1,091

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het is heel moeilijk om u te volgen mijnheer Etienne 1420. U bent hoogstwaarschijnlijk Franstalig en U doet waarschijnlijk uw best om in het Nederlands te schrijven, maar u bent heel moeilijk verstaanbaar. Schrijf dan in uw moedertaal misschien? Neen? Als Ben hiermee akkoord gaat natuurlijk, want het is hier een Nederlandstalig bendeforum. Sans rancune.

1,092

Re: Christiaan Bonkoffsky

Geen paniek Scaramouche. Wat ik zeg is niet zo interessant. Ik zal kortere zinnen schrijven in het Nederlands.

1,093

Re: Christiaan Bonkoffsky

Spectator Of Life wrote:

Het is een vreemd verhaal als je kijkt doorheen een bril die de zaak wil oplossen.

Ik denk dat men destijds erg verveeld zat met het lekken van het verhaal, het was niet langer mogelijk om deze naam in de doofpot te stoppen. Dan waren er twee opties, zeggen dat de broer liegt, wat wel erg cru zou zijn, of toch de schijn van een onderzoek doen om nadien te verklaren dat er geen tastbaar bewijs is.

Bonkoffsky is een verpersoonlijking geworden van de onderlinge zwijgplicht die er lijkt te zijn mbt dit dossier. Een nog grotere verpersoonlijking - want nog in leven - is Willy D; door vriend en vijand aan de bende gelinkt en dit jaar door Geens benoemd als absoluut prominent bendelid.

In een wereld die jij en ik begrijpen, zijn er dan twee mogelijkheden. Het gerecht arresteert Willy oftewel is Willy onschuldig en dan legt hij klacht neer wegens laster en eerroof jegens auteur van het boek. Geen van beiden is gebeurd, hoe minder aandacht des te beter voor iedereen. Zelfs de media is niet op de kar Willy gesprongen, dat was bij Bonne toch nog even anders.

Imo zijn dit namen die men liever in de schuif laat, ze lijken allebei iets te maken hebben met Aalst en verder speuren zou wel eens kunnen leiden tot connecties met een naam die men liever niet noemt. Het wordt dan too close to the bone, of zo je wil te dicht bij de eigenlijke overval van 9 november 1985.
B
Vergeet niet dat men in het kader van de affaire Bonkoffsky onderzoek - al dan niet verplicht - heeft gevoerd naar schietclubs in het Aalsterse.

Geens schrijft in haar boek dat Willy D. een aantal handlangers had opgetrommeld om de politie af te leiden tijdens de overval in Aalst. Eén van de hulpjes was te voet naar huis gegaan. Een Aalstenaar dus. Het zou zomaar Bonkoffsky kunnen zijn geweest.

Bonkoffsky zou aan zijn broer gezegd hebben dat hij bij de Bende was geweest. De media hebben hier 'de Reus' van gemaakt. Een half jaar na de melding in Charleroi is er een onderzoek gedaan. De uitkomst hiervan was dus: "Bonkoffsky was niet de Reus." De woordvoerder van het parket heeft dus NIET gezegd dat hij NIET bij de Bende was. Twee ontkenningen neutraliseren elkaar. (Ja, twee nonnen heffen elkaar op.) Dus de boodschap van het parket was dat hij bij de Bende was maar niet de Reus.

1,094

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het parket zou weten wie de reus is.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Is dat zo? De Reus in Aalst? Of doelt U op de uitspraken na de Pano reportage uit '95? Ik meen dat er serieuze vermoedens waren rond één van de gebroeders Zeyen maar formeel is dat, voor zover me bekend, nooit bevestigd.

1,096

Re: Christiaan Bonkoffsky

In welke kroegen ging "den Bonno" zich bezatten voor, tijdens of na het Aalsters carnaval? Hij zal daar zeker niet alleen gezeten hebben .

1,097

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het parket had dus na het onderzoek  gezegd "Bonkoffsky was niet de Reus". Maar iedereen vroeg zich af "Was Bonkoffsky bij de bende ja of nee?" Waarom zou het parket daar niet op geantwoord hebben?

1,098

Re: Christiaan Bonkoffsky

Een bekentennis op zijn / haar sterfbed is nooit een aanvaardbaar bewijs. Zulke bekentennissen worden haas nooit ondertekend. En dan nog de prangende vraag of zulke verklaringen ontvankelijk of onontvankelijk worden verklaard. Zulke bekentennissen zijn verder ook niet meer vatbaar voor eventuele confrontaties in misdrijven of misdaden.

1,099

Re: Christiaan Bonkoffsky

Etienne1420 wrote:

Het parket zou weten wie de reus is.

Men neemt aan dat er minstens drie verschillende reuzen waren. Je doet hier ook een wel heel speculatieve uitspraak waar geen enkele bron voor is (een Panorama reportage suggereerde het weliswaar ooit begin jaren '90 maar daar werd ook geen bron genoemd, wel gesuggereerd dat speurder niet verder mochten gaan richting een verdachte als mogelijk reus). Dit is pure speculatie hé.

1,100

Re: Christiaan Bonkoffsky

Aan het verhaal van Bonkoffsky heb ik nooit geloof gehecht. Roofmoorden in bendevorming in eigen stad of woonomgeving plegen van die aard?