131

Re: Noord-Franse gangsters

Dat is maar al te gek. Beweren dat de getuigenis van Daniel Dekaise niet betrouwbaar is. Teruggegaan naar uw link, zouden de  gendarmes Bouhouche en Mendez hebben herkend. Evenzeer een onnozele piste. Immers ziet u Bouhouche en Mendez al een epicerie in Maubeuge overvallen voor wat wijn en paté? Dat is wel waarschijnlijk voor marginale moordenaars zoals Thierry Sliman.

132

Re: Noord-Franse gangsters

Misschien heeft Daniel wel express Sliman positief herkend, omdat hij bang was voor de echte dader?

133

Re: Noord-Franse gangsters

Hij heeft niemand herkend, enkel omschrijvingen gegeven

Re: Noord-Franse gangsters

Dat hij alleen beschrijvingen gaf, betekent niet dat hij niemand herkende.

Mincky wrote:

Misschien heeft Daniel wel express Sliman positief herkend, omdat hij bang was voor de echte dader?

Daniel Dekaise wekt niet de indruk bang te zijn.

etge wrote:

Lionel Ruth was al even schijnheilig als de huidige onderzoeksrechter.

Dat is een grap niet waar?

135

Re: Noord-Franse gangsters

Etienne1420 wrote:

Dat hij alleen beschrijvingen gaf, betekent niet dat hij niemand herkende.

Niet waarschijnlijk dat hij Xavier Sliman herkende die een bivakmuts droeg en zulks wellicht om niet door Daniel Dekaise herkend te worden. Zijn beschrijving van Thierry Sliman was echter opvallend gelijkend met Thierry Sliman. En nogmaals: waarom zouden elite gangsters als Bouhouche in Maubeuge een epicerie overvallen voor wijn en wat olie, en dan met hetzelfde wapen Daniel Dekaise overvallen en Hulot doden. En dat in een krakkemikkige VW Santana. En dat in het centrum van Waver. Dat doen alleen gekken zoals de broers Sliman. Zeker de verslaafde psychopaat Thierry Sliman nam risico's.

Re: Noord-Franse gangsters

Je moet aan alles twijfelen. Dekaise heeft zelfs zijn naam op het diagram van Libert staan. Ik zie onze rijkswachters echter niet in Maubeuge.

Maubeuge kan heel goed het werk zijn geweest van Franse criminelen. Maar welke? We weten niet waar ze heen zijn gegaan. Met welke auto weten we niet. De link door wapens?

Daders van Noord-Afrikaanse origine ontbreken niet, zowel in België als in Frankrijk. Ze zijn zelden lid van een fascistische organisatie.

137

Re: Noord-Franse gangsters

Etienne1420 wrote:

Daders van Noord-Afrikaanse origine ontbreken niet, zowel in België als in Frankrijk. Ze zijn zelden lid van een fascistische organisatie.

Inderdaad. Maar het hemeltergende in heel het dossier is dat verschillende elementen erop wijzen dat de piste Sliman niet ernstig wordt genomen door de onderzoekers. Zie bijv. de reactie van Lionel Ruth in "investigations". Die piste is al jaren gekend en Xavier Sliman is nog steeds niet opgegraven.

Dit document wijst uit dat ook hier Thierry Sliman ontsnapte door de mazen van het net dank zij een vrijspraak, maar belangrijk is hoe uit dit document blijkt dat hij België zeer goed kende. » YouTube

138

Re: Noord-Franse gangsters

Hij woonde in Bergen, Menen, Leuven ...

Re: Noord-Franse gangsters

Ben wrote:

Het feit dat ze zakken van een Frans merk gebruikten, bewijst absoluut niet dat de daders uit Frankrijk komen. Het bewijst enkel dat ze zakken hadden van dat merk. Het is één van de vele elementen in dit dossier en je negeert alle andere elementen die naar Belgische daders zouden kunnen wijzen. Als je zo naar het dossier kijkt, dan heb je last van wat we zouden omschrijven als "Tunnelvisie". Merovinger heeft daar ooit een heel goeie post over geschreven » Forum

Het is aannemelijker dat Xavier Sliman is gezien in Waver (door onder anderen Daniel Dekaise) en in Hoeilaart (door Bernard Sartillot), dan dat Madani Bouhouche js gezien in Waver (door onder anderen Daniel Dekaise) en in Hoeilaart (door Bernard Sartillot). Ik zal hierna uitleggen waarom.

