Re: Thierry Sliman

In dit kader definieer ik manipulatie als het (doel)bewust of met kwaad opzet beïnvloeden van het onderzoek en niet als (in)directe onachtzaamheid of ondermaats presteren tijdens het onderzoek.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

272

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Vraag over de door u aangehaalde (politiële of justitiële of ...) manipulaties: welke manipulaties - met kwaad opzet gepleegde acties ter frustrering van het (Bende-)onderzoek - staan vast en welke van die manipulaties zijn door wie gepleegd?

Ik stel die vraag, omdat ik alleen kennis draag van suggesties van manipulaties en verdwenen bewijsstukken, zonder te weten of daarbij aangetoond kwaad opzet van een of meer personen in het spel was.

Misschien wordt het eindelijke eens echt tijd dat je je eens echt degelijk inwerkt in het dossier van de Bende van Nijvel, althans van hetgeen openbaar gekend is en daarvan geverifieerd of weerlegd werd anno 2024. Vreemde werkwijze voor een advocaat dat je dit nog steeds niet doet of gedaan hebt.

Misschien wordt het eindelijk eens echt tijd dat je het niet houdt op 1 tunnelvisie gebaseerd op 1 boekje van een schrijver, die buitenom een gedreven team die niks aan het toeval overlaat en alles nauwkeurig onderzoekt met ondersteuning van een heel divers team deskundigen én die buitenom inzage in het geactualiseerde dossier van de Bende van Nijvel durft te beweren dat hij de waarheid in pacht heeft en daarbovenop nog durft te beweren dat de CWB meneer zijn theorieën niet onderzocht zou hebben. Vreemde werkwijze voor een advocaat dat je dit nog steeds niet doet of gedaan hebt.

Youssou N'Dour wrote:

Het enige wat ik mij, in de context van de Bende van Nijvel, bij de zaak-Pinon (Roze Balletten) kan bedenken, is dat hij zwaar drukte op een of meer personen die (in)direct waren verbonden aan de firma Delhaize, welke personen vanwege die zaak en hun rol daarin zijn afgeperst in 1985.

Misschien wordt het tijd dat je eens stopt met zaken te koppelen aan het dossier van de Bende van Nijvel, waarvan reeds voor een commissie degelijk en onderbouwd geweest is dat ze geen concreet uitstaans hadden met de Bende van Nijvel. Ik heb jou en de anderen daar in het verleden al vaak op gewezen. Ook anderen melden het gebrek of totaal aan verlies van ratio hierin.
Vreemde werkwijze voor een advocaat dat je dit nog steeds niet doet.

Vermits de CWB reeds geruime tijd beseft dat ze niks hebben aan je bijdragen, zoals je hier zelf citeerde, blijf je ze - allicht uit frustratie daarvoor - daarom hier maar posten. Vrijheid van meningsuiting, hoe nutteloos het ook moge zijn.

Re: Thierry Sliman

Jouw reactie is een typisch voorbeeld van framing. Ik sla een genuanceerde toon aan, over ratio gesproken. Ik heb nooit beweerd dat de Bende vanNijvel (zeker) iets te maken had met de Roze Balletten. Vervolgens denk jij: ik zal het laten voorkomen alsof die advocaat - kennelijk werkt dat woord voor jou als een rode lap op een stier - zeker weet hoe de zaak ervoor staat. Leer gewoon eens begrijpend of contextueel lezen of ga anders lekker afwassen.

Gelukkig mag ik nog wel een klein beetje lachen, omdat jij zeker weet dat ze niks hebben aan mijn bijdragen. Dat zou heel goed kunnen, maar ik ben toch wel blij dat mijn bijdragen gekoppeld zijn aan een zekere vorm van gezond verstand, zonder dat ik wil beweren dat ik de wijsheid in pacht heb.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

274

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Ik heb nooit beweerd dat de Bende vanNijvel (zeker) iets te maken had met de Roze Balletten.

Dan wordt het dringend tijd om een neuropsychologisch onderzoek te laten voeren, als je je gezondheid belangrijk acht. Of je moet stoppen met het delen van je account met andere personen:

Youssou N'Dour wrote:

Het enige wat ik mij, in de context van de Bende van Nijvel, bij de zaak-Pinon (Roze Balletten) kan bedenken, is dat hij zwaar drukte op een of meer personen die (in)direct waren verbonden aan de firma Delhaize, welke personen vanwege die zaak en hun rol daarin zijn afgeperst in 1985.

