1,051

Re: Aalst: Proloog

ctrix wrote:

Dat vind ik geen gek idee. Maar impliceert het dan in uw hypothese dat de dj ook op de hoogte was?

Misschien kende de DJ Johnny.

sammy wrote:

Ik denk dat Aalst een dubbelopdracht was. De 'minor' opdracht, zoals jaren voordien en oude opdrachtgever. Ook hints, zoals hierboven naar De Staerke. Doel 'detectivebureau'? Geen rijkswachtinterventie. De 'major' opdracht : 2de opdrachtgever. terrorisme. Daarom ook 2 raids op 1 dag. Die truc om de rijkswachtoperatie te 'bevriezen' kan je daarna onmogelijk nog een keer herhalen. De ezel en de steen...

Dat gebeurt nooit zo.

Dani leek niet gemotiveerd te worden door geld. Noch voor zichzelf, noch voor een mogelijk gevecht. Welk gevecht eigenlijk?

Re: Aalst: Proloog

ctrix wrote:

Dat vind ik geen gek idee. Maar impliceert het dan in uw hypothese dat de dj ook op de hoogte was?

Ja. Het is mogelijk dat die persoon onder druk werd gezet mee te werken aan dit plan. Als WDS handlangers zocht om politie met auto's te misleiden zal men ook handlangers hebben gezocht om andere taken uit te voeren.

Kijk naar het hedendaagse probleem met de war on drugs in Antwerpen; arbeiders die er 'vrij onschuldig' in rollen door eens een kleine gunst te doen en nadien is er geen weg meer terug. Als ik lees dat die eigenaar van dat radiostation later in opspraak is gekomen wegens drugs traffic doet dat bij mij meer alarmbellen rinkelen dan al die politieke links waar Trojan, end en anderen hier in grossieren. Wij, bende anciens, hebben allemaal onze eigen hypothese en van daaruit zijn we ook veel meer gevoelig voor convergerende informatie tot onze eigen hypothese.

Als je ziet hoe bang Bultot (ik wil niet eindigen als Montel) en Mendez (zou dra eindigen als Montel), toch allebei geen doetjes, werden na Aalst weet je dat je hier niet te maken hebt met simpele jongens. Des te moeilijker zal het zijn geweest voor een doorsnee mens om iets te weigeren van deze lui.

Re: Aalst: Proloog

Het is jammer dat er zoveel geruchten rond Aalst nooit zijn bevestigd of ontkracht. Ik bespreek hierboven het telefoontje, maar de Nederlandse premiejager is evenzeer een bizar verhaal.

Je zou kunnen denken dat het een carnavalsgek was, maar de man noemt als uitvoerders drie Belgen, twee Grieken en twee Italianen. Laat de bende van de hoofdverdachte van Aalst nu toevallig twee Grieken bevatten + in die tijd was er sprake dat die bende in contact zou staan met twee Italianen. Zo groot zijn die communities toch niet in België, wat is de kans dat bij een random overval Grieken en Italianen betrokken zijn? Eenzelfde verhaal als het toevallig kiezen van Scherpenheuvel en Johnny B. Good.

Was het de bedoeling om na Overijse/Eigenbrakel te stoppen en bende De Staerke te laten oppakken? Moest Aalst gebeuren omdat de premie niet werd toegekend en dit de wraak was van de premiejager om alsnog via Racketeering geld binnen te halen? Er is zo vaak gezegd dat Aalst op één of andere manier anders was, zonder dat ooit volledige duiding werd gegeven.

1,054

Re: Aalst: Proloog

Het is inderdaad een vreemd verhaal, dat van de premiejager. Reyniers vond het hilarisch wat eens te meer de nonchalance en onkunde van sommige speurders aantoont. Geen idee of die premiejager naderhand nog is ondervraagd of hij überhaupt nog leeft...

1,055

Re: Aalst: Proloog

Er wordt niets uitgelegd. Men kan zich zelfs afvragen of het onderzoek zonder Aalst niet was gelukt.

1,056

Re: Aalst: Proloog

Zonder enig bewijs; maar cafe het Dobbelken in Erembodegem stinkt volgens mij ook. Het cliënteel heeft bijna allemaal een topic op dit forum. De cafébaas (zwaar man komt voor in dossier) Guy Hoste. Podevyn (heeft grond pal naast Kester). Een rallyrijder die overleden is. Ook heb ik mij laten vertellen Bouhouche en Beijer. Aalst was volgens mij een wraakactie.

1,057

Re: Aalst: Proloog

Het is Guy Oste, niet Guy Hoste, en hij was destijds de cafébaas van café Dobbelken. Oste zou begin jaren '90 twee agenten in koele bloede vermoorden. Christian Bonkofsky kwam naar verluid ook in dat café.

1,058

Re: Aalst: Proloog

Heeft PW daar ook geen cafébaas geweest?

Re: Aalst: Proloog

kenza wrote:

Zonder enig bewijs; maar cafe het Dobbelken in Erembodegem stinkt volgens mij ook. Het cliënteel heeft bijna allemaal een topic op dit forum. De cafébaas (zwaar man komt voor in dossier) Guy Hoste. Podevyn (heeft grond pal naast Kester). Een rallyrijder die overleden is. Ook heb ik mij laten vertellen Bouhouche en Beijer. Aalst was volgens mij een wraakactie.

Kan/wil je iets meer delen in verband met jouw visie op deze wraakactie? Trouwens mijn oprecht respect voor jouw veldwerk.

1,060

Re: Aalst: Proloog

Een vaste klant dat het cafe ook nog uitgebaat heeft. Die had een garage in een bos achter zijn woonst die garage was al meer dan 30 jaar gebarricadeerd met hopen puin. Trouwens een vriend en collega van CB. Na zijn overlijden is de garage ontruimt. In de garage stond een groene Mercedes S klasse 280. Deze reed voor Taxi Vert, had een politie radio, grote antenne midden van de koffer. In de Mercedes bij 1978 lagen papieren en sticker van de RW.