201

Re: Thierry Sliman

Xénophon wrote:

JML, mijn punt is niet Bouhouche als witte ridder die zijn vrienden niet besteelt, mijn punt is dat er een groot risico was dat Dekaise hem zou herkennen en dat ook verklaren.

Daarom probeerden ze Dekaise te vermoorden.

Xénophon wrote:

En bij het SIE en Mendez heeft hij de wapens inderdaad gestolen maar werd niemand gewond.

Je weet dat het komt omdat niemand is gekomen om ze te storen.

Xénophon wrote:

In Zaventem hebben we enkel een paar vooraf langsrijdende personeelsleden die de 'rijkswachtploeg' in de tunnel beschreven. Volgens hen leken de lange wapens op Vignerons, dat heeft weinig te maken met een UZI qua uitzicht.

Je weet dat de Ingrams super hete wapens waren geworden. Ze moesten roeien met de riemen die ze hadden. Zeer oude wapens.

Xénophon wrote:

Tenslotte, we weten niet waar Zwarts werd gedood. Als dat bv. was op de plek waar de bestelwagen werd achtergelaten had je geen demper nodig, het is daar zelfs nu nog verlaten, laat staan in 1982.

De actie, de onderschepping, vindt plaats in een tunnel. Daarom is het belangrijk om stil te zijn. Dat weet je.

202

Re: Thierry Sliman

Moderatie: Voor Bouhouche, Beijer, Mendez, Zaventem, ... zijn er andere plaatsen om te discussiëren. Gelieve on-topic te blijven.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

203

Re: Thierry Sliman

Mincky wrote:

Ben, veronderstelde moorden. Bijvoorbeeld een Luk Paard die zei: hij moord net zo makkelijk als iemand anders een appeltje schilt, of zoiets.

Dat is inderdaad mijn punt en het is dat waar ik zo benieuwd naar ben. Ze worden vaak omschreven als koelbloedige moordenaars, maar welke moorden hebben ze eigenlijk gepleegd? Voor welke feiten zijn ze veroordeeld?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

204

Re: Thierry Sliman

Ben wrote:

Dat is inderdaad mijn punt en het is dat waar ik zo benieuwd naar ben. Ze worden vaak omschreven als koelbloedige moordenaars, maar welke moorden hebben ze eigenlijk gepleegd? Voor welke feiten zijn ze veroordeeld?

Als je wil en vindt dat het de moeite is kan ik een volledige(r) lijst opsnorren, tenminste voor Thierry Sliman maar de bottom line voor de veroordelingen is dit: illegale wapenhandel, wapenbezit, desertie, inbraken met (extreem) geweld, slagen en verwondingen, poging tot moord.

Geen moord of doodslag. Veroordelingen. De politie verdacht hem van minstens 3 moorden maar voor zover ik weet was er onvoldoende bewijs en zijn die zaken zelfs nooit voorgekomen lastens hem.

205

Re: Thierry Sliman

Xenophon wrote:

Als je wil en vindt dat het de moeite is kan ik een volledige(r) lijst opsnorren, tenminste voor Thierry Sliman.

Dat zou wel verhelderend kunnen zijn, als je dat zou kunnen posten graag!

Re: Thierry Sliman

Thierry Sliman is vanaf zijn 14e of 15e verjaardag veroordeeld voor veel (gewapende) geweldsmisdrijven. In minimaal twee moordzaken (1990: Patrick Lacaze (» www.libramemoria.com) en 1996: Michel Piro) was hij hoofdverdachte, in de zin van dat er sprake was van meer dan een redelijk vermoeden van schuld dat hij Lacaze en Piro van het leven had beroofd.

Natuurlijk zou ik ook graag willen weten hoe het strafblad van zijn broer, Xavier Sliman, eruitziet.

in de zin van dat er sprake was van een meer dan een redelijk vermoeden dat hij Lacaze en Piro van het leven had beroofd.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

207

Re: Thierry Sliman

Thierry was niet de bende leider, hij was een soort vrij-elektron, een oncontroleerbaar "franc-tireur".

Zijn broer Xavier was "kouder". Hij was veroordeeld in Frankrijk voor wapenhandel en wapenbezit, bedreigingen, geweld, enz.

Er moet alleen rekening worden gehouden met de aantrekkingskracht van winst, het onmiddellijke genot en hun voorliefde voor geweld.

Ze weten wat ze willen en waar ze het naartoe moeten brengen. Ze plannen alleen de overval en vertrouwen op hun wapens om ermee weg te komen, want er is geen echt ontsnappingsplan. Ze hebben fouten gemaakt en zijn altijd weggekomen met extreem geweld.

208

Re: Thierry Sliman

Dat ze 'altijd weggekomen' zijn vind ik toch wat kort door de bocht. Er zijn veel theorieën en verhalen maar het objectieve feit blijft: geen veroordelingen wegens doodslag of moord.

Re: Thierry Sliman

De hypothese dat die Slimans Dekaise hebben gedaan is een hypothese als een andere, maar al het Bende geweld op conto van deze groep schrijven is gewoon onzin. Bekijk alleen al eens bij hoeveel feiten er een vreemde taal werd gehoord.

Re: Thierry Sliman

Al het Bendes Van Nijvel geweld op conto van één groep schrijven is gewoon onzin.

En  feiten waarbij er een vreemde taal werd gehoord, dat past mogelijks toch bij de Slimans, met hun half-Marokkaanse origine...