11

Re: Contactgegevens gezocht

thomas2 wrote:

We kunnen het hem altijd eens vragen.
Alainke zou graag een praatje maken met hem.
Om te verifiëren.

Uit een losse babbel kan je soms meer halen dan uit een beschuldigende ondervraging.

Ik vermoed zelfs dat de meeste journalisten of auteurs die zichzelf wat respecteert op deze manier te werk gaat om hun gewenste info (of een deel daarvan) te verkrijgen....
De betrokken personen aanspreken met de info die je reeds beschikt (= een praatje maken) en luisteren naar de reactie die jouw info bevestigd, al dan niet tegenspreekt (= het verifiëren van bepaalde zaken)

Geen idee vanwaar de reactie alsof ik iets belachelijk gezegd gevraagd heb. Of het zou moeten zijn omdat ik het woordje 'verifiëren' gebruikt heb.
Mijn excuses dan in dit geval. 'Verifiëren' was nu eenmaal gisteren het woordje van de dag op mijn scheurkalender. En ik vond dat intilectueler (woordje van vaandaag op mijn scheurkalender, betekend 'slimmer') klinken dan 'controleren op waarachtigheid en geloofwaardigheid)

12

Re: Contactgegevens gezocht

Zeker het proberen waard , zou ik zeggen .

Re: Contactgegevens gezocht

Alainke,... Het spijt mij indien ik U gekwetst heb met mijn opmerking.
Hou de moed erin en nog veel succes verder!

Re: Contactgegevens gezocht

@Alainke, zeker de moeite waard om te proberen. Guy Bouten heeft ook vele van de protagonisten en figuranten uit het bendeverhaal gecontacteerd. Je kan commentaar op zijn boeken hebben maar hij heeft toch heel wat getuigenissen verzameld. Wat het waarheidsgehalte betreft kunnen we moeilijker over oordelen maar door het op de man af te vragen heb je niets te verliezen, alleen maar te winnen. Wat Beijer beftreft, een tijd geleden zat hij op facebook onder het pseudoniem Jo Heinen (naam van zijn tante). Hij postte af en toe op de bvn facebook groep: https://www.facebook.com/groups/441233605295
Misschien dat iemand je dingen zal vertellen die ze nog niet eerder hebben verteld. In elk geval wens ik je veel succes.

Re: Contactgegevens gezocht

Stuur maar dan een email naar p.chome@cabinetchome.eu.