Re: Robert Beijer

Spectator Of Life wrote:

Dat is waar, dat is ook de reden waarom in de perceptie '85 veel gruwelijker dan '83 lijkt. In alle eerlijkheid is ook dit iets waarover ik steeds heb getwijfeld, het moedwillig doden van kinderen vanuit het oogpunt van de daders.

Als ik kijk naar wat ons bekend is mbt Aalst, ben ik eerder geneigd te denken dat de daders vooral Gilbert Van Den Steen als doelwit hadden. Bij het schieten is helaas ook Rebecca getroffen waarna de daders in paniek zijn geschoten. Ik wil attenderen op het feit dat ik dit niet schrijf ter verdediging van deze wandaden, vanzelfsprekend. In Overijse ligt het anders, daar is een jongen van zijn fiets geschoten.

Bovendien lijken de recente onthullingen rond Bultot erop te wijzen dat ik fout zat met bovenstaande denkpiste.

Het lijkt mij dat Rebecca met de 9 mm klaar was met een kogel in het hoofd, net als haar ouders.

412

Re: Robert Beijer

Het heeft nog lang geduurd maar hier is het eerste interview met Beijer sinds hij terug in België is:

‘Speurders hebben alles uit de kast gehaald om me aan de Bende van Nijvel te linken’

Ex-rijkswachter Robert Beijer wordt al jaren in één adem genoemd met de Bende van Nijvel, maar bewijzen tegen hem kwamen er nooit. In januari nog doorzochten speurders zijn huis in Thailand, en werd hij als gevolg daarvan het land uitgezet. De Standaard sprak met hem in Brussel. ‘De waarheid is dat de overvallers vooral veel geluk hebben gehad.’

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Robert Beijer

» www.dhnet.be

414

Re: Robert Beijer

Weer een doodlopend spoor...

Re: Robert Beijer

Thailand aanvaard dat Bob terugkomt. Het parket was niet overtuigend.

Re: Robert Beijer

Bij Beijer hetzelfde als Lacroix onlangs, geen idee van wie het achter de Bende zit. Ik heb moeite met dat te geloven, al die mensen die destijds in de onderwereld vertoefden maar geen idee hebben van wie bij of achter de Bende zat.

Een aantal dingen houden wel steek; zoals het achteraf beoordelen van het professionalisme van de Bende. Het feit dat ze nooit zijn gepakt speelt hierin een rol. Ook het 'gericht' en 'beperkt' doden komt inderdaad niet overeen met politieke terreur, Beijer heeft daar een punt. De zigeuner clans (Becker, Farkas enz) zijn voor de eerste feiten een zeer geloofwaardige piste wat mij betreft.

Re: Robert Beijer

Ik denk dat Bob weet wie de auteurs zijn. Hij zal het nooit herkennen. Hij is nu een respectabele zakenman. Hij heeft veel te verliezen. Het parket kan hem niet ongerust maken.

Re: Robert Beijer

Begrijpt u net als ik dat Robert Beijer lijkt te zeggen dat hij bestanden van de B.S.R aan de WNP heeft geleverd door via Bouhouche?

Re: Robert Beijer

Bob bood ons het stokje aan om hem te verslaan. We zijn niet geïnteresseerd. We zoeken de uitgang.

Re: Robert Beijer

Beijer, in augustus 1989:

'De Bende, c'est de la politique, hein. Een frontale aanval op de democratie. Het plan bestond duidelijk uit twee delen. Je had de acties die het volk de daver op het lijf moesten jagen: de moordende raids op de warenhuizen. Het zou wel eens kunnen dat daarvoor buitenlandse huurlingen werden gebruikt.'

Bron: De Bende Tapes | Danny Ilegems, Raf Sauviller, Jan Willems

Beijer, in april 2023:

Beijer gelooft niet dat het er de Bende van Nijvel om te doen was de staat te destabiliseren. (...)  'Ik denk dat de daders een groep gewetenloze marginalen waren. Een clan waar niemand over praat. Zigeuners of zo.'

Aan theorietjes geen gebrek bij Beijer. Elke zoveel jaar komt hij met een nieuw verhaal op de proppen. Voor elk wat wils. Hij speelt graag met de mensen hun voeten, zoveel is duidelijk.