Re: Thierry Sliman

Django68 wrote:

Met alle verdachten van de overval op Dekaise zou je op zijn minst een paar tourbussen kunnen vullen. Misschien waren de Slimans erbij betrokken maar dat bewijzen na meer dan 40 jaar is nog een ander verhaal. Dan heb je ook nog de piste Vandeuren en de garagebox en de herkenning Van Bouhouche

Als alle verhalen kloppen incl. herkende personen waren ze die ochtend in een lange rij met een ticket aan het wachten om Dekaise te mogen overvallen. Vooral interessant is het verhaal (we moeten het doen met verhalen) bij welke persoon/piste de wapenhandelaar aarzelde met spreken tijdens een confrontatie met de (Waverse) speurders.

192

Re: Thierry Sliman

Het waren Bouhouche en Mendez die werden gezien door de twee gendarmes Campine en Sartillot. Niemand anders. Het is naar Jean Bultot, hun handlanger, dat de gestolen cheques leiden. Jean-Pierre Adam herschrijft de geschiedenis voor hem.

193

Re: Thierry Sliman

Mincky wrote:

Hoe lang hebben de broertjes Sliman effectief gezeten voor al hun veronderstelde moorden?

En vooral, welke moorden hebben ze officieel allemaal gepleegd?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

194

Re: Thierry Sliman

Ben, veronderstelde moorden. Bijvoorbeeld een Luk Paard die zei: hij moord net zo makkelijk als iemand anders een appeltje schilt, of zoiets.

Ik zeg zelf helemaal niet dat ze überhaupt hebben gemoord. Ik ben er juist heel erg nieuwsgierig naar.

Met andere woorden, ik vind deze piste Sliman zeer zeer zeer zeer zwak!

Dus als het echt zulke koelboedige moordenaars schijnen te zijn geweest, dan vraag ik mij af, en ben ik heel erg benieuwd, hoeveel jaren gevangenisstraf ze daar effectief voor hebben gezeten? Daar moet dan toch een track record voor zijn?

195

Re: Thierry Sliman

JML wrote:

Het waren Bouhouche en Mendez die werden gezien door de twee gendarmes Campine en Sartillot. Niemand anders. Het is naar Jean Bultot, hun handlanger, dat de gestolen cheques leiden. Jean-Pierre Adam herschrijft de geschiedenis voor hem.

Da's één van de terechte kritieken die je kan geven op Adam. Dat en het feit dat hij een aantal zaken gewoon verkeerd voorstelt.

Maar Bouhouche en Mendez, da's ook niet zeker. Mendez werd 'herkend' nadat hij al dood was. Bouhouche werd nooit formeel herkend. Er is ook nog een hele processie anderen: Vandeuren, Becker, garagist Willy, een paar borains....zoals gezegd: een touringcar vol. Maar ze waren maar met 3 ter plaatse.

En Bouhouche die Dekaise zou overvallen, dat krijg ik niet rond. Hij kende hem, goed. Zou willen zeggen dat hij de gangster was die in de auto zat. Bouhouche en Mendez die wapens nodig hadden, da's pas water naar de zee dragen.

Waar ik wel van overtuigd ben is dat ze er 'iets' mee te maken hebben. Waar ik ook van overtuigd ben: de knoop van heel het verhaal ligt in het milieu van wapenhandel, practical shooting, herladen van munitie. Daar komt Bultot aan de horizon. Wat gebeurde met sommige wapens dat is niet iets dat een gewone crimineel zou doen. Zo werd de slagpin van 7.65 nr1 vervangen of 'aangepast' tussen 'Dekaise' en 'Nijvel', werd in Nijvel geschoten met munitie die net een haartje 'undersized' was qua kogelkop, werden lopen schoongeschrobt en hun signatuur veranderd. Etc.

Re: Thierry Sliman

Mendez werd wél formeel herkend, en voor een goed begrip: terwijl hij nog leefde.

Re: Thierry Sliman

Jean-Pierre Adam werd in het jaar 2000, toen hij bij het verlaten van het kantoor van het Centraal Bureau in Brussel foto’s van Xavier Sliman in zijn hand had, aangesproken door de heer Buron van de Cel Waals-Brabant, met de vraag waarom hij foto’s van Madani Bouhouche in zijn hand had.

