Re: Noord-Franse gangsters

Jean-Pierre Adam werd ontvangen door de CBW en zelfs door de minister van Justitie.

112

Re: Noord-Franse gangsters

etge wrote:

alles wijst op het tegendeel nl dat de piste van JPA moedwillig wordt genegeerd

Ah ja? Wat wijst er dan allemaal op dat de piste moedwillig genegeerd wordt?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Noord-Franse gangsters

Iedereen kijkt onophoudelijk en argwanend, tot in het absurde naar 'de politiek', 'het gerecht', en 'de politie' diensten. Behalve als het over de bende Sliman gaat, dan is de visie van het gerecht opeens correct en hebben zij hun werk goed gedaan? Waarom zou men zonder meer moeten uitgaan van de idee dat wat J.P. Adam beweert, bij gerecht en politie opnieuw en grondig werd gecheckt? Hier is geen enkel aanwijzing voor! En de weerzin die de meesten hier op het forum laten blijken tegenover J.P. Adam heeft meer te maken met de eigen vastgeroeste ideeën, dan met de bevindingen van deze ex-speurder. De zaak Dekaise is na al die jaren nog steeds niet opgelost, dit zegt genoeg!

Re: Noord-Franse gangsters

Ben wrote:
etge wrote:

alles wijst op het tegendeel nl dat de piste van JPA moedwillig wordt genegeerd

Ah ja? Wat wijst er dan allemaal op dat de piste moedwillig genegeerd wordt?

Laat ik het zo formuleren, voor onderzoeksrechter Martine Michel liggen nog steeds klaar: DNA-stalen van (naaste verwanten van) P.M., Thierry Sliman en Xavier Sliman.

Enerzijds heeft de cel Waals-Brabant begin maart 2023 om haar moverende redenen aanname van die DNA-stalen geweigerd. Ik weet welk initiatief onderzoeksrechter Martine Michel in 2021-2022 heeft genomen in het kader van het onderzoek naar het eventuele betrokkenheid van P.M., Thierry Sliman en Xavier Sliman en andere al dan niet overleden verdachten - dat was een heel goed initiatief; een hele goede instructie van haar kant - en ik weet ook dat Martine Michel in dat kader nood heeft aan voormelde DNA-stalen. Mogelijk zag de cel Waals-Brabant de aanname daarvan, begin maart 2023, als schending van de wet of de regels van behoorlijk strafprocesrecht, maar daarop stel ik dat op door een of meer burgers aangereikt DNA-materiaal, niet van toepassing zijn de wél voor politie en justitie geldende wetgeving van strafvorderlijke aard en de beginselen van behoorlijke strafrechtspleging.

Ik kan het nu niet anders verwoorden en niemand hoeft mij te geloven, maar ik ben blij dat ik het hier heb opgeschreven, zodat mij later niet het verwijt kan worden gemaakt dat ik hier onvoldoende een punt van heb gemaakt.

Ik heb heel vaak gedacht dat (een aantal) daders van de overvallen, zeker die van de overvallen in 1985, kampten met psychische stoornissen, die zeer wel konden zijn veroorzaakt door middelengebruik. Zo kampte Thierry Sliman, een schoolvoorbeeld van een middelengebruiker, in 1985 met een depressie, met twee zelfmoordpogingen; een met barbituraten (slaapmiddelen) en de andere middels het doorsnijden van de pols. Deze verklaring - over 1985 - legde Thierry Sliman op of omstreeks 17 maart 1998 af aan de hem onderzoekend forensisch psychiater in de gevangenis van Reims, toen hij daar zat opgesloten wegens verdenking van de moord op Michel Piro, op 5 december 1996. Het valt op dat die verklaring nogal in schril contrast staat met de overige, veelal nogal oppervlakkige informatie die Thierry Sliman gaf aan die psychiater. Ik ga daar nu niet op in, want dan zit ik hier over twee uur nog. Ik zal niet niet beweren dat Thierry Sliman erbij was op 27 september 1985 (Eigenbrakel en Overijse) en 9 november 1985 (Aalst), maar de toen door de daders tentoongespreide uiterst risicovolle gedragingen kunnen met weinig fantasie worden gekwalificeerd als (mislukte) zelfmoordpogingen (van de daders).

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

115

Re: Noord-Franse gangsters

Youssou N'Dour wrote:

Enerzijds heeft de cel Waals-Brabant begin maart 2023 om haar moverende redenen aanname van die DNA-stalen geweigerd.

De CWB heeft niet te weigeren en kunnen ook niet weigeren. Daarvoor zijn ook de wekelijkse vergaderingen tussen de CWB, onderzoeksrechter en Capelle. Op de ongeloofwaardige serie van 1985 dat is uitgezonden had men nog op bruikbare tips gehoopt. Maar helaas heeft dat ook geen baat gebracht.

Re: Noord-Franse gangsters

Youssou N'Dour wrote:
Ben wrote:

Ah ja? Wat wijst er dan allemaal op dat de piste moedwillig genegeerd wordt?

