181

Re: Thierry Sliman

Is er al eens over nagedacht dat de Slimans misschien in opdracht werkten? Van of voor het clubje Bouhouche/Mendez misschien?

Re: Thierry Sliman

Xenophon wrote:

Kan best, maar waarom zou Dekaise dat niet gezegd hebben als hij hem herkende? Uit angst? Dat geloof ik niet, daarvoor was het te ver uit de hand gelopen in Waver. Je mond houden uit angst voor de gevolgen, dat doe je -misschien- als zo'n individu wat komt dreigen en wat geld vragen (en dan nog). Niet als je halfdood geslagen bent, je zaak werd beroofd en er een dode politieman op de stoep ligt.

Ik weet uit ervaring dat je wel je mond kunt houden als de ander een bewezen track record heeft qua gewelddadigheid. De opponent kan een zo marginaal of miserabel (gevoels)leven hebben, dat hij niets heeft te verliezen, in tegenstelling tot zijn slachtoffer die bijvoorbeeld een (gelukkige) gezinsman en in de bloei van zijn leven is.

De daders van de overvallen op de wapenhandel Dekaise in 1982 en de Delhaize-supermarkten in 1985 waren in mijn optiek miserabele personen, die kennelijk weinig tot niets hadden te verliezen, omdat zij bij wat zij deden een gerede kans hadden het leven te laten door een politiekogel. Op 30 september 1982 had de toegesnelde rijkswachter Claude Houlotte ook een geheel gevuld kogelmagazijn kunnen hebben en een of meer daders voor de winkel van Daniel Dekaise in de drukke winkelstraat van Waver de kogel kunnen geven. Eigenbrakel, Overijse, Aalst (politieman Eddy Nevens schoot met scherp op de wegrijdende VW Golf van de daders) van hetzelfde laken een pak; geluk om te overleven voor de daders, waarmee je als laatste problemen wilde hebben.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Thierry Sliman

Voor men de overval bij Dekaise isoleert als een Sliman chantage/overval, ook de bedenking maken dat de Santana reeds gemeld werd voor andere feiten onder andere de Bende zaak Maubeuge.

184

Re: Thierry Sliman

O maar ik isoleer niets, wilde gewoon op een paar zaken antwoorden ivm Dekaise. Inderdaad dezelfde wagen. En de wapens (7.65 mm nr1). Zowiezo ben ik niet overtuigd door de Sliman-piste (maar niet omwille van Maubeuge, in tegendeel, dat is exact het soort ding dat ik hen zie doen).

Re: Thierry Sliman

Ik heb ook niets met deze piste, maar laten we toch maar even het nieuws dat zou volgen later deze maand afwachten. De enige mogelijke betrokkenheid die ik zie is de volgende: Slimans verantwoordelijk voor de allereerste feiten, lopen tegen de lamp of worden opgespoord door een aantal corrupte rijkswachters, in plaats van veroordeling mogen ze een aantal taakjes doen (o.a. Dekaise) en is het een ideale start om wat wapens en auto's door elkaar te halen. Niet de meest waarschijnlijke hypothese maar tezelfdertijd ook niet geheel uit te sluiten.

186

Re: Thierry Sliman

Maar wat is er serieus aan de Sliman? Wat is concreet voor een persoon om zichzelf toe te staan hen publiekelijk te beschuldigen?

De motivatie van Jean Pierre Adam (13'51") » YouTube

"Quand je vois les âneries que j'entend sur des plateaux de télévision, qui sont colportées par des hauts magistrats, comme quoi c'est l'ex gendarmerie etc. ... C'est ca que je me suis décidé à parler."

Vertaling:

"Als ik de onzin zie die ik op televisie hoor, die door hoge magistraten wordt uitgegeven, dat het de ex-gendarmerie is enz. ... Dat is waar ik het over wilde hebben."

187

Re: Thierry Sliman

Spectator Of Life wrote:

Voor men de overval bij Dekaise isoleert als een Sliman chantage/overval, ook de bedenking maken dat de Santana reeds gemeld werd voor andere feiten onder andere de Bende zaak Maubeuge.

Waarom zouden zij Maubeuge niet hebben kunnen doen? Is vanuit Charleville Mezieres maar iets meer dan 100km.

188

Re: Thierry Sliman

Met alle verdachten van de overval op Dekaise zou je op zijn minst een paar tourbussen kunnen vullen. Misschien waren de Slimans erbij betrokken maar dat bewijzen na meer dan 40 jaar is nog een ander verhaal. Dan heb je ook nog de piste Vandeuren en de garagebox en de herkenning Van Bouhouche

Re: Thierry Sliman

En de blauwe VW Santana werd gestolen in de garage Brichau in Lembeek. Die garage lag NIET langs de N5 maar langs de N6.

190

Re: Thierry Sliman

Maar nu eventjes serieus. Hoe lang hebben de broertjes Sliman effectief gezeten voor al hun veronderstelde moorden? Want ze moordden toch net zoals iemand anders een appeltje schilde, las ik?