Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Heeft er iemand het juiste adres van deze woning? Ik wil gerust eens bij een paar instanties luisteren.

32 (edited by club_le-happy-few 24-08-2010 16:08)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Als ik de reacties op het Franstalige forum goed begrijp woonde Michel Wojda er niet, maar was hij enorm goed bevriend met de eigenaars en zat hij er regelmatig (kind aan huis). Hij had de reputatie een bedrieger, oplichter, ... te zijn en uiteindelijk ook een moordenaar (hoe kan men dit spoor negeren en blijven zoeken in het water?).

Voordat ze het huis in brand staken hebben ze het ontoegankelijk gemaakt (hindernissen aangelegd) zodat het zeker zou uitgebrand zijn vooraleer de hulpdiensten konden binnendringen. Volgens mij lagen de "echte bewijzen" niet in het water maar in dit huis. Maar of men er nu nog iets kan vinden betwijfel ik. Waarom zou men persoon op bospad afmaken i.p.v. achter het huis verscholen? Wel "achter het huis" zouden de eigenaars onmiddellijk hoofdverdachte zijn moesten ze "betrapt" worden. Nu heeft het 20 jaar geduurd vooraleer iemand die link gelegd heeft!

Maar men kan niets bewijzen. Iedereen kan op dat bospad gelopen hebben ... Dit is toch manipulatie? Hoe kan men "dergelijke piste" negeren? Die ganse "duikoperatie" was opnieuw een "one man show" van Eddy Vos om te bewijzen dat ze er nog mee bezig zijn (altijd toevallig in de komkommertijd komt hij z'n "Killer is dood"-show opvoeren).

33 (edited by Raf 24-08-2010 16:18)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Inderdaad, het in brand steken is wel een door de bende veel gebruikte methode, auto's, papieren, ... Waarom dan ook niet het "safe house" laten uitbranden? Het is toch van de zotte dat hier niet eerder gezocht is! Of vinden de hulpdiensten van Braine-le-Comte het normaal dat iemand hindernissen voor hun aanbrengt en dan zijn woning in de fik steekt? Volgens mij is dit een zeer concreet spoor, het eerste in jaren.

Het waren heus geen padvinders hoor, die zich in weer en wind ergens in het bos verscholen. De kans dat ze opgemerkt werden is gewoon te groot. Tijdens mijn wandeltocht zondag werd ik door vele mensen (autobestuurders, wandelaars, fietsers,ruiters, ...) gezien. Laat staan als je met 3 of meer vele dagen lang, gedurende verschillende jaren in het bos bent. De theorie dat dit huis het schuiloord was lijkt me meer en meer aannemelijk.

34

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Moet toch niet heel erg moeilijk zijn om de (vroegere) eigenaar te vinden in het kadaster? Van wie is het nu op dit moment officieel eigenlijk? Er konden weleens veel antwoorden liggen in deze ruïne.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ik heb een sterk gevoel dat dit topic weer net zo snel zal verdwijnen als het kwam opzetten. Er is weer eens geen enkele grond voor welke beschuldiging dan ook. Waarom mensen nou toch ineens hoop hebben dat er hier aanwijzingen te vinden zijn, zegt veel over de psyche van de mens. Mijn voorspelling:

  1. Er zal hier niet gezocht gaan worden door de speurders.

  2. Er zal hier niet gezocht gaan worden door forumleden.

  3. Als er wel gezocht gaat worden vindt men niets dat aan de bende gekoppeld kan worden.

Ik heb het idee dat iedereen elkaar napraat. We hebben een spookhuis, nou dat moet het zijn. Beetje simpel.