Bron: Jean-Pierre Adam, De bendes achter de Bende (2021), pagina 30

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

198

Re: Thierry Sliman

Xénophon wrote:

En Bouhouche die Dekaise zou overvallen, dat krijg ik niet rond. Hij kende hem, goed.

Bouhouche stal de wapensmeden die hij kende: Mendez, de ESI.

Xénophon wrote:

Zou willen zeggen dat hij de gangster was die in de auto zat. Bouhouche en Mendez die wapens nodig hadden, da's pas water naar de zee dragen.

Een maand later moest Bouhouche aanvallen bij Zaventhem, in een tunnel. Zijn voertuig zal een nep-politiewagen zijn, meer echt dan een echte. Met een nep-politiewagen vlucht je niet zoals je zou doen met een sportwagen. Dus in het geval dat hij schiet, zal Bouhouche stil moeten zijn. Dat betekent dat hij geluidsmoderatoren nodig heeft, voor een wapen dat eruitziet als de UZI (Ingram) van een gendarme.

Youssou n'Dour wrote:

Jean-Pierre Adam werd in het jaar 2000, toen hij bij het verlaten van het kantoor van het Centraal Bureau in Brussel foto’s van Xavier Sliman in zijn hand had, aangesproken door de heer Buron van de Cel Waals-Brabant, met de vraag waarom hij foto’s van Madani Bouhouche in zijn hand had.

Bron: Jean-Pierre Adam, De bendes achter de Bende (2021), pagina 30

Ik kan geen gelijkenis vinden tussen Xavier Sliman en Bouhouche. Let op alle persoonlijke. Maar als hij echt op Bouhouche leek, dan zou het komisch zijn als zijn handlanger op Mendez leek.

199

Re: Thierry Sliman

steinerprag wrote:

Mendez werd wél formeel herkend, en voor een goed begrip: terwijl hij nog leefde.

A ja? Wie, waar, wanneer?

200

Re: Thierry Sliman

steinerprag wrote:

Mendez werd wél formeel herkend, en voor een goed begrip: terwijl hij nog leefde.

A ja? Wie, waar, wanneer?

JML wrote:

Bouhouche stal de wapensmeden die hij kende: Mendez, de ESI.

Een maand later moest Bouhouche aanvallen bij Zaventhem, in een tunnel. Zijn voertuig zal een nep-politiewagen zijn, meer echt dan een echte. Met een nep-politiewagen vlucht je niet zoals je zou doen met een sportwagen. Dus in het geval dat hij schiet, zal Bouhouche stil moeten zijn. Dat betekent dat hij geluidsmoderatoren nodig heeft, voor een wapen dat eruitziet als de UZI (Ingram) van een gendarme.

JML, mijn punt is niet Bouhouche als witte ridder die zijn vrienden niet besteelt, mijn punt is dat er een groot risico was dat Dekaise hem zou herkennen en dat ook verklaren. Wat dan? Een alibi bricoleren de dag na de feiten wanneer je er wel degelijk bij was is lastig. En bij het SIE en Mendez heeft hij de wapens inderdaad gestolen maar werd niemand gewond.

In Zaventem hebben we enkel een paar vooraf langsrijdende personeelsleden die de 'rijkswachtploeg' in de tunnel beschreven. Volgens hen leken de lange wapens op Vignerons, dat heeft weinig te maken met een UZI qua uitzicht. Je kan daar ook geen demper opschroeven, heeft te maken met het design van de loop. Een Ingram zoals gestolen bij Dekaise lijkt totaal niet op één van die voorgaande. Als ik me niet vergis was het ook niet zeker of op de loop van de Ingrams die gestolen waren al draad getrokken was voor een demper. Ik weet niet of je al ooit met een gedempt wapen gevuurd hebt, ik wel. De enige types waar dat echt quasi stil is die ik ooit gezien heb zijn ofwel in kaliber .22, of in 9 mm met een exotisch wapen dat een VP9 Welrod heet of een MP5SD zoals gestolen bij het SIE. Bref, wapens met een geïntegreerde demper, niet één die opgeschroefd wordt. Dat al de andere gewoon 'phut' zeggen als de trekker wordt overgehaald is iets uit films. Tenslotte, we weten niet waar Zwarts werd gedood. Als dat bv. was op de plek waar de bestelwagen werd achtergelaten had je geen demper nodig, het is daar zelfs nu nog verlaten, laat staan in 1982.