1,121

Re: Christiaan Bonkoffsky

Als de Cel WB zegt "we zijn 99% zeker dat hij de 'reus' niet is" hoeveel % zijn ze dan zeker dat hij de 'killer' (of de 'oude') niet is?

1,122

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bij Bonkoffsky moet ik altijd terugdenken aan de foto in die kano. Wie zat er eigenlijk nog in die kano (geen namen noemen he, hoogstens initialen) en komen die namen nog ergens anders terug in het bendeverhaal. Incluis Herman Vernaillen verhaal.

1,123

Re: Christiaan Bonkoffsky

Alainke wrote:

Als de Cel WB zegt "we zijn 99% zeker dat hij de 'reus' niet is" hoeveel % zijn ze dan zeker dat hij de 'killer' (of de 'oude') niet is?

Ze weten alles maar ze zijn niet niet in staat hun job te doen.

1,124

Re: Christiaan Bonkoffsky

Nagel op de kop denk ik Etienne. Ze weten alles maar zijn inderdaad niet in staat hun job te doen. En mag ik aan jou vragen waarom ze niet in staat zijn hun job te doen volgens jou? Je mag dat in een andere taal doen he. Om het even dewelke, we zullen het wel vertaaald krijgen. Vanuit het Chinees als het echt moet.

1,125

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ze weten zo goed als alles, ze kunnen het alleen niet bewijzen voor een rechtbank. Ik denk dat dit een betere beschrijving is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,126

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dus Bonkoffsky lag op dak en kon toevallig zien dat Vernaillen gewapend was? En dan nog toestemming vragen om hem af te knallen, man, man, man.

1,127

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik dacht net hetzelfde als jij en eindigde ook in gedachten met man man man. Want met welke woorden moet je zo'n toestanden nog beschrijven? En de cel is van dit alles op de hoogte? En na zoiets komt dan het antwoord der antwoorden "Wij zijn hiervoor niet bevoegd". Natuurlijk wist den Bonno wie Vernaillen was. Vraag is of Vernaillen wist wie Bonkoffsky was want de bekentenissen zijn pas veel later gekomen.

Maar wat ik mij ook afvraag. Wat is de reactie van een korpschef als hij zoiets verneemt? Wordt zoiets op dat moment geklasseerd als een toevallig incident? Of zegt men proficiat dat je zo leep was om aan mij te vragen of je Vernaillen mocht afknallen? Ik schrijf met opzet leep en niet slim omdat dit de  story door heel dit verhaal is "Ik was gedekt". Zelfs Bougerol was gedekt. Ze waren allemaal gedekt! (Zal maar niet neerschrijven welke zin hier zou moeten achter komen.)

1,128

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het is standaard procedure om groen licht te vragen, daar zit niets achter. Een politieambtenaar mag enkel dodelijk geweld gebruiken als zijn eigen leven of dat van een derde in gevaar is en het ingezette middel proportioneel is t.o.v. de dreiging. Andere situaties vereisen voorafgaandelijke afstemming met het parket (vb. bij een gijzeling maar waar geen onmiddellijk acuut gevaar is maar de situatie kan escaleren)om 'rules of engagement' af te spreken en eventueel beslissingsautoriteit te delegeren.

Ik kan me inbeelden dat de aanwezigheid van een gewapend persoon in burger (iemand die getraind is kan dat wapen heus wel opmerken onder kledij) in de weken na 'Aalst' maar die geen aanstalten maakte zijn wapen te trekken een scenario was waar de schutter of zijn observator instructies vroegen.

1,129

Re: Christiaan Bonkoffsky

Daar gaat het in feite niet over he X; het gaat over het feit dat Bonno tegenover Vernaillen stond. Je gaat nu toch niet vertellen dat Bonno niet wist wie er voor hem stond.

1,130

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik weet dat niet. Vernaillen kwam uit Asse, is dan naar Brussel gegaan en uiteindelijk naar het logistiek centrum van de RW. Ik durf niet met zekerheid zeggen dat Bonkoffsky hem zal gekend hebben. 

Enne: Bonkoffsky werd onderzocht en wordt niet langer beschouwd als verdachte. Ja, hij heeft bekend op zijn doodsbed. Hij was ook terminaal alcoholverslaafd en woog minder dan 50 kilo voor iemand die 1m 90 was. Zoek eens op hoeveel personen ooit bekend hebben dat ze Olov Palme vermoord hadden. En welke samenzweringstheorieën de ronde deden.