Re: Thierry Sliman

Uitleg: ik beschrijf wat ik mij bedenk, wil niet zeggen dat hetgeen ik mij bedenk is gegrondvest op feiten die (voldoende) aannemelijk maken of bewijzen dat de Bende van Nijvel (inderdaad) iets te maken had met de Roze Balletten. Kortom, ik bedacht een hypothese - geen unieke of onbekende hypothese - en schreef die op, met in het achterhoofd de melding van Christian Smets dat in het Bendeverhaal sprake was van afpersing (die (mogelijk) te maken had met ontucht met minderjarigen en ja, dan komt het verhaal over de Roze Balletten ook om de hoek kijken).

Ik ook blij dat ik op 27-01-2024 'hulp' krijg van personen - zelfs van personen die mij niet serieus zouden nemen - die dan net als ik niet compos mentis zouden zijn, om met Tiens te spreken. Ga je dan ook zo tegen hen zo uitvaren, zoals je tegen mij uitvaart, Tiens of ben jij definitief zeker van je zaak? Zeg het maar!

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

276

Re: Thierry Sliman

Ik vermoed dat u nog steeds 1 nickname in gebruik hebt. Forumgebruikers die al vijf of zes nicknamen in gebruik hebben gehad kunnen we nog moeilijk au serieux nemen.

277

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Ik kan op basis van dit stuk niet de conclusie trekken dat er sprake was van manipulatie. In het stuk wordt gerefereerd aan het werk van de parlementaire onderzoekscommissie dat niet 'comme il faut' zou zijn, maar welke verklaring (aangifte) hebben Hubertina en haar echtgenoot destijds afgelegd en ondertekend?

Om een pro justicia te manipuleren, moet je op het politiebureau zijn, anders is het niet mogelijk. Het is mogelijk dat bandieten (Sliman of anderen) een corrupte gendarme kennen. Het is waar. Maar om een plaats delict op te ruimen, zoals in de herberg van de ridder, is meer nodig dan een kwaadwillend persoon.

Toen de moordenaars naar Aalst kwamen. Ze beïnvloedden de radiogolven van de gendarmerie. Je moet weten hoe je het moet doen. Fransen die ervoor zouden kiezen om in het Vlaams te spreken op de ether van de gendarmerie ... Ik geloof het niet. Ze kunnen er ook voor kiezen om aan te vallen waar Frans wordt gesproken.

PS: Vergeet niet dat als de moordenaars alleen met elkaar zijn, ze met "een soort Vlaams accent" spreken. Dus tenzij we denkt dat de Slimans Belgische moppen vertellen na de moorden, gaat het niet om hen.

278

Re: Thierry Sliman

Een soort Vlaams Accent ... je moest eens weten hoeveel accenten wij hier hanteren (in Vlaanderen, bedoel ik) en hoezeer dat onderling verschilt. Volgens mij kan het ook Surinaams geweest zijn.

279

Re: Thierry Sliman

Ik doe niet aan uitvaarten.

Je zei, je zegt en je blijft zaken zeggen die pertinent onwaar zijn. Dat is voor iemand die zegt dat hij een advocaat is, het beroep onwaardig. Dat is voor iemand die zegt naar de waarheid te streven onwaardig.

Youssou N'Dour wrote:

Ik heb nooit beweerd dat de Bende vanNijvel (zeker) iets te maken had met de Roze Balletten.

Youssou N'Dour wrote:

Het enige wat ik mij, in de context van de Bende van Nijvel, bij de zaak-Pinon (Roze Balletten) kan bedenken, is dat hij zwaar drukte op een of meer personen die (in)direct waren verbonden aan de firma Delhaize, welke personen vanwege die zaak en hun rol daarin zijn afgeperst in 1985.

Het is ook niet aan mij om de waarheid - als ik die al zou hebben - naar voren te brengen, zoals je me alweer tracht op te dringen, maar aan het gerecht. Ook dat zou een verstandig iemand moeten weten. Ook dat zou een advocaat moeten weten. En een verstandig advocaat zou dat zeker moeten weten.

(Iedereen die daarbuiten aanklaagt en blijft aanklagen dat het gerecht hierin schromelijk gefaald heeft tot op heden, heeft natuurlijk overschot van gelijk. Laat dat duidelijk zijn.)

280

Re: Thierry Sliman

P-51 wrote:

Een soort Vlaams Accent ... je moest eens weten hoeveel accenten wij hier hanteren (in Vlaanderen, bedoel ik) en hoezeer dat onderling verschilt. Volgens mij kan het ook Surinaams geweest zijn.

Smile. Het accent geeft de oorsprong weer, waar de persoon is opgegroeid. Dit is België, niet Frankrijk.