Re: Alain Vincx

Een prima analyse!

Re: Alain Vincx

imazibraine wrote:

Het enige DNA dat nog niet vernietigd is, is dat van de sigarettenpeuken die gevonden werden in de taxi van Constantin Angelou. Maar ik zou er niet te veel op rekenen. Als men daar plots komt aandraven met een match is er alle reden tot scepticisme, na de mysterieuze verdwijning van alle vingerafdrukken (en dan nog in twee keer) uit het dossier. En nadat men met alle middelen het dossier van Marie-Jeanne Callebaut, weduwe Palsterman, wou bemachtigen. Huiszoeking inbegrepen. Zij was één van de enigen die nog een kopie had van het origineel dossier. Velen op dit forum zijn de mening toegedaan dat dit dossier gemanipuleerd werd tot en met.

Gemanipuleerd, ja, ook door Bouhouche & Co.

Wat mij opvalt is dat het federaal parket zich nog niet naar buiten toe heeft uitgelaten over hoe het zit met het van het stoffelijk overschot van Alain Vincx afgenomen DNA, terwijl datzelfde federaal parket dat wel deed in het geval-Dieter Ludwig, althans dit stel ik, op basis van de informatie waarover ik beschik. Dit in combinatie met Vincx als door een of meer getuigen waargenomen bestuurder van de in de nacht van 7 op 8 juni 1983 bij autobedrijf Jadot te Eigenbrakel gestolen SAAB 900 turbo, welke auto is gebruikt bij de overvallen in Temse en Nijvel, in september 1983.

223

Re: Alain Vincx

Asjemenou wrote:

Wat mij opvalt is dat het federaal parket zich nog niet naar buiten toe heeft uitgelaten over hoe het zit met het van het stoffelijk overschot van Alain Vincx afgenomen DNA, terwijl datzelfde federaal parket dat wel deed in het geval-Dieter Ludwig, althans dit stel ik, op basis van de informatie waarover ik beschik.

Dit hebben ze bij alle tot op heden uitgevoerde DNA onderzoeken op verdachten ook niet gedaan, is inmiddels een substantieel deel van de 1200 die ze uitvoeren.

Re: Alain Vincx

Oké, dank u, hoewel ik ergens - waar ook weer?! - heb gelezen dat in het geval Dieter Ludwig, het DNA-onderzoek op niets was uitgelopen, wat ik opmerkelijk vond.

225

Re: Alain Vincx

Volgens mij vergis je je met een eerder bericht:

https://i.postimg.cc/J42Vvtj5/Schermafbeelding-2021-05-28-om-05-51-49.png

Hier nogmaals de link naar het krantenbericht dat het DNA (ADN in de taal van Voltaire) van de ex-huurling René Noël (opgelet voor persoonsverwarring, dit is een vaak voorkomende combinatie voornaam-familienaam) NIET machte met een van de -ongeveer- 12 DNA stalen van verdachten in de zaak van de Bende Van Nijvel waarover het parket anno 2021 beschikt.
Of het parket hierover de journalistiek gebriefd heeft, durf ik niet te zeggen.

» lameuse-luxembourg.sudinfo.be

Ik vermoed - nogmaals ik vermoed - dat het de familie was van de ex-huurling René Noël die zijn naam om begrijpelijke redenen wou vrijwaren.  Zoals de kranten ook schreven en zoals je hier ook kon lezen had deze persoon dit hoofdstuk van zijn leven volledig afgesloten en wou hij zijn familie ervan vrijwaren.

Over de garagist Dieter Ludwig en diens al dan niet matchende DNA-staalname is - bij mijn weten - (nog) niks bekend.

226

Re: Alain Vincx

Een collega autocoureur van Alain Vincx, beiden kenden elkaar vanop Zandvoort, was ook bekend in de kringen van Henk Rommy. Deze was ook bekend met onderstaande dokter.

Ben wrote:

Er bestaat een getuigenverklaring van iemand die tijdens de nacht dat de Bende haar wapens in het kanaal gooide, iemand hoorde zeggen 'ça va docteur'.

Re: Alain Vincx

Was het niet meer "quoi de neuf docteur?"

228

Re: Alain Vincx

Ok Tiens, wie was of wie is die dokter dan?

229

Re: Alain Vincx

Grote wapenhandelaar sinds begin jaren 80, BOB hield hem toen al in de gaten.

230

Re: Alain Vincx

Stuntman Alain Vincx verongelukt op Zandvoort-circuit

De 40-jarige Belgische stuntman Alain Vincx is vrijdagnamiddag op het Zandvoort-circuit in Nederland om het leven gekomen. Hij probeerde met een Chevrolet Camaro in de lengterichting door vier autobussen te rijden. Dat liep echter mis en volgens de politie zou Vincx bij zijn recordpoging onmiddellijk dood geweest zijn. De act van de Belgische stuntman was de eerste in een reeks van zes die onder de naam “World Record Day” moesten plaats vinden op het Zandvoortse circuit.

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/alain_10.jpg

Bron: Gazet van Antwerpen | 30 Mei 1987

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube