Re: Nederlandse premiejager

Voor alle duidelijkheid : ik ben ook het idee van een mythomaan/fantast genegen, maar net daarom had ik wel graag wat meer info over deze persoon teruggevonden. Al bij al bizar dat niemand hier een naam of zelfs maar wat achtergrond op kan kleven. Het zou alleszins helpen om deze persoon te kaderen in het hele verhaal.

Re: Nederlandse premiejager

Voor alle duidelijkheid : ik ben ook het idee van een mythomaan/fantast genegen, maar net daarom had ik wel graag wat meer info over deze persoon teruggevonden. Al bij al bizar dat niemand hier een naam of zelfs maar wat achtergrond op kan kleven. Het zou alleszins helpen om deze persoon te kaderen in het hele verhaal.

Re: Nederlandse premiejager

Ik ben niet de idee van fantast/mythomaan genegen wat betreft premiejager en Mi Amigo verhaal.
Misschien ben ik naief tot in het kwadraat maar ik hecht (gedeeltelijk) waarde aan de verhalen van zowel kuros als Joël l'Host alsook van deze schurk om tot de waarheid te komen. Als jullie denken dat goedgelovigheid aan de bron ligt, is dit jullie volste recht. Voor mezelf kan ik zeggen dat het feiten en aanwijzingen zijn die mij hiertoe hebben gebracht. Mijn profiling staat ook volledig los van het verhaal van de premiejager; dat hij in dit plaatje past kan ook groot toeval zijn.

Waarover ik me steeds verbaas is de stellige zekerheid waarmee sommigen bepaalde hypotheses en verhalen naar het Rijk der Fabelen verwijzen. Zelf ben ik vrij zeker van mijn hypothese maar de aarzeling om zomaar iets onzin te noemen blijft en als er morgen contra evidentie opduikt zal ik daar met open geest naar luisteren. De confirmation bias is me niet vreemd.

Ik kan daar moedeloos om worden maar beter lijkt me te counteren met jullie eigen stellingen, teneinde jullie heil zoeken in psychologie en psychiatrie. Een sociopaat -daarover zijn we het eens mbt hoe de man spreekt over het doden van kinderen, afperser (dat is duidelijk) en narcist die zijn zin niet krijgt, kan wel eens zeer vreemd uit de hoek komen.

Re: Nederlandse premiejager

@Spectator : (ik spreek enkel voor mezelf) => ik ben dit idee genégen. Dat wil niet zeggen dat ik deze of gene piste volledig verwerp. Ik probeer, blijkbaar in tegenstelling tot anderen soms op het forum, een open vizier te houden en zal nooit de mening van iemand anders volledig afkraken, deels ook omdat ik zelf steeds alles gretig lees en me zo een beeld probéér te vormen. Ik heb nog steeds geen idee hoe het totale plaatje in elkaar past, en ik ben de bescheiden mening toegedaan dat dit bij andere forumleden eigenlijk niet anders kan zijn, men kan dénken te weten hoe het allemaal in elkaar zit maar buiten enkelingen die heel dicht bij het dossier staan kan niemand van ons onbetwistbaar 'de waarheid' verkondigen.

De ervaring leert me trouwens dat de luidste schreeuwers hier degenen zijn die beweerden wel de waarheid in pacht te hebben, vaak met bewijzen, waarvan dan uiteindelijk niets wordt hard gemaakt, al meerdere malen meegemaakt tijdens de jaren dat ik hier volg (en af en toe post). Van mythomanen gesproken ... big_smile

Re: Nederlandse premiejager

@Kenniz05 : Het element in mijn post waaraan ik me stoor was ook niet naar jou gericht, mag dat duidelijk zijn. In dit dossier is het bon ton om te zeggen dat iedereen liegt en manipuleert, zelfs de beste speurders staan niet vrij van verdenking. Hoewel scepticisme nodig is, heeft ons het niet ver gebracht in dit dossier.

Zeggen dat iets per definitie niet waar kan zijn, is ook de makkelijkste weg als men doorheen het bos de bomen niet meer ziet. Misschien hebben we de voorbije 40 jaar de juiste verbanden niet gezien, onvoldoende gedeconstrueerd en de linken niet gezien die tot een doorbraak hadden kunnen leiden.

Re: Nederlandse premiejager

Hij is een dwaas.
Maar ik geloof dat hij gevaarlijk kan zijn.
Hij is geen filantroop.
Nochtans maakte het Supersmeris veel lachen.

Re: Nederlandse premiejager

retrophilips33 wrote:
Ben wrote:

Zijn officiële beroep is werktuigkundige, hij heeft een patent van een hefsysteem voor vrachtwagens op zijn naam staan.

Als je hierop googled vind je de naam van iemand nogal bekend in de vrachtwagenwereld (vrachtwagenbouwer) met een dergelijk patent wat in 1984 te naam gesteld is en die rond die tijd een vergelijkbare leeftijd heeft.

PS: weet niet zeker of dit hier de juiste plaats is voor mijn reactie, zo niet mijn nederige excuses.

Will je je bevindingen niet met ons delen?