Topic: Wat denken jullie?

Wat denken jullie? Wie zijn de daders en wat waren hun motieven. Ik ben benieuwd naar de verschillende reacties.

Re: Wat denken jullie?

Welkom Milan1985. Ik denk dat de zeelieden van de  Zwitserse Marine niet de daders waren.

Maar het antwoord op de eenvoudige vraag wat wij denken is te lezen in de ontelbare posts van dit forum.

Re: Wat denken jullie?

Als u deze vraag stelt aan een groot aantal mensen krijgt u een zicht van de werkelijkheid.

4

Re: Wat denken jullie?

Deze vraag doet me denken aan een uitspraak van  Nederlandse rechtspsycholoog professor Peter van Koppen, die stelt dat het een fout is om in complexe dossiers ergens één groot motief in terug te vinden.

Re: Wat denken jullie?

Ik persoonlijk vind dit helemaal geen rare vraag, helemaal niet met de laatste ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Zo ben ik eigenlijk zelf heel erg benieuwd, wie Hipa expliciet aan zou wijzen als daders, nu in 2023.

Re: Wat denken jullie?

milan1985 wrote:

Wat denken jullie? Wie zijn de daders en wat waren hun motieven. Ik ben benieuwd naar de verschillende reacties.

Is dit een goede of een domme vraag? Lees het forum. Daar staan zoveel visies en reacties dat je de komende jaren zoet bent. Het voordeel is dat je dan met gerichte vragen kunt komen.

7

Re: Wat denken jullie?

Dat is de kern van de zaak natuurlijk! Dit valt niet uit te leggen op een stuk papier. Deze, ik zal ze maar benoemen met het woord Loge, was actief midden 70 tot de zaak Dutroux. Door al die jaren heen hadden ze veel misdaad en intriges en natuurlijk als loge de connecties in alle lagen van de maatschappij om de grootste maffia te worden die België ooit kende. Een land dat juridisch zo gespleten en tweetalig was werd een echte misdaad speeltuin. De gangsters van weleer fretten de bonen en de leiders werden begraven met grote eer. De overlevenden van de loge ... die oude knarren doen alsof hun neus bloed, terwijl onze families al vele jaren in de put der vergetelheid liggen.

Re: Wat denken jullie?

Symptomatisch. Stel gewoon een vraag om geen antwoord te krijgen. Laat de mensen praten.

Over de identiteit van de auteurs kunnen geen gesloten vragen gesteld worden. En krijg een oordeel door statistieken. Genre: Was Christian Amory lid van de Aalsterse bende? (Of gewoon een katalysator?)

Re: Wat denken jullie?

Ik weet niet meer wat te denken. Ik dacht een hele tijd dat WNP achter de bende zat. Maar een hele boel zaken die als feit aangenomen werden blijken nu niet waar te zijn. Herkenning Libert, etc... Daarna geloofde ik in Bouhouche, Beijer maar nu ben ik het ook niet meer zo zeker. Als de (ex) speurders het er na 40 jaar nog steeds niet over eens zijn denk ik dat we ons weinig illusies mogen maken

10

Re: Wat denken jullie?

Etienne1420 wrote:

Symptomatisch. Stel gewoon een vraag om geen antwoord te krijgen. Laat de mensen praten.

Over de identiteit van de auteurs kunnen geen gesloten vragen gesteld worden. En krijg een oordeel door statistieken. Genre: Was Christian Amory lid van de Aalsterse bende? (Of gewoon een katalysator?)

Etienne, waarom spreek je van de Aalsterse bende? Wat denk je dan van de voorgaande gebeurtenissen? Amory speelde een belangrijke rol bij de overval in Nijvel, maar in Aalst, daar hoor ik van op. Waarop baseer je dat?