1

Topic: Getuigenis Jacques Culot

Jacques Culot was tijdens de overval op het Delhaize-warenhuis van Genval in zijn auto op de parking van de winkel.

Hij zag drie mannen waarvan de grootste een zwaar geweer in zijn hand heeft ("fusie de gros calibre"). Jacques Culot besloot zo snel mogelijk te vluchten, maar hij zag dat een van de schurken hem een teken gaf om te stoppen: "Ik ging langzaam verder, niet wetend wat ik moest doen". Maar de man plaatste zichzelf in een schietpositie, met beide armen uitgestrekt en de benen uit elkaar.

"Toen ik dat zag, ging ik in de auto liggen". Deze goede reflex betekende dat hij die avond overleefde, want toen hij zijn auto zag, zou de kogel die de ruiten verbrijzelde hem in het hoofd hebben geraakt. Een andere kogel bleef hangen in een van de banden van de Audi, waardoor de dieven de plek konden verlaten zonder bang te hoeven zijn dat ze gevolgd werden. Hun voertuig reed in de richting van La Hulpe.

Het is de Audi 100 van Jacques Culot die een paar dagen later gestolen wordt uit de garage waar hij stond ter reparatie » Forum

Jacques Culot pris pour cible échappe de justesse à la mort

Sans se rendre compte de ce qui se passait dans le magasin, Jacques Culot s’apprête à quitter le parking à bord de son Audi 100. Par malchance, les braqueurs viennent de sortir du magasin et lorsqu’il jette un œil dans son rétroviseur, il aperçoit un sac en plastique et un fusil : "J’ai pensé à un hold-up et je me suis retourné".

Il voit alors trois hommes dont le plus grand aperçu par Jean-Marc Bothy. C’est lui qui tient dans les mains, un fusil de gros calibre. Jacques Culot décide alors de fuir au plus vite mais il aperçoit qu’un des malfrats lui fait signe de s’arrêter : "J’ai continué à progresser lentement étant indécis". Mais l’homme se place en position de tir, les deux bras tendus et les jambes écartées : "Voyant cela, je me suis couché dans la voiture". Ce bon réflexe lui vaudra d’avoir survécu ce soir-là car à la vue de son véhicule, la balle qui a fait voler en éclats ses vitres l’aurait atteint en pleine tête. Une autre balle ira se loger dans l’un des pneus de l’Audi, permettant aux voleurs de quitter les lieux sans crainte d’être suivis. Leur véhicule prendra la direction de La Hulpe.

Bron » www.rtbf.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Getuigenis Jacques Culot

Dat net die auto werd gestolen? Dan zijn ze identiteit van dader te weten gekomen + naar welke garage hij ging. Dan toch ergens een lek bij de 'overheidsdiensten'.

3

Re: Getuigenis Jacques Culot

Er waren wel meer lekken bij "de overheidsdienst". Heb hier laatst nog Klingels genoemd, de man die de Staerke ging verwittigen ivm een huiszoeking. Hier en daar vind ik nog stukken uit mijn oude nota's terug die ik kwijt ben, over Waterloo vond ik dit:

"Is niet Paul maar Jacques Herrijgers in boek van Popolino. Niettemin. De twee enige met camorra etiket: deze Jacques Herrijgers en de Paul houthakker, chirpractor met boa in Waterloo van Operatie Vietnam. De eerste ooit informant van Godfroid. Ook dik met Godfroid: Arthur Timmermans. De Arthur van de GP die Willy Michiels informatie verkocht."

Ik weet echt niet meer waar dit op slaat behalve dat de eerste informant van Godfroid Arthur Timmermans was die informatie aan Willy Michiels verkocht. Ik vermoed dat dit alles uit het boek van Popolino komt.

Zou ook via Wolf (Franstalig forum) kunnen zijn. Een vriend was een bekende van de zoon van Wolf. Wolf zelf is overleden. Zie Bende van Waterloo post 1.

"Maar Godfroid had wel keiharde bewijzen nodig, toen ook Godfroid in het café aankwam met een paar politiemensen viel de rijkswacht binnen, waarschijnlijk wisten ze van Godfroid's plan en wilde ze hem stokken in de wielen te steken."

Ook een fenomeen dat meer dan eens voor kwam. De rijkswacht die de GP stokken in de wielen kwam steken. Los dan maar eens een zaak op.