31

Re: Gilbert Van den Steen

Gewoon een kind dat dolgraag haar vader ziet. En dan houdt er een idioot een revolver gericht op haar vader. Als ze haar vader haatte, wat had ze dan geroepen. Schiet maar jongens! Ben ik er ineens vanaf.

Enige conclusie, Niet schieten. Ze zag haar vader graag.

Re: Gilbert Van den Steen

Dat denk ik ook, niets vreemds aan. Wat ik vreemder vind is een schutter die, als het verhaal klopt, minstens een aantal seconden oog in oog stond met Gilbert alvorens te schieten. Staat dit niet in contrast met het wild om zich heen schieten tijdens de drie 'grote' overvallen? Een juiste weergave van de eerste minuut van de overval zou ons meer vertellen dan alle nummerplaten, revolvers, loodsen, putten en vluchtwegen samen. Je kan je de vraag stellen of men net daarom weinig interesse had in getuigen die hun verhaal wensten te doen.

33

Re: Gilbert Van den Steen

G********** ! Hoe moeilijk en pijnlijk moet dit zijn voor David om te lezen hier?

Re: Gilbert Van den Steen

Alleen mijn mening maar ik vind dat jullie wat overdrijven.

David is een slachtoffer en verdient respect, volledig akkoord. Wanneer hij iets zegt dan zal ik ernaar luisteren, hij is tenslotte één van de weinigen hier die een aantal feiten effectief meegemaakt heeft, helaas voor hem.

Echter, hij is niet onfeilbaar en wat hij zegt is niet noodzakelijk het eerste en laatste woord over hetgeen gebeurd is en over het onderzoek. Dit is een publiek forum. Als hij vindt dat er onzin verkocht wordt kan hij dat net zoals iedereen zeggen of hij kan er ook voor kiezen om het gewoon niet te lezen en niet te reageren. Ik denk dat hij daar oud en wijs voor genoeg is en niemand hier moet optreden als plaatsvervangend ministerie van deugd. Behalve Ben potentieel, die runt het forum en is niet verplicht om gelijk wie een vrije tribune te geven.

35

Re: Gilbert Van den Steen

Eens. Bovendien heeft David hier zelf al uit de doeken gedaan hoe zijn moeder letterlijk werd afgemaakt.  En hoe de schutter ook naar hem eerst grijnsde voordat hij schoot. Ben mag best mijn posts verwijderen,maar andere forumleden hoeven hier niemand de les te komen spellen.

Re: Gilbert Van den Steen

Mincky wrote:

G********** ! Hoe moeilijk en pijnlijk moet dit zijn voor David om te lezen hier?

Als David dit leest, hoop ik dat zijn reactie is het appreciëren dat er vandaag nog mensen zijn die dit trachten op te lossen. David heeft zelf meermaals de vraag gesteld of zijn familie al dan niet een toevallig doelwit was. Het is niet mijn bedoeling iemand te beledigen, indien ik dit wel deed mijn oprechte excuses aan de slachtoffers.

Waarom jij daar vanuit Noord Nederland als door een wesp gestoken reageert op mijn bericht, Joost mag het weten. De vraag die ik oproep is, mede aan de hand van een aantal andere observaties, legitiem. Mijn persoonlijke mening is dat gedragsanalyse van de daders vanuit modern perspectief nog zowat het enige is dat ons iets meer zou kunnen vertellen over wat zich toen heeft afgespeeld. Dit in combinatie met het bekijken van hedendaags vergelijkingsmateriaal; overvallen, terreuraanslagen etc. 

Zoals ik steeds zeg, de Bende bestond uit mensen -hoe cynisch dit ook klinkt- wiens gedachten, observaties, reactiepatronen en dergelijke meer bijgevolg ook moeten kunnen worden verklaard binnen studies rond menselijk gedrag in haar ruimste vorm.