351

Re: Robert Beijer

Ik had al een tijdje het vermoeden maar ik denk dat men Beijer in een juridische val hebben gelokt. Die illegaliteit was een gedroomd scenario.

Re: Robert Beijer

Het niet weten is in deze een eerlijke analyse, en laat ons toe om met een nieuwe blik naar oude zaken te kijken.

Ik meen me te herinneren dat je vrij kritisch was/bent voor de literatuur van Hilde Geens. Zelf vind ik de boeken van Geens sterke literatuur,al stel ik me eveneens vragen bij het verhalende en chronologische aspect van haar laatste boek. Misschien ben ik een slechte lezer maar hoe de zaak Francois nu precies overgaat in de Bende feiten + motieven ontgaat me ook nog steeds na het lezen van dat boek.

En tezelfdertijd lees ik tussen de lijnen van het niet weten dat indien je nog een koppel verse eieren had, je deze in het mandje Lhost zou leggen. Voor wat het waard is, het is het mandje waaraan ikzelf, na jaren bende literatuur, ook een ei van mijn fictieve kippen zou toevoegen.

353

Re: Robert Beijer

Spectator Of Life wrote:

Ik meen me te herinneren dat je vrij kritisch was/bent voor de literatuur van Hilde Geens. Zelf vind ik de boeken van Geens sterke literatuur, al stel ik me eveneens vragen bij het verhalende en chronologische aspect van haar laatste boek.

Kleine correctie. Ik was geweldige fan van haar boek Beetgenomen. Haar laatste boek daarentegen ... Ik heb haar dat ook eerlijk gezegd in een gesprek met haar en het is op dat moment dat ze laten zien heeft dat ze een grote dame is met een ongelofelijke dossierkennis. Ze werd hier of op facebook beschreven als een oud vrouwtje dat van niets wist. Dat is totaal onwaar. Ze verdient ons respect. Als persoon is ze bovendien een heel lieve vrouw. "Beetgenomen" is trouwens de beste analyse ooit.

Re: Robert Beijer

Tueurs du Brabant : le retour en Belgique de Robert Beijer à nouveau retardé faute de passeport provisoire

L’ancien gendarme dont le nom est souvent revenu dans le dossier des Tueurs du Brabant est toujours détenu dans une prison thaïlandaise. Son retour est à nouveau retardé. Il devrait fouler le sol belge en début de semaine prochaine.

» www.dhnet.be

Zijn terugkeer naar België is blijkbaar vertraagd.

Re: Robert Beijer

Een aantal Belgen wenst dat hij een beetje in Bangkokse gevangenis blijft. Altijd foetief het is jammer.

356

Re: Robert Beijer

Django68 wrote:

Wat te denken van dit hele verhaal. Hilde Geens lijstte in haar laatse boek toch wel een paar elementen tegen Beijer op die op z'n minst getuigen van obstructie van het onderzoek. Het was Bob die de speurders in de richting van manipulatie van de wapenvondst in Ronquières stuurde op het moment dat ze weer in het spoor De Staerke investeerden. De foto's die hij van de Delhaize in Aalst maakte spreken ook niet echt in zijn voordeel. Maar zelfs deze feiten bewijzen niets.

Het is best mogelijk dat hij vanuit zijn afkeer voor de Belgische justitie het onderzoek saboteerde zonder daarom met de bende te maken te hebben. Het is ook mogelijk dat zijn verhaalover Aalst klopt.

Louvigny speelde zelf een rol in de eerste Bende van Nijvel-onderzoeken: als tipgever en door het in opspraak brengen van een rijkswachter die op het punt stond naar Paraguay te vertrekken om daar de gevluchte Jean Bultot te gaan verhoren.

En wat André Pinon zelf van de door hem ingehuurde detective Louvigny vond?

"Hoewel ik achteraf bekeken zeker niet mag klagen over de afwikkeling van mijn echtscheiding, ben ik ervan overtuigd dat hij informatie achterhield, hoewel hij toch voor mij werkte", zei Pinon.

Blijkbaar heeft een psychiater toch wat mensenkennis...

357

Re: Robert Beijer

Waar is hij trouwens? Zeker niet meer in een Thaise gevangenis.

358

Re: Robert Beijer

Nu, Beijer gaf pas zijn betrokkenheid bij bepaalde feiten toe nadat ze verjaard waren. Het feit dat hij hardnekkig blijft ontkennen bij de bende betrokken te zijn wil niets zeggen. Idem voor De Staerke en co...

Re: Robert Beijer

Zelfs als hij nu bekende is het niet zeker dat hij veroordeeld zal worden. De Borains hadden ook bekend. Is er nu een arrestatiebevel uitgevaardigd? België is misschien niet zijn eerste keuze.

360

Re: Robert Beijer

Op het proces Bouchouche-Beijer werd duidelijk dat het afluisterincident niet de enige factor was, die leidde tot een disciplinaire sanctie voor Robert Beijer…