36

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Noordeling, ik ben het voor één keer niet met je eens. wink Je kan niet uitsluiten dat er andere redenen waren om dit huis te laten afbranden, maar er zijn wel wat concrete links:

  • Vlak naast de locatie waar de Bende gezien werd;

  • Afgebrand zoals de Bende graag deed (al is de vraag terecht: wanneer precies brandde dat huis af? In november 1985 of ergens drie jaar later, het zou een verschil maken);

  • Klaarblijkelijk gebruikt voor criminele activiteiten (al is de vraag terecht of hier wel een link mag getrokken worden);

  • Ideaal schuiloord door de afgelegen ligging;

  • Klaarblijkelijk zou De Staerke hier gezien zijn - volgens mij het meest duizelingwekkende gegeven van het hele verhaal. De Staerke op de parking in Aalst kan een valstrik geweest zijn, maar De Staerke hier is echt geen toeval meer.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Let op mijn woorden Hestur, het blijft bij vage aantijgingen. Een bewijs zal men niet eens gaan zoeken, niemand gaat daar zoeken. Alleen op het forum elkaar gek maken. Wedden?

38 (edited by club_le-happy-few 24-08-2010 20:37)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Het is niet aan ons om te gaan zoeken. Met het blote oog ga je er niks vinden. Maar:

  1. Een berucht oplichter, agressor, moordenaar,... was kind aan huis aan dat adres (veel mensen dachten zelfs dat hij er woonde).

  2. De Staerke is er gezien.

  3. Moord op antiquair (remember de moord op Valcke, wat verdacht veel doet denken aan De Staerke en eerste golf van Bende-aanslagen). Bende De Staerke is opgegroeid in dit wereldje van antiquairs! (van kinds af aan). Philippe zit er nog steeds in. Leopold is voor het laatste opgepakt na diefstal in antiekwinkel en drugsfeiten. Als er 1 wereld is, waar ze allen in thuis zijn is het deze (al mee bezig van voor drugs rendabel werd).

  4. Andere Bende-gebruiken werden recentelijk weer toegepast door Léon De Staerke en zijn nieuwe bende (kopiëren nummerplaten, politie uitdagen,...) bij het plegen van home invasions (de man is al de 80 voorbij, maar nog steeds gevaarlijk).

  5. Dominique Salesse heeft lange tijd in de buurt gewoond (misschien nu nog), maar er zouden nog "minder bekende" maar even beruchte personen wonen.

  6. Braine is een gemeente met "veel geheimen", net zoals Aalst. Er zijn mensen die meer weten maar niet durven praten voor represailles (ik ken zowel Aalst en Braine een beetje door kennissen, dus weet waarover ik spreek).

  7. Vlakbij het bos, vlakbij kanaal waar Bende gezien is (max. enkele honderden meters).

Het milieu is maar een klein wereldje hoor.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

  1. Dat zegt niks;

  2. De Staerke wordt overal gezien, alle bewijzen lopen echter dood;

  3. Heeft niks met het spookhuis te maken;

  4. Onderzoek dan de staerkes en niet zomaar een vaag spookhuis;

  5. In de buurt/ misschien/zou wonen, dit zijn allemaal vage termen;

  6. Dat Aalst veel geheimen heeft is gewoon elkaar napraten, geen bewijzen voor deze uitspraak;

  7. Kam dan het hele bos uit, bovendien hebben ze 25 jaar de tijd gehad dit huis te onderzoeken, wrs is er nooit een verdenkmaking geweest.

Je moet zelf weten of je me gelooft. Maar dit huis is alleen verdacht omdat wij mensen dat zo willen zien. Ik zie geen enkel aanknopingspunt om hier te gaan zoeken.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Biggus Dickus wrote:

In Humo 33/3650 van deze week staat een interview met Eddy Vos (zijn beschrijving van de schrijnende manier waarop hij (in de vrieskou) moest werken toen hij pas bij de CWB was gedetacheerd spreekt boekdelen).

Is er een kans dat iemand dit interview (bijvoorbeeld in JPG of PDF-formaat) beschikbaar stelt aan anderen of hier als download aanbiedt? Ik zit voor een tijd in het buitenland en daar is Humo tot nader order een onbekende grootheid. Ik weet, illegaal downloaden mag niet, maar als de bewuste Humo toch niet meer in de winkel ligt, zal het niet zo'n ramp zijn. Het is in ieder geval een interessant verhaal, dat van dat spookhuis.