1,101

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bossi wrote:

Aan het verhaal van Bonkoffsky heb ik nooit geloof gehecht. Roofmoorden in bendevorming in eigen stad of woonomgeving plegen van die aard?

We hebben een politiebureau gekend waar twee systemen voor het evalueren van politieagenten naast elkaar bestonden. De ene officieel, de andere over hun optreden als delinquenten. Alles is mogelijk, zelfs wat moeilijk voor te stellen is.

1,102

Re: Christiaan Bonkoffsky

De media heeft van ‘Den Bonno‘ een reus gemaakt wat hij nooit was! Eerder een domme kracht die hem liet gebruiken voor zijn imago hoog te houden. Maar hij was wel degelijk betrokken in bepaalde zaken, en dit is aangetoond.

1,103

Re: Christiaan Bonkoffsky

Kan je meer toelichten? Hoe aangetoond?

1,104

Re: Christiaan Bonkoffsky

HIPA wrote:

De media heeft van ‘Den Bonno‘ een reus gemaakt wat hij nooit was! Eerder een domme kracht die hem liet gebruiken voor zijn imago hoog te houden. Maar hij was wel degelijk betrokken in bepaalde zaken, en dit is aangetoond.

Droeg Patrick Haemers een bril toen hij schoot op u?

ctrix wrote:

Ken jij de ontlastende elementen? Want die zou ik ook graag eens kennen.

Ik ook.

edd wrote:

Er waren juist wel belastende elementen dat hij betrokken was.

Dat geloof ik. Heeft het Parket gelogen?

1,105

Re: Christiaan Bonkoffsky

Nog voor de media er weet van had was men al enkele maanden bezig met Bonskoffsky. Dit op onze aanwijzingen en een vriend van hem die toch wel veel over deze man wist. Ook ten tijde dat Bonno wekelijks in het Noord vertoefde bij de hoertje, drank, sigaretten, alles was gratis zelf voor de genodigden. Connectie aandeelhouders Delhaize.

De parkwachter van Aalst was een van zijn goede vrienden, er was wel wat voorbereiding gebeurd in en rond het park. Zijn tijdslijn van de overvallen en zijn genomen vakantiedagen in de tijd gaven een beeld. Ook de verwonding aan zijn been voor Aalst.

Ik had een lang gesprek met destijds de hoofdspeurder van het onderzoek toen men het nieuws uitbracht. 90% dat hij erbij was garandeerde hij mij. Kort daarop was de man depressief en keerde nooit meer terug. Bonkoffsky werd opgevouwen en mooi weggezet als randgeval en fantast, zoals zoveel oud-rijkswachters waar men resoluut de onschuld wil staande houden.

Familie, vrienden, collega’s zelfs de speurders wezen hem aan als gerecruteerd lid voor enkele opdrachten. Het mag niet zijn. Zelfs over Moussa geen woord waarvan er toch een en ander op hun bureau ligt. We kunnen vertellen en doen het heeft geen zin meer, de zaak is verloren.

1,106

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het is om zeep ja. Ik moet me inhouden om niet te schrijven zoals ook de rest van de wereld om zeep is. Dat klinkt fatalistisch maar dat is slechts een periode waar we door moeten. Ik kijk reikhalzend uit naar het moment waarop de soldiers of love terug opstaan en we slogans zien verschijnen als "make love no war". En protesten opnieuw bestaan uit bed ins. Klinkt melig voor diegenen die het niet mee maakten. Wij maakten de tijd van ons leven mee. Doodjammer dat het zo moest ontsporen natuurlijk. Ik ben van hetzelfde jaar als Bouhouche en co.

HIPA wrote:

Bonskoffsky werd opgevouwen en mooi weggezet als randgeval en fantast, zoals zoveel oud rijkswachters

Juist, heel juist. Beetgenomen dus.

1,107

Re: Christiaan Bonkoffsky

De familieleden van Bonkoffsky hadden nochthans geen reden om over zoiets te liegen. Integendeel. Zijn broer vertelde dat Bouhouche en Beijer bij zijn broer over de vloer kwamen.Na 40 jaar wordt het spoor van de rijkswacht nog steeds afgeschermd.

1,108

Re: Christiaan Bonkoffsky

300 mannen die waren "herkend" op de robotfoto's van 1998 werden uitgenodigd voor een speekseltest, gingen daar op in en drongen er nagenoeg allemaal op aan om ter plekke ook een verklaring te mogen afleggen. Kwestie van de puntjes op de i te zetten: "Ik heb met die zaak van de Bende van Nijvel niets te zien." 1 deed dat niet: Christiaan Bonkoffsky. Hij is helemaal nooit ondervraagd, ook niet achteraf. Kort na zijn speekseltest ging zijn stacaravan in Cerfontaine in vlammen op.

Hij bleek dus de enige te zijn die geen bijkomende verklaring wou afleggen.

1,109

Re: Christiaan Bonkoffsky

HIPA, het verhaal is nog niet afgelopen. Als je denkt dat het politiek was, kun je ze bestrijden. U profiteert van een kapitaal van sympathie.

fenix wrote:

300 mannen die waren "herkend" op de robotfoto's van 1998 werden uitgenodigd voor een speekseltest, gingen daar op in en drongen er nagenoeg allemaal op aan om ter plekke ook een verklaring te mogen afleggen. Kwestie van de puntjes op de i te zetten: "Ik heb met die zaak van de Bende van Nijvel niets te zien." 1 deed dat niet: Christiaan Bonkoffsky. Hij is helemaal nooit ondervraagd, ook niet achteraf. Kort na zijn speekseltest ging zijn stacaravan in Cerfontaine in vlammen op.

Hij bleek dus de enige te zijn die geen bijkomende verklaring wou afleggen.

Is Bouhouche geslaagd in zijn leven? En Beijer? En alle ballingen die bang zijn in hun land? Bonkoffsky heeft zijn leven zeker gemist.

1,110

Re: Christiaan Bonkoffsky

2 vragen bij het bovenstaande: Vanwaar komt dit verhaal, wat is de bron hiervan?

fenix wrote:

nagenoeg allemaal

fenix wrote:

1 deed dat niet: Christiaan Bonkoffsky ... de enige ...

Was hij nagenoeg de enige of de enige?