Het is onbestaanbaar dat - nota bene - een ongemaskerde Madani Bouhouche, rijkswachter van beroep, op de klaarlichte dag van 30-09-1982 (tussen 10:00 en 11:00 ‘s ochtends) aan een drukke winkelstraat, in een stad (Waver), in de nabijheid van collega-rijkswachters, ongemaskerd een ‘collega wapenhandelaar/(wapen)beurs)liefhebber’, heeft overvallen, terwijl rijkswachter Buron in of omstreeks 2000 in het Brusselse wees naar de foto’s van Xavier Sliman, die zijn collega-rijkswachter Jean-Pierre Adam in zijn handen had, waarbij Buron aan Adam vroeg: “wat moet u met de foto’s van Madani Bouhouche?” Buron herkende Bouchouche, net als Sartillot, hoewel het Bouhouche niet was, over tunnelvisie gesproken, en ja, zijstapje, een op de vluchtauto van toen, een in België gestolen blauwe Volkswagen Santana, had ook een grotere, meest waarschijnlijk een Franse nummerplaat gezeten, indachtig de daarop aangetroffen afstand tussen de boorgaten in de auto. Vele wegen leiden naar Frankrijk, op zijn minst.

Ik beschik onder andere over het proces-verbaal (van 14-04-2022) van onderzoeksrechter Martine Michel, waarin gewag wordt gemaakt van een onder haar auspiciën uitgevoerd (mogelijk nog lopend) dactyloscopisch en DNA-onderzoek in Frankrijk, welk onderzoek (volgens Martine Michel) ziet op leden van de bende Sliman, over (haar) tunnelvisie gesproken.

Belangrijke vraag is of het Martine Michel inderdaad is gelukt om in Frankrijk (bij de FNAIG; de Franse DNA-databank) door te dringen tot de daar opgeslagen DNA-data van een of meer leden van de bende Sliman. Ik vrees dat zulks niet is gelukt en dat dat de reden is dat Martine Michel de piste-Sliman maar laat voor wat die is, te meer omdat Martine Michel op of rond 06-03-2023 heeft geweigerd aan te nemen (door een of meer burgers verzamelde) DNA-stalen, die te maken hebben met de bende-Sliman. Mij is niet duidelijk of Martine Michel de deur in de zaak-Sliman definitief heeft dichtgegooid. Ik vermoed van wel, omdat afgelopen december 2022 leden van de cel Waals-Brabant een door hen verhoord slachtoffer - naam mij bekend - niet heeft getoond foto’s van de gebroeders Sliman, maar wel foto’s van andere personen/verdachten. Ik zou niet schrijven dat dat slachtoffer een paar maanden later op zijn achterste benen stond toen hem door een burger de foto van Xavier Sliman onder zijn neus werd geschoven, maar de waarheid achter het onderzoek naar de Bende van Nijvel moet gekend worden. Ook ik wil daarvoor strijden en daarvoor mijn verantwoordelijkheid nemen. Op die verantwoordelijkheid wil en mag ik worden aangesproken.

Wen er maar aan of vergeet niet dat er tot nu toe geen enkel element ten tonele is gevoerd die de ‘Franse piste’ van Jean-Pierre Adam onderuit haalt, terwijl er op die piste wel sprake is van wettig bewijsmateriaal (lees ook: relevante feiten en omstandigheden), op basis waarvan destijds de gebroeders Sliman hadden kunnen worden aangehouden en hadden kunnen worden ingesloten als verdachten van de overval op wapenhandel Dekaise. Ik kan dat uitleggen, zonder dat ik wil beweren dat ik de waarheid of wijsheid in pacht heb. Wel zal ik gemotiveerd van mij afbijten, zodra deze of gene zonder recht en reden op mijn staart gaat staan.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

140

Re: Noord-Franse gangsters

Uw analyse is alweer treffend en to the point, dank daarvoor. Het treurige in het bende verhaal is dat allerlei zotte theorieën standhouden en dat de piste met heel concrete aanwijzingen blijkbaar geen kans krijgt. Mensen lezen liever onbewezen lulkoek van reporters als Guy Bouten die de CIA, Albert Raes, majoor Bougerol e.a. als opdrachtgevers aanmerkt. SHAME!