Re: Jezus-Eik: Loods

Dank voor het publiceren van deze PV Ben!

402

Re: Jezus-Eik: Loods

Voilà, bedankt voor de publicatie en de uiteenzetting. QED zou ik zeggen.

403

Re: Jezus-Eik: Loods

Amaai jullie zijn vlug tevreden. Wie kan mij met 100 procent zekerheid zeggen dat dit geen copy paste is van de getuigenis en de PV's van de zaak van de frituuruitbater, Bely (of de zaak de Bonvoisin)?

Ik doe een gok naar de herkomst van dit PV. Ben kreeg het van een journalist. De journalist verkreeg het van een magistraat of van een advocaat. Of van een slachtoffer die een dossier bezit. Ik ga er van uit dat Ben het niet gestolen heeft. Hij kan het natuurlijk ook via een forumlid gekregen hebben. Maar eigenlijk is bovenstaande niet belangrijk.

Het komt er op neer dat er in de schuiven of kasten van Justitie (of eventueel Staatsveiligheid) documenten liggen die ten gepaste tijden boven gehaald kunnen worden of eventueel kunnen verdwijnen.

Maar ook onzen Ben heeft blijkbaar zo een schuif. En wat te denken over een forumlid dat eventjes zijn schuif open deed om ze een paar minuten later weer dicht te smijten?

Het zijn in ieder geval geen schoolvoorbeeld van van een prettige of amicale samenwerking.

Re: Jezus-Eik: Loods

Heb je gelijk in, fenix.

Scepticisme mbt geplaatste PV's is nodig. Allereerst zou ik van haast niemand op dit forum met zekerheid durven zeggen dat ze zuivere bedoelingen hebben (ook dat is weinig amicaal maar tezelfdertijd logisch en ik accepteer het als andere mensen dezelfde bedenking maken bij Spectator of Life), dus vraagstelling waarom iemand een PV plaatst is nodig. Ten tweede is dit een dossier waar de echtheid van een PV kan worden betwist, dus vraagstelling bij de inhoud en echtheid van het PV is eveneens nodig. Tertio, in het geval van echtheid, kan je je ook vragen stellen in dit onderzoek wie het PV destijds heeft opgesteld en of deze geen verborgen agenda had.

Eenzelfde oefening kan je maken mbt ballistisch onderzoek. Dat is de trieste realiteit.

405

Re: Jezus-Eik: Loods

Waarom forumlid 'Elise' eerst het pv plaatste, vlak daarna de link verwijderde moeten jullie aan hem/haar vragen, ik vind dat persoonlijk ook vrij bizar.

Maar dat neemt niet weg dat het stuk zelf er m.i. authentiek uitziet en authentiek klinkt. Weet ik dat mathematisch zeker? Nee, maar ik heb al véél dergelijke authentieke stukken gezien en dit lijkt me echt. Iemand die dit vervalst moet al zeer goed weten waarop letten. Ik weet 100% zeker dat dit forum ook gelezen wordt door (oud)magistraten en speurders die beroepshalve toegang hebben of hadden tot het dossier en die het niet zomaar zouden laten gebeuren dat hier bewust valse stukken werden gepost. Op zijn minst zou een reactie volgen, anders is een telefoontje snel gebeurd, net zoals de identificatie van een ip-adres.

406

Re: Jezus-Eik: Loods

fenix wrote:

Amaai jullie zijn vlug tevreden. Wie kan mij met 100 procent zekerheid zeggen dat dit geen copy paste is van de getuigenis en de PV's van de zaak van de frituuruitbater, Bely (of de zaak de Bonvoisin)?

Ik begin me vooral af te vragen waarom sommige maar blijven doordrammen over deze piste, die duidelijk op niets gebaseerd is. Dat lijkt me veel verdachter dan de herkomst van deze PV. wink

fenix wrote:

Ik doe een gok naar de herkomst van dit PV. Ben kreeg het van een journalist.

Verkeerd gegokt. Zoals zo vaak is het antwoord veel eenvoudiger: een forumlid heeft de bestanden die Elise heeft geplaatst op tijd bewaard en naar mij doorgestuurd.

fenix wrote:

Maar ook onzen Ben heeft blijkbaar zo een schuif.

Ik heb geen schuif. Ik heb een archief, en dat is ondertussen al bijna 20 jaar oud.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

407

Re: Jezus-Eik: Loods

Misschien heb ik inderdaad een goede reden om te blijven doordrammen over Overijse. Vergeet ook niet dat Overijse de plaats was waar een ganse ploeg klaar stond om Bouhouche op te pakken. Tot er een bevel kwam uit Brussel ... of de plaats waar iemand bekende "wij waren aanwezig maar hebben dat kind niet gedood", of de plaats waar een getuige dacht een schoolvriend te herkennen. En wat is er met al die gegevens gedaan? Niets.

Vond je het trouwens ook normaal dat men met de snelheid van het licht bij Finne thuis stond na de overval  om vervolgens zijn honden neer te schieten en zijn huis te doorzoeken. Als dat doordrammen echt je voeten uit hangt mag je het topic gewoon sluiten he Ben. Of naar de prullenbak slepen. You are the boss. En je had best het woord jij mogen gebruiken in plaats van "sommigen". Ik kan tegen een stootje.

Re: Jezus-Eik: Loods

fenix wrote:

Ik kan tegen een stootje.

Dat opent perspectieven.

409

Re: Jezus-Eik: Loods

Jef Vermassen:

"Alhoewel, vandaag nog heb ik telefoon gekregen van iemand die professioneel in contact komt met de meneer die aanduidt waar de bende haar verzamelplaats had en waar de wagens werden ontmanteld. Ik blijf met opzet vaag, hé.”

Gelukkig kennen jullie deze man of deze naam niet. En zo zijn er nog een aantal ... Of gaan jullie ook nog boven komen met die PV's. Goed plan. Dan kunnen vanaf morgen de boeken definitief gesloten worden.

410

Re: Jezus-Eik: Loods

Onder sommige serres is er ook nog plaats.