potje zaten meegenomen, men beloofde mij teruggave. Later waren ze vernietigd door te analyseren. Ook daar heb ik geen bewijs meer van. Allemaal en altijd is alles toevallig en niet te traceren. Degene die onderzoek deden waren voor 80% altijd afkomstig van de de toenmalige Rijkswacht. Ik geloof wel in de goede bedoelingen van Cappelle, maar iemand bespeeld haar zoals een piano, mijn gevoel.

Wat ik mij ook afvraag; waarom mag de Faul absoluut niet gelinkt worden met Aalst?

85

Re: Zoekactie Damme

Ja, als het nu nog niet duidelijk is dat alles al decennia lang gemanipuleerd wordt, en nog steeds ... Het mag duidelijk zijn dat er links zijn naar families en/of organisaties die nooit mogen uitkomen. En ik ben er helaas meer en meer van overtuigd dat het ook nooit zàl uitkomen. Not in our lifetime alleszins.

Sommigen, zoals Hipa, kunnen dan wel een (groot) deel vermoeden en misschien enigszins bewijzen, maar nooit voor de volle 100%, en al zeker niet hard te maken als dé waarheid, laat staan veroordelen voor een rechtbank.

Re: Zoekactie Damme

Weten we zeker dat de in Nijvel gestolen UZI in de Saab is teruggevonden? Ik vind het verrassend om wel een 7.65 aan te houden maar geen UZI.

Re: Zoekactie Damme

Tiens wrote:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/M240-1.jpg

Dit wapen lijkt me niet van de bende. Althans niet handig voor een 'overval' op een supermarkt als je naast dit wapen ook nog geldlades en babykluizen mee gaat nemen. Al is deze wel van de bende. Wat voor bruikbare info gaat dat opleveren na 20 jaar of langer in het water te hebben gelegen?

Re: Zoekactie Damme

benhetbeu wrote:

Los van de familienaam wordt er in Aalst gesproken over Arie, voor iemand met de naam Henri. Ik ken er zo enkelen maar geen van hen droeg een uniform. Elke gelijkenis met de benaming van een vroeger detectivebureau is louter toevallig.

Op Facebook staat de volledige naam van ex-rijkswachter August Arys: Henri Gust Arys.

benhetbeu : Zijn voornaam is dus blijkbaar Henri. Komt dus - volgens uw uitleg in aanmerking.

» www.facebook.com/Harrygustarys

Re: Zoekactie Damme

Ik waag me niet aan veronderstellingen, maar een actie zoals in Aalst plan je niet zonder lokale backups die het terrein bijzonder goed kennen, het verbaast me iedere keer opnieuw als ik er ben dat dat toch bijzonder gewaagd was. Het was er in die tijd en nu nog een rattenval waar je al veel geluk moet hebben om van de parking te geraken zonder in de file te verzeilen. Ok, er waren veel alternatieven via het achterliggend park, bos (op eigen paardenkracht) maar daarvoor moet je geöefend zijn en moet je rekenen op minimum tijdverlies van een tiental minuten bij klaarlichte dag. Mijn grootste vrees op dat ogenblik was dat ze ons zouden gijzelen voor een vrije aftocht.

Voor zover ik weet, als er over deze persoon gepraat wordt op Facebook, zit je binnen de kortste tijd op de FB strafbank. Dus is er nog altijd veel solidariteit omdat onmiddellijk te rapporteren en bovendien wordt er nog onmiddellijk actie ondernomen ook. Dat is niet voor een gewone sterveling weggelegd. Een van onze leden hier mocht dat proefondervindelijk ervaren.

Voor de rest lijkt dit verhaal me zo hallucinant dat ik echt niet weet, wat ik er moet van denken. PR stunt maar dan zo bijzonderlijk wansmakelijk zijn en dan hoop ik dat de CWB gepast gereageerd, een nieuwe burgerlijke partij met inzage in het dossier, een zoveelste persoon in geestesnood die denkt een redder te zijn en iets te betekenen heeft ... Wees voorzichtig want voor heren in een uniform zit je tamelijk snel bij de cyber crime unit. Mijn hoop is achtergebleven in 2022.

Re: Zoekactie Damme

Ik heb alleen gereageerd op hetgeen u schreef ivm de naam "Arie".