261

Re: Thierry Sliman

Dat is nu net mijn probleem, dat ik er meer lading ga achter zoeken.

262

Re: Thierry Sliman

Tiens wrote:

Is het een toeval dat deze persoon - naam gekend bij de CWB - jarenlang intens samenwerkte met Jean-Pierre Adam. Soms is toeval te toevallig om nog toeval te zijn.

Bedoel je Martial Lekeu?

Xenophon wrote:

Maar ok, we wachten de 27e af. Als dan blijkt dat dit alles enkel de voorbode was van een nieuw boekje of interview maar er niets substantieels komt dat relevant is dan ga ik Ben vragen om een knop te voorzien zodat ik je posts niet meer moet zien staan.

Ik wed een La Chouffe (of 2) dat ze het lichaam van Sliman gaan opgraven. wink En die knop ga je aan iemand anders moeten vragen, ik ben geen webdeveloper. smile

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

263

Re: Thierry Sliman

Ben: Waarom opgraven, ze hebben toch zo gezegd genoeg DNA van hem?

Re: Thierry Sliman

Ben wrote:

Ik wed een La Chouffe (of 2) dat ze het lichaam van Sliman gaan opgraven. wink En die knop ga je aan iemand anders moeten vragen, ik ben geen webdeveloper. smile

Doe me een lol. Weddenschappen die gaan over lijken, zelf weten, maar wees er tegelijkertijd wel van doordrongen hoe gekleurd je erop kan komen te staan als je een persoon op im- of expliciete wijze afbrandt, in een niet alleen door die persoon op serieuze wijze opgenomen zaak.

Wat ik schreef, schreef ik op basis van een fundament en in serieus nemen commissie.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

265

Re: Thierry Sliman

Zoals Hugo Coveliers het in zijn essays reeds eerder schreef. Er is gemanipuleerd in het onderzoek naar de zogeheten Bende van Nijvel. Zoek de daders van deze manipulatie en zo mogelijk ook waarom zij dan gemanipuleerd hebben of dat betracht hebben. Da’s natuurlijk niet zo makkelijk na veel te lange tijd maar volgens Rudi Van Doorslaer zeker niet onmogelijk.

Manipulatie en niet alleen door Robert Beijer die - ondanks vast staat dat ook hij in deze zaak gemanipuleerd heeft - bij hoog en bij laag blijft beweren er toch niks mee te maken te hebben…

Als Jean-Pierre Adam de waarheid naar boven wil brengen, dan moet hij maar eens hand in eigen boezem en vooral in die van zijn collega’s steken…

Met zijn boek betracht hij eerder het tegenovergestelde met een opvallende poging om de CWB in diskrediet te willen brengen omdat ze zijn 'waarheid' niet zouden (!) willen onderzoeken/onderzocht hebben… dat zegt hij als buitenstaander (faux le faire) en met hem huilen de wolven mee (maar niks nieuws onder de zon wat dat betreft).

Re: Thierry Sliman

fenix wrote:

Dat is nu net mijn probleem, dat ik er meer lading ga achter zoeken.

Toch maar opletten dat de lading niet in uw gezicht ontploft » Forum

Re: Thierry Sliman

Tiens wrote:

Zoals Hugo Coveliers het in zijn essays reeds eerder schreef. Er is gemanipuleerd in het onderzoek naar de zogeheten Bende van Nijvel. Zoek de daders van deze manipulatie en zo mogelijk ook waarom zij dan gemanipuleerd hebben of dat betracht hebben. Da’s natuurlijk niet zo makkelijk na veel te lange tijd maar volgens Rudi Van Doorslaer zeker niet onmogelijk.

Manipulatie en niet alleen door Robert Beijer die -ondanks vast staat dat ook hij in deze zaak gemanipuleerd heeft- bij hoog en bij laag blijft beweren er toch niks mee te maken te hebben…

Als Jean-Pierre Adam de waarheid naar boven wil brengen, dan moet hij maar eens hand in eigen boezem en vooral in die van zijn collega’s steken…

Met zijn boek betracht hij eerder het tegenovergestelde met een opvallende poging om de CWB in diskrediet te willen brengen omdat ze zijn ‘waarheid ‘ niet zouden (!) willen onderzoeken/onderzocht hebben… dat zegt hij als buitenstaander (faux le faire) en met hem huilen de wolven mee (maar niks nieuws onder de zon wat dat betreft).

Vraag over de door u aangehaalde (politiële of justitiële of ...) manipulaties: welke manipulaties - met kwaad opzet gepleegde acties ter frustrering van het (Bende-)onderzoek - staan vast en welke van die manipulaties zijn door wie gepleegd?

Ik stel die vraag, omdat ik alleen kennis draag van suggesties van manipulaties en verdwenen bewijsstukken, zonder te weten of daarbij aangetoond kwaad opzet van een of meer personen in het spel was.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

268

Re: Thierry Sliman

Het is vreemd, je schijnt zo zeker te zijn van de schuld van de Sliman voor Waver. En toch weet je zo weinig over de zaak.

Hier zijn twee voorbeelden, Youssou:

  1. Gepost door Merovingien op 16/08/2017 » tueriesdubrabant.1fr1.net De pro justicia van de heer Dewee, die is gecorrigeerd. De tijd is veranderd en de bandieten zijn Noord-Afrikanen geworden?

