Ja, een verband:

"Michel Petit, journaliste d’investigation belge à l’hebdomadaire « Le Jeudi » au Grand-Duché établit un lien entre l’attaque de la caserne de Vielsalm en 1984 et le Bommeleeër." (...)

En toen wist men minder dan nu ...

De stand in 2019:

Vijf Luxemburgse oud-rijkswachters en drie agenten van de Staatsveiligheid zijn in het Groothertogdom in beschuldiging gesteld in het al 35 jaar aanslepende onderzoek naar de zogenaamde Bommeleeër. Deze groep, vergeleken met de Bende van Nijvel, pleegde tussen mei 1984 en maart 1986 tien bomaanslagen op strategische plekken in Luxemburg.

Een aanslag, op de luchthaven Findel, gebeurde tegelijk met de laatste Bende-aanslag op de Delhaize in Aalst op 9 november 1985. Net als het Belgische Bende-onderzoek leek dat naar de Bommeleeër jarenlang uitzichtloos. Nu maakt het parket in het Groothertogdom zich sterk dat het genoeg bewijsmateriaal in handen heeft tegen negen voormalige hoge wetsdienaren.

Zoek de gelijkenissen met Belgie, ook in Belgie werden laatst rijkswachters verdacht en aangehouden! Niet de juiste dat wel. wat zei Arsene Pint over de aanslag in Aalst?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

'Het zullen de onzen toch niet zijn', Wie liet alle sparen verdwijnen? Wie zorgde ervoor dat de kust veilig was in Aalst? Ik heb onlangs een element gepost onder het topic Bouhouche, dat als het waar is, zijn betrokkenheid onomstotelijk bewijst.

94

De minister van financiën in Luxemburg kreeg een zeer belangrijke opmerking in het openbaar vanwege Procureur Biever. Het ontslag van premier Juncker was ook niet zonder redenen.

In 2013 begon het proces (aanvankelijk tegen 2 oud rijkswachters) dat vervolgens werd stilgelegd. In 2019 waren er inmiddels 9 mensen officieel in beschuldiging gesteld. We zijn nu 2023, wat is de situatie vandaag, is er zicht op de start van het proces?

96

Goede vraag, geen idee.

Luxemburg: Les rouages de la justice tournent lentement, mais sûrement.

België: Voor zover ik daar iets van weet draait hier niets.

Ik had bijna geschreven... en de boeren, zij ploegden voort. Maar zelfs de boeren laten hun ploegen staan en denken na over een boerenburgerbeweging.

Alle gekheid op een stokje, kunnen we ons gezien de huidige politieke situatie en dan bedoel ik vooral de oorlog in Oekraine, veroorloven de waarheid naar buiten te brengen? Ik denk dat we tegen het fort Jakoo zullen botsen.

97

Als je hedendaags opmerkt hoe de Europese regeringen als marionetten aan de overzeese draadjes hangen, moet je niet verbaasd zijn dat de feiten en de moorden uit de jaren '80 niet mogen aan het licht komen.

Het zijn verstandige mensen die dergelijke fenomenen als de Bende breder tijdloos en geopolitiek kaderen in plaats van te lijden aan het louter kind van zijn tijd syndroom.