Laat ik het zo formuleren, voor onderzoeksrechter Martine Michel liggen nog steeds klaar: DNA-stalen van (naaste verwanten van) P.M., Thierry Sliman en Xavier Sliman.

Enerzijds heeft de cel Waals-Brabant begin maart 2023 om haar moverende redenen aanname van die DNA-stalen geweigerd. Ik weet welk initiatief onderzoeksrechter Martine Michel in 2021-2022 heeft genomen in het kader van het onderzoek naar het eventuele betrokkenheid van P.M., Thierry Sliman en Xavier Sliman en andere al dan niet overleden verdachten - dat was een heel goed initiatief; een hele goede instructie van haar kant - en ik weet ook dat Martine Michel in dat kader nood heeft aan voormelde DNA-stalen. Mogelijk zag de cel Waals-Brabant de aanname daarvan, begin maart 2023, als schending van de wet of de regels van behoorlijk strafprocesrecht, maar daarop stel ik dat op door een of meer burgers aangereikt DNA-materiaal, niet van toepassing zijn de wél voor politie en justitie geldende wetgeving van strafvorderlijke aard en de beginselen van behoorlijke strafrechtspleging.

Ik kan het nu niet anders verwoorden en niemand hoeft mij te geloven, maar ik ben blij dat ik het hier heb opgeschreven, zodat mij later niet het verwijt kan worden gemaakt dat ik hier onvoldoende een punt van heb gemaakt.

Ik heb heel vaak gedacht dat (een aantal) daders van de overvallen, zeker die van de overvallen in 1985, kampten met psychische stoornissen, die zeer wel konden zijn veroorzaakt door middelengebruik. Zo kampte Thierry Sliman, een schoolvoorbeeld van een middelengebruiker, in 1985 met een depressie, met twee zelfmoordpogingen; een met barbituraten (slaapmiddelen) en de andere middels het doorsnijden van de pols. Deze verklaring - over 1985 - legde Thierry Sliman op of omstreeks 17 maart 1998 af aan de hem onderzoekend forensisch psychiater in de gevangenis van Reims, toen hij daar zat opgesloten wegens verdenking van de moord op Michel Piro, op 5 december 1996. Het valt op dat die verklaring nogal in schril contrast staat met de overige, veelal nogal oppervlakkige informatie die Thierry Sliman gaf aan die psychiater. Ik ga daar nu niet op in, want dan zit ik hier over twee uur nog. Ik zal niet niet beweren dat Thierry Sliman erbij was op 27 september 1985 (Eigenbrakel en Overijse) en 9 november 1985 (Aalst), maar de toen door de daders tentoongespreide uiterst risicovolle gedragingen kunnen met weinig fantasie worden gekwalificeerd als (mislukte) zelfmoordpogingen (van de daders).

Gaat dit https://pnws.be/bendedossier-voormalig- … -element/, over dat gevonden DNA?

Ik kan helaas niet het (hele) artikel lezen?

Nog een aardig weetje voor de liefhebber: Thierry Sliman, halve Marokkaan, gokker-pokeraar en geweldadig afperser van beroep, had een tatoeage op zijn linkeronderarm, die hij heeft 'weggedrukt' met brandende sigaretten en hij was 'een beetje bi-/homoseksueel', zo wist zijn toenmalige goede vriend Patrick Verdin mij te schrijven. José Van den Eynde - hield hij ook van poker, naast rummikubben? - is ook bewerkt met sigarettenpeuken en Daniel Dekaise noemde een van zijn overvallers - de jonge overvaller - een 'Marokkaanse homo'. Verder is Thierry Sliman veroordeeld geworden voor autodiefstal, blijkens zijn justitiële documentatie. Dan zeg ik onder andere: "Volkswagen Santana, Peugeot 504 en Golf rabbit."

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

117

Re: Noord-Franse gangsters

Ik sta volledig achter al uw zienswijzen

Re: Noord-Franse gangsters

Youssou N'Dour wrote:

Daniel Dekaise noemde een van zijn overvallers - de jonge overvaller - een 'Marokkaanse homo'.

Had hij het niet over een 'petite tapette marocaine"? Ik vraag mij af waar was Daniel Dekaise wanneer de getuigenis werd neergelegd in Hastière. Soms heb ik het indruk dat hij de broers Sliman kende.

Re: Noord-Franse gangsters

Daniel Dekaise is denk ik ook geen heilige. Denk niet dat het toeval was dat ze daar kwamen. Ik vind het wel vreemd, al die personen die zogezegd extreem-rechts zijn, maar allemaal bi / homo, half Arabisch, verslaafd, of ze hebben (noord-)afrikaanse vrouwen. In die tijdsgeest toch niet echt ideaal in die wereld.

Re: Noord-Franse gangsters

Het laatste wat ik hoorde, was dat Eric Lammers samenwoonde met een Arabier. Om te laten zien wat het niet is?

In het bedrijfsleven is een klant een klant.