  2. Het G15 portret dat is gecorrigeerd. Er wordt niet langer aangegeven dat de reus linkshandig is.

Wie is daartoe in staat en waarom?

Re: Thierry Sliman

Dit schreef Merovinger (vertaald door Google):

Zolang de informatie van Gilbert Dupont maar correct is.

De getuige is nooit opnieuw verhoord - Gevonden door de DH, de weduwe van Raymond Dewee is inmiddels 90 jaar oud

We hebben Hubertina Dewee gevonden. Dit is het vervolg op het dinsdag verschenen jubileumartikel over de moordenaars van Brabant: "30 jaar geleden waren de moordenaars in Bosvoorde", en de diefstal op 28 januari 1983 in de rue Auguste Beernaert in Watermael-Bosvoorde van een Peugeot 504 die de bende zou later gebruiken om een Delhaize in Genval te beroven.

Vanuit haar raam zag Hubertina de daders haar man Raymond Dewee aanvallen om de Peugeot te stelen. En zij ontkent het. Hubertina is in tegenspraak met het werk van de twee parlementaire onderzoekscommissies (1990 en 1997) volgens welke de aanvallers "van het Noord-Afrikaanse type [...] van het Arabische type" waren .

‘Fout’, zegt Hubertina Dewee, die hen met onbedekt gezicht zag: ‘Ze hadden zwart haar, niet het Arabische type.’ Hubertina Dewee is al dertig jaar nooit meer opnieuw geïnterviewd door het onderzoek.

Ze is nu een dame van 90 jaar oud. Haar inmiddels overleden echtgenoot Raymond Dewee was chauffeur in loondienst bij de Franse Gemeenschap. De Peugeot 504 was een voertuig van het ministerie. De diefstal gebeurde voor zijn ogen. Hubertina herhaalt verschillende keren dat als haar man kanker kreeg en stierf, dit kwam door het trauma dat door de aanval was veroorzaakt en waarvan hij nooit herstelde.

Parlementaire documenten vermelden "20.50 uur" als tijdstip van de aanval. In de herinnering van Hubertina was het "eerder. Voor mij was mijn man eerder klaar dan verwacht. Hij had zijn baas meegenomen naar Frankrijk. Ze waren met z'n tweeën. Er waren twee mannen en ze zaten verborgen achter de lage muur" .

De buurt is geïsoleerd. Een straat die omhoog gaat en doodloopt. We zouden ons dan kunnen afvragen, aangezien ze zich verstopten, of ze niet voor de auto stonden en er dus op wachtten, en daarom?

Of gewoon toevallig? Raymond kwam de oprit op. Ik stond bij het raam. Mijn man kwam naar buiten met zijn jas en, als ik het me goed herinner, een fles wijn. De anderen sloegen hem tegen de grond. Hij deed niets om zich te verzetten. Ze hadden een zwart wapen. Een van hen pakte zijn portemonnee. Ik ging naar beneden. Het ging heel snel. Ik belde de rijkswacht. Ik kwam beneden aan. Ze waren al met de auto vertrokken.'

Beschrijving? 'Zwart haar. Dun. Nee, geen Arabieren. En mijn man kende ze niet.' De Peugeot werd gevonden zonder de autoradio, een Blaupunkt, of het kenteken D705F. En noch de identiteitskaart van meneer Dewee, noch zijn rijbewijs zijn gevonden.

Hubertina zegt dat ze vandaag niet meer in staat is om meer te zeggen, om iemand te herkennen.

Twee jaar later verhuisde het echtpaar, dat in angst leefde, naar Hannuit. Haar man overleed in 1996. Hij werd gecremeerd.

Bron: La Dernière Heure | Gilbert Dupont | 2 februari 2013"

Ik kan op basis van dit stuk niet de conclusie trekken dat er sprake was van manipulatie. In het stuk wordt gerefereerd aan het werk van de parlementaire onderzoekscommissie dat niet 'comme il faut' zou zijn, maar welke verklaring (aangifte) hebben Hubertina en haar echtgenoot destijds afgelegd en ondertekend?

En de correcte van en/of bij portret G15, hoeft geen gevolg te zijn van manipulatie van het onderzoek. Dat kan ook gebaseerd zijn op een eerdere onachtzaamheid of aanvullende informatie.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

270

Re: Thierry Sliman

Aanvullende informatie of niet. Om ervoor te zorgen dat de cartoonist de reus als een linkshandige afbeeldt, is het noodzakelijk om:

  1. Dat de getuige erop heeft gewezen.

  2. Dat de getuige de positie van de reus simuleert voor de gendarmes.

Aangezien representatie bestaat, is het geen kwestie van verwaarlozing van informatie.

Een ander voorbeeld: toen de gendarmes de plaats delict in de herberg van de ridder opruimden, deelden ze ook de bezittingen van het slachtoffer uit aan toeschouwers. Dit is geen nalatigheid. Het is veel extra werk.

Dit geeft ons drie voorbeelden van manipulatie, voordat het fenomeen "Bende van Nijvel" bekend was. Drie voorbeelden die ons vertellen over de aard van manipulatoren.