121

Re: Zoekactie Damme

Enkele fotoos van dit wapen, blijkbaar heeft het al een kuisbeurt gehad » prnt.sc | prnt.sc

122

Re: Zoekactie Damme

Op dit topic zie je een FN rijkswacht uzi. Markering is GD(gendarmerie), jaartal fabrikaat en serienummer.

» armes-et-tirs.forumpro.fr

123

Re: Zoekactie Damme

Klopt, het opgevist wapen is geen Gd wapen.

124

Re: Zoekactie Damme

Israëlische IMI? » wikimapia.org

Re: Zoekactie Damme

howitzer wrote:

Het is makkelijk na te trekken via het serienummer of het een rijkswacht uzi is maar volgens mij waren dat FN uzi’s.

ABL en Rijkswacht UZI's werden door FN Herstal geproduceerd onder licentie, klopt helemaal Howitzer. Indien het opgeviste wapen een IMI-versie is, kan er volgens mij geen link naar dienstwapens van de Rijkswacht zijn.

126

Re: Zoekactie Damme

De gevonden UZI is er alleszins een met Hebreeuwse karakters (zie de tekens boven de modus selector), voor zover ik weet maakte FN er enkel met Latijnse / Romaanse tekens (dan staat er A R S). Klopt dit?

Re: Zoekactie Damme

HIPA wrote:

Iemand saboteert de boel constant.

Heeft U enig idee WIE de boel constant saboteert?

128

Re: Zoekactie Damme

Calimero wrote:

De gevonden UZI is er alleszins een met Hebreeuwse karakters (zie de tekens boven de modus selector), voor zover ik weet maakte FN er enkel met Latijnse / Romaanse tekens (dan staat er ARS). Klopt dit?

Je hebt betere ogen dan ik want ik kan dat detail niet zien op de foto's van Stiletto hierboven. FN maakte er enkel met Romaanse tekens maar de taal van het contract bepaalde welke dat waren.

  • ARS=Automatic, Repetition, Safe.

  • DES=Dauerfeuer, Einzelfeuer, Sicher

  • etc.

Maar als FN wapens produceerde (al dan niet onder licentie) voor een Belgische overheid kregen die een speciale markering en reeks.  Zo vind je bv 9 mm GP's waarvan het serienummer begint met

  • ABL = Leger

  • GD = Rijkswacht/Gendarmerie

  • DA = Douane & Accijnzen

129

Re: Zoekactie Damme

Tijdens de zoekactie in Damme was de Cel Vermiste Personen ook aanwezig. Ik vermoed dat zij daar waren omdat het mogelijk is dat tijdens zo'n zoektocht vermiste personen gevonden worden.

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/zoekac11.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

130

Re: Zoekactie Damme

Misschien dat ze dachten van de kadavers van de moordenaars van RW Peter De Vleeschouwer te vinden in de Damse vaart.