1

Topic: Vijvers 7 bronnen

Ik vind hier nergens informatie terug over de wapens die gevonden werden in de vijvers van 7 bronnen op de grens van St-Genesius-Rode en Braine-L'Alleud.

2

Re: Vijvers 7 bronnen

Van die vondst heb ik nog nooit gehoord of iets gelezen. Waar liggen de Zevenbronnen: Tussen het Zoniënwoud en Hallerbos vinden wij o.m. de vallei van de Molenbeek met Landsrode-vijvers, de vallei van de Kwadebeek en haar natuurreservaat (kolonie vroedmeesterpadden), het Waterlooseveld met zijn prachtige dreven die naar het beboste Revelingen leiden. Het geklasseerde gebied Zevenbronnen verbindt het geheel met de rand van Hallerbos. Kaart van de regio: Google Maps

Weet je of die wapenvondst iets met de Bende heeft te maken?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: Vijvers 7 bronnen

"7 bronnen" of  "Sept Fontaine" zijn vijvers gelegen in een dal tussen de gemeentegrenzen St-Genesius-Rode - Alsemberg - Waterloo en Braine-L'Alleud en aansluitend  aan het Hallerbos. Het vinden van die wapens zou gebeurd zijn voor 1987. Ik dacht dat er hier mensen iets meer over weten.

4

Re: Vijvers 7 bronnen

Inderdaad Ben wat je daar opnoemt is het terrein, maar het is beter gekend onder de naam 7 bronnen of sept fontaine.

5

Re: Vijvers 7 bronnen

En wat weet jij er meer over? Waren het meerdere wapens? Zijn die wapens gebruikt bij Bende feiten? Of wat is het verband met de bende?

6

Re: Vijvers 7 bronnen

In zevenborre is de kassa gevonden van het restaurant van Jef Jurion, de dag na de moord op van den Eynde. Ik zoek ook waar.

Bron: Tweede Bendecommissie

7

Re: Vijvers 7 bronnen

Staat die informatie in het eindrapport van de tweede Bendecommissie? Ik heb eens gezocht in het rapport maar geen informatie gevonden over de kassa. Weet je misschien op welke pagina deze informatie staat?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

8

Re: Vijvers 7 bronnen

Sinds een viertal maanden lees ik alles op de drie sites. Ik heb dit gegeven opgenomen als een van de eerste slides in een grote powerpoint. Spijtig genoeg geen referentie. Ondertussen ook ergens gelezen dat deze kassa reeds van de vorige diefstallen in Beersel zou dateren en net nu (na de moord) zou zijn teruggevonden.

Hoe dan ook de referentie was "Zevenborre" wat een oude benaming is voor het domein. Dus waarschijnlijk uit Dupont en Ponssaerts.

9

Re: Vijvers 7 bronnen

Als ik het goed heb verstaan in het Frans zou dit nog wat extra informatie moeten zijn :

De vondst zou eind jaren '80 (1987 - 1988) gebeurd zijn in de vijver met het kleine eilandje. Het zou gaan om jachtgeweren en een visser zou ze gevonden hebben. De wapens zouden blijven steken zijn, waardoor ze nog zichtbaar waren.

De visser heeft ze binnengebracht bij de politie. Achteraf zijn er geen verdere opzoekingen gebeurd in de vijvers.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Vijvers 7 bronnen

Het lijkt wel dat die gangsters van molens houden, want ook op dit domein ligt aan de vijver een watermolen.